A gépjármű-biztosítások piacára is beköszöntött a jövő

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az egyre standardizáltabb és volatilisebb biztosítási piacon a digitális alapú biztosítások elterjedése új lehetőséget kínál a gépjármű-biztosítóknak arra, hogy ne csupán kárrendezéssel kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtsanak, de a mobilitással kapcsolatos szolgáltatások széles skálája felé is nyissanak. Így más módszerekkel is lehet növelni az ügyfélhűséget, nem csak versenyképes árakkal - áll a Deloitte felmérésében.

A Deloitte immár második alkalommal készítette el az európai gépjármű-biztosítási piacról szóló éves körképét. A felmérésben 15 ezren vettek részt 11 országból (Ausztriából, Belgiumból, az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Hollandiából, Írországból, Lengyelországból, Németországból, Olaszországból, Spanyolországból és Svájcból).

A felmérés tanúsága szerint az európai biztosítási ügyfelek körében igény mutatkozik egy olyan új típusú biztosításra, amelyben a biztosító szerepe nem korlátozódik a kockázatviselésre. A jelentésből kiderül, hogy a digitális alapú biztosítási termékeken keresztül a biztosítók miként alakíthatnának ki újszerű kapcsolatot a biztosítási ügyfelekkel, és milyen új termékeket kínálhatnának.

Az európai helyzete

„Az okoskészülékek egyre több területen válnak a mindennapi életünk részévé. A legtöbb iparágban megfigyelhető, hogy a szolgáltatók ezt a jelenséget kihasználva szorosabb kapcsolatot tudtak kialakítani az ügyfeleikkel. Sok biztosító nem tudja kivonni magát az éppen zajló változások alól, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy egyre nagyobb a verseny a piacon.”

„Az más kérdés, hogy ezek az újszerű szolgáltatások mennyire fognak elterjedni, hiszen az a fogyasztói elfogadás ütemétől függ, ennek mértéke pedig országról országra változó lehet” - mondta Mérth Balázs, a Deloitte Zrt. pénzintézetekért felelős partnere.

A Deloitte becslései szerint a digitális alapú gépjármű-biztosítások európai piacának értéke 2020-ra akár a 15 milliárd eurót is elérheti. A piac értékének meghatározása során figyelembe vettük egyrészt, hogy az ügyfelek saját állításuk szerint mennyire lennének hajlandóak megosztani adataikat a szolgáltatókkal, másrészt azt, hogy az egyes országokban milyen lemorzsolódási arány várható.

A gazdaság digitalizálódása és a szabályozói változások következtében nagyobb volatilitás figyelhető meg az ügyfelek körében. Ez a biztosítási piac esetében sincs másképp. Abban a kérdésben, hogy szerintük egy tízes skálán mennyire valószínű, hogy biztosítót fognak váltani (ahol a 0 az egyáltalán nem valószínű, a 10 pedig a nagyon valószínű), a felmérésben részt vevők által adott válaszok átlagpontszáma európai szinten 2015-ben még 3,7 százalék volt, 2016-ra viszont már 4,5 százalékra ugrott. Bár tömeges váltásra eddig még nem került sor, minden jel arra utal, hogy ez előbb-utóbb be fog következni.

Európán belül a belga, olasz, brit, francia, német és spanyol piacok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal a digitális alapú gépjármű-biztosítás tekintetében. Az európai biztosítási ügyfelek a jelek szerint sokkal szívesebben osztják meg a szolgáltatókkal a vezetéssel kapcsolatos adataikat, mint a közösségi oldalakról származó adataikat.

Bármennyire is igaz, hogy a közösségi oldalakra feltöltött adatok segítségével új szintre lehetne emelni a kapcsolatot a meglévő ügyfelekkel, a biztosítók számára komoly kihívásnak bizonyulhat az ilyen jellegű adatok összegyűjtése és feldolgozása.

