Mit ajándékoznak karácsonykor a magyarok?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A szórakoztató és elektronikai cikkek mellett az adventi naptár, a Soy Luna, az intelligens gyurma, a Lego és a Star Wars az idei karácsony slágerei. A Google és Magyarország piacvezető ár-, és termék összehasonlító oldala, az Árukereső.hu együtt megvizsgálta, hogy idén milyen keresési trendeket követnek a hazai fogyasztók a karácsony előtti hetekben.

Egyre korábban vásárolunk

Míg régebben a karácsonyi ajándékok beszerzése az adventtel kezdődött, addig a Google adatai alapján évek óta megfigyelhető, hogy a vásárlás hetekkel korábban, már november közepén elkezdődik. Ez az eltolódás részben a kereskedők novemberi akcióival és leárazásaival magyarázható.

“Idén november 25-én, a Black Friday napján, az Árukereső.hu-n a látogatások száma átlagosan négyszer magasabb volt, mint egy átlagos novemberi pénteken. A termékeket tekintve a tavalyi évhez hasonlóan idén is ez az időszak a szórakoztatóelektronikai cikkekről, elsősorban az okostelefonokról és játékkonzolokról szólt: Huawei P9, Apple iPhone 5s, Samsung Galaxy S7, Xbox One, Sony PlayStation 4, hogy csak néhányat említsek a legnépszerűbb modellek közül” - mondta Rácz Csaba az Árukereső.hu ügyvezetője.

Sokan keresnek adventi koszorút, adventi naptárat és karácsonyi díszeket is, valamint meglepő módon egyre többen szeretnék online megrendelni karácsonyfájukat is. Míg 2015-ben a Jégvarázs volt a karácsonyi szezon sztárja, a keresések alapján kimutatható, hogy a helyét idén a Soy Luna termékek vették át.

Továbbra is sokan keresik az úgynevezett ‘intelligens gyurmát’, amely 2015 decemberének volt a nagy felfedezettje, de még idén is nagy népszerűségnek örvend. Szintén meghatározó a játékok iránti kereslet, idén elsősorban a Lego és a Fisher Price termékek a népszerűek. Az új Star Wars idei epizódjának bemutatója miatt a filmhez kapcsolódó ajándéktermékek iránti kereslet emelkedése is látható.

Online adatgyűjtés

A keresési trendeket tekintve a Google szerint az utóbbi évek egyik legnagyobb változása a mobil eszközök előretörése. Hazánkban ma már a lakosság 61%-a rendelkezik okostelefonnal, ami közel a duplája a 2014-es adatoknak. Ez a vásárlói szokásokra is hatással van. A vásárlók egyre gyakrabban gyűjtenek ötleteket és keresnek termékleírásokat az eszköz segítségével. Az online adatgyűjtés sokszor a boltban, nézelődés közben történik. Ezzel is magyarázható, hogy a vásárlók számára az online és offline vásárlási élmény egyre inkább összekapcsolódik, kiegészíti egymást.

“A mobiltelefonok elterjedése teljesen átformálta az életünket. Azzal, hogy napjaink elengedhetetlen részévé vált az okostelefon, alapvetően megváltoztak a vásárlási és fogyasztói szokásaink. Úgynevezett szándék-vezérelt pillanatok jöttek létre, amelyekben azért fordulunk a telefonunkhoz, mert valamilyen helyzetben azonnali megoldásra van szükségünk. A márkák számára kiemelkedően fontos, hogy ezekben a pillanatokban jelen legyenek, és gyors és releváns válaszokkal álljanak elő” - mondta Bíró Pál, a Google magyarországi iparági vezetője.

Ezért is különösen fontos, hogy egy weboldal mobiltelefonra is optimalizálva legyen, ahol a vásárló a keresett információt könnyedén megtalálja. Kifejezetten erre a célra fejlesztette ki a Google a Testmysite oldalt. Ezen a felületen bárki letesztelheti, hogy egy adott weboldal mennyire felhasználóbarát a mobil eszközön és konkrét javaslatokat kaphat a fejlesztésre szoruló területekre is. A mobil felületre való optimalizálás kulcsfontosságú, ugyanis a felmérési adatok azt mutatják, hogy a vásárlások mintegy 53%-a megszakad, ha egy oldal 3 másodpercen belül nem töltődik be.

“Idén az Árukereső.hu-n 50 százalékkal több látogatás érkezett mobil eszközről, mint tavaly. A mobil fontosságát ma már a kereskedők is érzékelik, mivel az oldalon megjelenő top 20 kereskedőnek már háromnegyede rendelkezik mobilra optimalizált weboldallal” - tette hozzá Rácz Csaba az Árukereső.hu ügyvezetője.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Melyik a legjobb lakáshitel?
Szavazz!

Kellenek amatőrök az olimpiára?

A profi teljesítmény számít, vagy az, hogy valaki képes-e kitűnni a tömegből?...

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Hirdetés
Befektetés

Újabb céget karol fel a PortfoLion

Az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion ötmillió dollárt fektet a big data és...

Trendforduló jöhet a pénzvilágban

Buborékok képződnek a tőkepiacokon: az irracionális magatartást kiváltó...

Inflációban sem kell lemondani a befektetésekről

A részvénypiacokat nagyobb volatilitás jellemezheti a közeljövőben az eddigi...

Ezt olvasta már?

A közös élményeket még mindig többre tartják a magyarok »

4IG 2040 (-5,56 ) ALTEO 715 (-1,38 ) ALTERA 645 (2,38 ) ANY 1390 (0,36 ) APPENINN 706 (0,86 ) CIGPANNONIA 433 (-2,70 ) CSEPEL 1130 (-2,59 ) Duna House A 3940 (0,51 ) ELMU 26600 (0,76 ) EMASZ 24000 (0,84 ) ESTMEDIA 45 (-1,11 ) FHB 692 (0,87 ) GSPARK 3650 (-0,27 ) KONZUM 3070 (-1,76 ) KPACK 7300 (-2,67 ) KULCSSOFT 1020 (7,94 ) MOL 2844 (-1,18 ) MTELEKOM 464 (-0,96 ) NORDTELEKOM 43 (-6,52 ) NUTEX 51 (-0,39 ) OPUS 641 (1,58 ) OTP 11590 (1,58 ) OTT1 252 (0,80 ) PANNERGY 706 (2,32 ) RICHTER 6080 (3,05 ) SET Group 214 (-1,83 ) WABERERS 4700 (-1,67 )