A gépjármű-biztosítások piacára is beköszöntött a jövő

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az egyre standardizáltabb és volatilisebb biztosítási piacon a digitális alapú biztosítások elterjedése új lehetőséget kínál a gépjármű-biztosítóknak arra, hogy ne csupán kárrendezéssel kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtsanak, de a mobilitással kapcsolatos szolgáltatások széles skálája felé is nyissanak. Így más módszerekkel is lehet növelni az ügyfélhűséget, nem csak versenyképes árakkal - áll a Deloitte felmérésében.

A Deloitte immár második alkalommal készítette el az európai gépjármű-biztosítási piacról szóló éves körképét. A felmérésben 15 ezren vettek részt 11 országból (Ausztriából, Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Hollandiából, Írországból, Lengyelországból, Németországból, Olaszországból, Spanyolországból és Svájcból).

A felmérés tanúsága szerint az európai biztosítási ügyfelek körében igény mutatkozik egy olyan új típusú biztosításra, amelyben a biztosító szerepe nem korlátozódik a kockázatviselésre. A jelentésből kiderül, hogy a digitális alapú biztosítási termékeken keresztül a biztosítók miként alakíthatnának ki újszerű kapcsolatot a biztosítási ügyfelekkel, és milyen új termékeket kínálhatnának.

Az európai helyzete

„Az okoskészülékek egyre több területen válnak a mindennapi életünk részévé. A legtöbb iparágban megfigyelhető, hogy a szolgáltatók ezt a jelenséget kihasználva szorosabb kapcsolatot tudtak kialakítani az ügyfeleikkel. Sok biztosító nem tudja kivonni magát az éppen zajló változások alól, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy egyre nagyobb a verseny a piacon.”

„Az más kérdés, hogy ezek az újszerű szolgáltatások mennyire fognak elterjedni, hiszen az a fogyasztói elfogadás ütemétől függ, ennek mértéke pedig országról országra változó lehet” - mondta Mérth Balázs, a Deloitte Zrt. pénzintézetekért felelős partnere.

A Deloitte becslései szerint a digitális alapú gépjármű-biztosítások európai piacának értéke 2020-ra akár a 15 milliárd eurót is elérheti. A piac értékének meghatározása során figyelembe vettük egyrészt, hogy az ügyfelek saját állításuk szerint mennyire lennének hajlandóak megosztani adataikat a szolgáltatókkal, másrészt azt, hogy az egyes országokban milyen lemorzsolódási arány várható.

A gazdaság digitalizálódása és a szabályozói változások következtében nagyobb volatilitás figyelhető meg az ügyfelek körében. Ez a biztosítási piac esetében sincs másképp. Abban a kérdésben, hogy szerintük egy tízes skálán mennyire valószínű, hogy biztosítót fognak váltani (ahol a 0 az egyáltalán nem valószínű, a 10 pedig a nagyon valószínű), a felmérésben részt vevők által adott válaszok átlagpontszáma európai szinten 2015-ben még 3,7 százalék volt, 2016-ra viszont már 4,5 százalékra ugrott. Bár tömeges váltásra eddig még nem került sor, minden jel arra utal, hogy ez előbb-utóbb be fog következni.

Európán belül a belga, olasz, brit, francia, német és spanyol piacok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal a digitális alapú gépjármű-biztosítás tekintetében. Az európai biztosítási ügyfelek a jelek szerint sokkal szívesebben osztják meg a szolgáltatókkal a vezetéssel kapcsolatos adataikat, mint a közösségi oldalakról származó adataikat.

Bármennyire is igaz, hogy a közösségi oldalakra feltöltött adatok segítségével új szintre lehetne emelni a kapcsolatot a meglévő ügyfelekkel, a biztosítók számára komoly kihívásnak bizonyulhat az ilyen jellegű adatok összegyűjtése és feldolgozása.

A szolgáltatás a kulcs

Jelenleg az ár jelenti a fő vonzerőt a használatalapú biztosítások kapcsán. A biztosítóknak muszáj lesz egyre inkább a kedvezményalapú termékektől az értékalapú szolgáltatások felé elmozdulniuk, ehhez pedig az ügyfelek igényeit kell a középpontba helyezniük.

Európai szinten a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy hajlandóak lennének megosztani az adataikat a biztosítókkal, ha cserébe az alábbi, gépkocsikhoz kapcsolódó szolgáltatások közül legalább egyet igénybe vehetnének: ingyenes országúti asszisztencia, automatikus vészhelyzeti asszisztencia, lopott autó helyének meghatározása, illetve visszajuttatása, és ingyenes olajcsere/szerviz, ha a használó összegyűjtött egy bizonyos számú pontot a biztonságos vezetésért.

„A digitális alapú gépjármű-biztosítás jó úton halad afelé, hogy fontos szolgáltatás legyen az összes európai országban. Az ügyfelek részéről igény mutatkozik egy olyan új szolgáltatástípusra, amelyben a biztosító szerepe nem korlátozódik a kockázatviselésre. Azok a biztosítók, amelyek elindulnak ezen az úton, a gépjármű-biztosítási piac újrafelosztásának nyertesei lehetnek.”

„A felmérésünk tanúsága szerint nagyfokú korreláció mutatható ki aközött, hogy kik lennének hajlandóak biztosítót váltani, és kik osztanák meg a vezetéssel kapcsolatos adataikat a biztosítójukkal. A biztosító egyike annak a három piaci szereplőnek, akikben az emberek a leginkább megbíznak, ha a személyes adataik átadásáról van szó. Az adatmegosztás azonban még így is olyan etikai kérdéseket vet fel, amelyeket a biztosítótársaságoknak megnyugtatóan rendezniük kell”- mondta Mérth Balázs.

Hirdetés
Melyik a legjobb lakáshitel?
Brexit

A Bank of America (BoA) - elsőként az amerikai bankok közül.

A brit külkereskedelmi miniszter szerint "az emberiség egyetemes...

Forex mazsoláknak

Charttípusok, diagramok és gyertyák a terítéken.

Szavazz!

Ez már az autólopások új korszaka?

Nem elég, hogy sorra lopják a Teslákat, ráadásul nem is álkulccsal, hanem...

Felváltják a pénzt a kriptodevizák?

Meglepett a brókercégem: immár a kriptodevizákkal, a Bitcoinnal, az...

Hirdetés
Befektetés

Kilengések a piacokon - erre készülnek a befektetők

Az előttünk álló negyedév árfolyammozgásait leginkább az fogja meghatározni,...

Egyre inkább felértékelődik a Wizz Air

A Wizz Air légitársaság az előző negyedévben 25,2 százalékkal tudta növelni...

Új trendek hódítanak a logisztikában

Mintegy 1,3 milliárd dollárt fordít a következő két évben a UPS európai...

Ezt olvasta már?

Elkezdtek visszaszivárogni a taxis hiénák »