2024 április 23

Már 62 milliárdot költöttünk a neten

A hat legnagyobb szektor az év első hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41 százaléka.

Az online kiskereskedelmi forgalom legnagyobb hányadát, 11,1 milliárd forintot ismét a műszaki szektor adta, 20 százalék a számítástechnika és a játékok és kultúra termékkör részesedése, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek 11,7 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 9,1 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékkal részesedett.

online opciós képzésA jelentés ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy az otthon, kert szegmens webáruházai 69 százalékkal a legnagyobb forgalomnövekedést érték el az előző negyedévhez képest.

A kutatás továbbá tájékoztat, hogy a fogyasztói elérést növelő nyolc megoldás közül átlagosan 5-6 félét alkalmaznak az egyes szektorok. A leggyakrabban, a webáruházak 98 százaléka által használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett hirdetés.

Mobil és banner hirdetéseket az online kiskereskedők csupán 32 százaléka használt. Azonban a mobilhirdetések az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes egységnyi költés mellett – írja a közlemény.

A kutatás összesen 550 áruház bevonásával, 2014 július-augusztusában, három hétig zajlott.