Jelentette számait a Nestlé és az Unilever

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A svájci Nestlé élelmiszeripari vállalat a vártnál kisebb mértékű, szerény eladásbővülést ért el a március végével zárult első negyedévben, döntően az észak-amerikai és a kínai kereslet gyengülése miatt - derül ki a cég által csütörtökön közzétett jelentésből. A vártnál nagyobb mértékben nőtt a brit-holland Unilever eladása a március végével záródott három hónapban.

Növekedést jelentett, de ez nem elég

A Nestlé eladásai éves szinten 0,4 százalékkal emelkedtek, 21,07 milliárd frankra. Elemzők 21,2 milliárd frankot vártak. Az idei év első hónapjában az organikus növekedés 2,3 százalék volt, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 3,9 százalékkal. Elemzők előzetesen 2,25 százalékkal számoltak. Az eladás volumene 1,3 százalékkal nőtt az első negyedévben, míg tavaly január és március között 3 százalékkal bővült.

A több mint 150 éve működő svájci vállalat, amely világszerte több mint 328 ezer alkalmazottat foglalkoztat, csütörtökön megerősítette, hogy az idei üzleti évre 2-4 százalékos organikus növekedést vár.

A svájci vállalathoz több mint 2000 márka, egyebek között a Maggi, a KitKat, a Nescafe, valamint a Friskies és a Purina tartozik. A Nestlé világszerte 418 gyárában előállított termékeit a világ 191 országában értékesíti.

A vállalat részvényárfolyama csütörtök délben 0,66 százalékos pluszban, 75,7 frankon állt a zürichi tőzsdén.

Meglepetést okozott az Unilever

A vállalat csütörtökön azt közölte, hogy eladása 2,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 4,7 százalékos növekedés után. Elemzők 2,0 százalékos növekedést vártak a tavalyi utolsó negyedév 2,2 százalékos bővülése után.

A vállalat első negyedéves forgalma 6,1 százalékkal 13,3 milliárd euróra nőtt az első negyedévben éves összehasonlításban, ebből 2,4 százalék az árfolyamhatásnak köszönhető. Az eredmények ismeretében a vállalat vezetése megerősítette, hogy erre az évre 3-5 százalékos organikus növekedést várnak.

A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója. Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat. Vezető élelmiszermárkái közé tartozik egyebek között a Flora, a Lipton és a Knorr, illetve a brit-holland cég gyártja a Dove, Axe és Domestos termékeket is.

Az Unilever részvényárfolyama csütörtök kora délután 1,19 százalékos pluszban, 39,84 fonton állt a londoni tőzsdén.

Hirdetés
Technikai elemzések

Tartja magát mindenkori csúcsához közel a német index.

Csütörtökön is sikertelennek bizonyult a 36000-es ellenállás átlépése a hazai...

Egyre lejjebb csorog a gyógyszergyártó árfolyama.

Komolyabb nyomást nem tudott helyezni 9400-as szintjére a bankpapír.

Sikertelenül zárult az olajvállalat próbálkozása.

Nem tud megküzdeni a 470 fölött húzódó akadályokkal a távközlési vállalat...

Pedig már úgy tűnt, hogy olajozottan fordul tegnap az olaj.

Forex mazsoláknak

Forex mazsoláknak. - Forex? Mazsoláknak? Mi van? - kérdezhetnéd. Nyugodjál...

Hirdetés
OpcioGuru

A minap olvastam egy érdekes blogbejegyzést Zsiday Viktortól és úgy...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Óvatosan indított New York »