Karácsonyi ajándék: hol és mennyit költünk majd?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. A virtuális polcok előnyeit kihasználva szeretnénk sok ötletet merítve gyorsabban végezni és persze jól járni. Döntéseinkben egyre több segítséget nyújtanak a mások által írt értékelések, vélemények és tesztek. A kiválasztott ajándékokra pedig átlagosan 35 ezer forintot szánunk, ami 14 százalékkal több mint tavaly - derül ki az Árukereső.hu felméréséből.

Átlagosan 6 embernek veszünk ajándékot

Az internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 5-6 főt szeretnének megajándékozni.

A válaszadók 87 százaléka elsősorban a legközelebbi családtagoknak (gyerekek, szülők, testvérek) tervez ajándékot vásárolni, amire átlagosan 7 ezer forintot szán. A legkevesebbet idén is a munkatársakra szánják, itt az ajándék átlagos értéke 2600 forint körül alakul.

Ezért már a megfelelő ajándékok felkutatása és a beszerzési forrásuk kiválasztása sem egyszerű feladat. Ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60 százaléka az ár-érték arányt figyelembe véve, igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

A megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek. Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők kétharmada legalább három internetes forrásra fog támaszkodni.

Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

35 ezer az átlag

Idén karácsonykor átlagosan 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14 százalékkal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

Továbbra is a ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

Véleményekre alapozzuk a döntést

Az internetnek köszönhetően ma már szállást, vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94 százalék), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91 százalék) is.

Ennek köszönhetően az Árukeresőn az árak összehasonlítása mellett mára az értékelések és vélemények, valamint a megbízható boltok megjelenítése is egyre népszerűbb funkcióvá lépett elő.

Minimum két hely

A felmérés eredménye többek között nemcsak arra adott választ, hogy az internetezők mekkora hangsúlyt helyeznek az ajándékok online felkutatására, hanem arra is, hogy a kiszemelt ajándékokat végül hol tervezik megvásárolni.

Az internetezők 85 százaléka első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát. A magas arány ellenére azonban az online vásárlás nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fogja azért tölteni az idejét, hogy szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.

A rengeteg kínálat azt is eredményezi, hogy az ünnepek előtt nagyobb figyelmet szentelünk az offline áruházak akciós, hirdetési újságjaira, hiszen az ajándékok kiválasztásának ezen módja adja a netes böngészések után a legtöbb ötletet. Az internetezők 41%-a biztosan figyelemmel fogja kísérni az üzletek nyomtatott kiadványait.

Hirdetés
Brexit

Juncker szeretné, ha az Egyesült Királyság egyszer visszatérne az EU-ba.

A brit kormány nem veheti készpénznek, hogy sikerül...

Melyik a legjobb lakáshitel?
Szavazz!

Kína kinyírja a bitcoint?

A kínai kormány immár nem csak a bitcoin ellen harcol, de hadjáratot indított...

Elpártolnak az iPhone rajongói?

Az új iPhone-ok alig fogynak, a régieket meg lassítja az Apple. Elpártolnak a...

Hirdetés
Befektetés

Folytatódik a Mol-INA ügy

Mindössze hét cég jelentkezett a horvát kormány felhívására, amelyben...

A meglepetések éve lehet az idei a befektetők életében

Lassabb, de tartós profitnövekedés várható a globális részvények piacán, van...

Európai papírokban a hozam?

A befektetési minősítésű európai kötvények továbbra is ideális helyzetben...

Ezt olvasta már?

Nyomul előre a kínai ipar »

ALTEO 720 (2,86 ) ALTERA 555 (2,78 ) ANY 1385 (1,09 ) APPENINN 699 (4,33 ) BIF 1560 (-0,64 ) CIGPANNONIA 480 (2,13 ) CSEPEL 938 (-6,20 ) EHEP 1050 (14,75 ) ELMU 26200 (0,77 ) ENEFI 222 (3,74 ) ESTMEDIA 60 (11,11 ) FHB 743 (-0,27 ) FORRAS/OE 1350 (17,39 ) FORRAS/T 1390 (8,59 ) FUTURAQUA 67 (4,06 ) GSPARK 3600 (1,41 ) KONZUM 3200 (1,59 ) KULCSSOFT 920 (1,10 ) MASTERPLAST 605 (2,54 ) MOL 3034 (0,60 ) MTELEKOM 471 (0,11 ) NORDTELEKOM 49 (4,47 ) NUTEX 57 (-1,72 ) OPUS 646 (6,25 ) OTP 10910 (-0,27 ) OTT1 276 (7,81 ) PANNERGY 752 (-1,83 ) PLOTINUS 6500 (-2,26 ) RABA 1270 (0,40 ) RICHTER 6690 (0,22 ) SET Group 218 (9,82 ) WABERERS 4970 (2,47 ) ZWACK 17200 (0,88 )