2024 április 26

Több pénzt költenének az emberek

A piackutató társaság fogyasztói bizalmi indexe az első negyedévhez képest 2 ponttal 56 pontra emelkedett, ami 2010 negyedik negyedéve óta a legmagasabb érték. A magyar fogyasztói bizalmi index ugyanakkor még mindig elmarad az európai átlagtól, amely az első negyedévi 75 pontról 77-re emelkedett.

Az index három összetevője közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók. A megkérdezettek 22 százaléka inkább derűlátó az előttünk álló tizenkét hónapra saját pénzügyi helyzete szempontjából. Az arány 3 százalékponttal javult, az első negyedévhez képest.

A vásárlási kedv növekedését jelzi, hogy az első negyedévhez képest 3 százalékkal többen, a megkérdezettek 15 százaléka látja kisebb-nagyobb mértékben megfelelőnek a jelenlegi időszakot arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van.

A munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezőbb lett valamelyest a mutató: a válaszadók 13 százaléka inkább optimistán látja a helyzetét az elkövetkező egy évben, szemben az előző negyedévi 12, és a tavaly negyedik negyedévi 8 százalékkal.

A Nielsen Európa 32 országában vizsgálta a fogyasztói hangulatot, ezek közül huszonnégyben emelkedett, kettőben változatlan maradt, és csak hatban csökkent a fogyasztói bizalmi index az első negyedévi mutatóhoz viszonyítva.

Értékelésük szerint a bizalmi indexek javulása jelzi, hogy lassan magára talál a fejlett országok gazdasága.