A szolgáltatás a kulcs

Jelenleg az ár jelenti a fő vonzerőt a használatalapú biztosítások kapcsán. A biztosítóknak muszáj lesz egyre inkább a kedvezményalapú termékektől az értékalapú szolgáltatások felé elmozdulniuk, ehhez pedig az ügyfelek igényeit kell a középpontba helyezniük.

Európai szinten a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy hajlandóak lennének megosztani az adataikat a biztosítókkal, ha cserébe az alábbi, gépkocsikhoz kapcsolódó szolgáltatások közül legalább egyet igénybe vehetnének: ingyenes országúti asszisztencia, automatikus vészhelyzeti asszisztencia, lopott autó helyének meghatározása, illetve visszajuttatása, és ingyenes olajcsere/szerviz, ha a használó összegyűjtött egy bizonyos számú pontot a biztonságos vezetésért.

„A digitális alapú gépjármű-biztosítás jó úton halad afelé, hogy fontos szolgáltatás legyen az összes európai országban. Az ügyfelek részéről igény mutatkozik egy olyan új szolgáltatástípusra, amelyben a biztosító szerepe nem korlátozódik a kockázatviselésre. Azok a biztosítók, amelyek elindulnak ezen az úton, a gépjármű-biztosítási piac újrafelosztásának nyertesei lehetnek.”

„A felmérésünk tanúsága szerint nagyfokú korreláció mutatható ki aközött, hogy kik lennének hajlandóak biztosítót váltani, és kik osztanák meg a vezetéssel kapcsolatos adataikat a biztosítójukkal. A biztosító egyike annak a három piaci szereplőnek, akikben az emberek a leginkább megbíznak, ha a személyes adataik átadásáról van szó. Az adatmegosztás azonban még így is olyan etikai kérdéseket vet fel, amelyeket a biztosítótársaságoknak megnyugtatóan rendezniük kell”- mondta Mérth Balázs.

Hirdetés
Brexit

Az európai nagyvállalatok vezetőinek többsége szerint pozitívak a globális...

A brit kormány 3 milliárd fontot (több mint ezermilliárd forintot) különít el...

Melyik a legjobb lakáshitel?
Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Szavazz!

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Felszámolható az offshore?

A BBC Panorama műsorából derült ki, hogy még az Apple amerikai informatikai...

Hirdetés
Befektetés

Meddig költekezhet még a Tesla?

Egyelőre jól tűrik a befektetők, hogy egyik kedvencük, a Tesla, percenként 8...

Hiszünk a vegyes alapokban

Fontos kérdés manapság, hogy milyen befektetési formán keresztül érhetünk el...

Decembertől igényelhető a befektetői adókedvezmény

A startup vállalkozások beruházói, az úgynevezett angyalbefektetők számára a...

Ezt olvasta már?

Nyomasztó, mennyi extraköltséggel járhat a nyugdíjaskor »

ALTEO 5378 (1,47 ) ALTERA 3674 (-4,92 ) ANY 1352 (0,82 ) APPENINN 775 (2,11 ) BIF 1808 (0,17 ) CIGPANNONIA 306 (0,99 ) CSEPEL 1018 (-0,10 ) EMASZ 22575 (-0,11 ) ENEFI 237 (-1,25 ) ESTMEDIA 70 (1,45 ) FHB 654 (5,31 ) FORRAS/OE 1065 (4,93 ) FUTURAQUA 54 (8,00 ) GSPARK 3610 (-0,28 ) KONZUM 3020 (-0,30 ) KULCSSOFT 880 (2,33 ) MASTERPLAST 596 (0,51 ) MOL 3189 (-1,48 ) MTELEKOM 468 (-0,85 ) OPUS 717 (4,37 ) OTP 10380 (0,29 ) OTT1 298 (5,67 ) PANNERGY 555 (1,46 ) RABA 1265 (-0,24 ) RICHTER 6919 (-1,44 ) SET Group 106 (15,22 ) WABERERS 4610 (-1,28 ) ZWACK 16730 (-0,39 )