Jelentette számait a Nestlé és az Unilever

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A svájci Nestlé élelmiszeripari vállalat a vártnál kisebb mértékű, szerény eladásbővülést ért el a március végével zárult első negyedévben, döntően az észak-amerikai és a kínai kereslet gyengülése miatt - derül ki a cég által csütörtökön közzétett jelentésből. A vártnál nagyobb mértékben nőtt a brit-holland Unilever eladása a március végével záródott három hónapban.

Növekedést jelentett, de ez nem elég

A Nestlé eladásai éves szinten 0,4 százalékkal emelkedtek, 21,07 milliárd frankra. Elemzők 21,2 milliárd frankot vártak. Az idei év első hónapjában az organikus növekedés 2,3 százalék volt, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 3,9 százalékkal. Elemzők előzetesen 2,25 százalékkal számoltak. Az eladás volumene 1,3 százalékkal nőtt az első negyedévben, míg tavaly január és március között 3 százalékkal bővült.

A több mint 150 éve működő svájci vállalat, amely világszerte több mint 328 ezer alkalmazottat foglalkoztat, csütörtökön megerősítette, hogy az idei üzleti évre 2-4 százalékos organikus növekedést vár.

A svájci vállalathoz több mint 2000 márka, egyebek között a Maggi, a KitKat, a Nescafe, valamint a Friskies és a Purina tartozik. A Nestlé világszerte 418 gyárában előállított termékeit a világ 191 országában értékesíti.

A vállalat részvényárfolyama csütörtök délben 0,66 százalékos pluszban, 75,7 frankon állt a zürichi tőzsdén.

Meglepetést okozott az Unilever

A vállalat csütörtökön azt közölte, hogy eladása 2,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 4,7 százalékos növekedés után. Elemzők 2,0 százalékos növekedést vártak a tavalyi utolsó negyedév 2,2 százalékos bővülése után.

A vállalat első negyedéves forgalma 6,1 százalékkal 13,3 milliárd euróra nőtt az első negyedévben éves összehasonlításban, ebből 2,4 százalék az árfolyamhatásnak köszönhető. Az eredmények ismeretében a vállalat vezetése megerősítette, hogy erre az évre 3-5 százalékos organikus növekedést várnak.

A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója. Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat. Vezető élelmiszermárkái közé tartozik egyebek között a Flora, a Lipton és a Knorr, illetve a brit-holland cég gyártja a Dove, Axe és Domestos termékeket is.

Az Unilever részvényárfolyama csütörtök kora délután 1,19 százalékos pluszban, 39,84 fonton állt a londoni tőzsdén.

Hirdetés
Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Technikai elemzések

Első érdemi támasza már mankót tudott jelenteni a német index számára.

Itt kérem minden volt tegnap. Nagy esés, visszaemelékedés, majd...

Mindenkori csúcsa alatt zajlik a hazai index aktuális korrekciója.

Újra fej-vállak alakzatának letörésével fenyeget a gyógyszergyártó árfolyama.

10600 forintos támaszára telepedett vissza a bankpapír csütörtökön.

Támaszszinthez érkezett a távközlési vállalat árfolyama.

Rövid pihenő után pattant fel közeli támaszától az olajvállalat árfolyama.

Hirdetés
OpcioGuru

Mostanság óriási hype övezi a kriptovaluta piacokat. Szinte naponta...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Draghiék összedugják a fejüket »