Jelentette számait a Nestlé és az Unilever

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A svájci Nestlé élelmiszeripari vállalat a vártnál kisebb mértékű, szerény eladásbővülést ért el a március végével zárult első negyedévben, döntően az észak-amerikai és a kínai kereslet gyengülése miatt - derül ki a cég által csütörtökön közzétett jelentésből. A vártnál nagyobb mértékben nőtt a brit-holland Unilever eladása a március végével záródott három hónapban.

Növekedést jelentett, de ez nem elég

A Nestlé eladásai éves szinten 0,4 százalékkal emelkedtek, 21,07 milliárd frankra. Elemzők 21,2 milliárd frankot vártak. Az idei év első hónapjában az organikus növekedés 2,3 százalék volt, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 3,9 százalékkal. Elemzők előzetesen 2,25 százalékkal számoltak. Az eladás volumene 1,3 százalékkal nőtt az első negyedévben, míg tavaly január és március között 3 százalékkal bővült.

A több mint 150 éve működő svájci vállalat, amely világszerte több mint 328 ezer alkalmazottat foglalkoztat, csütörtökön megerősítette, hogy az idei üzleti évre 2-4 százalékos organikus növekedést vár.

A svájci vállalathoz több mint 2000 márka, egyebek között a Maggi, a KitKat, a Nescafe, valamint a Friskies és a Purina tartozik. A Nestlé világszerte 418 gyárában előállított termékeit a világ 191 országában értékesíti.

A vállalat részvényárfolyama csütörtök délben 0,66 százalékos pluszban, 75,7 frankon állt a zürichi tőzsdén.

Meglepetést okozott az Unilever

A vállalat csütörtökön azt közölte, hogy eladása 2,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 4,7 százalékos növekedés után. Elemzők 2,0 százalékos növekedést vártak a tavalyi utolsó negyedév 2,2 százalékos bővülése után.

A vállalat első negyedéves forgalma 6,1 százalékkal 13,3 milliárd euróra nőtt az első negyedévben éves összehasonlításban, ebből 2,4 százalék az árfolyamhatásnak köszönhető. Az eredmények ismeretében a vállalat vezetése megerősítette, hogy erre az évre 3-5 százalékos organikus növekedést várnak.

A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója. Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat. Vezető élelmiszermárkái közé tartozik egyebek között a Flora, a Lipton és a Knorr, illetve a brit-holland cég gyártja a Dove, Axe és Domestos termékeket is.

Az Unilever részvényárfolyama csütörtök kora délután 1,19 százalékos pluszban, 39,84 fonton állt a londoni tőzsdén.

Hirdetés
Technikai elemzések

Vegyes zárás, de esésről nem igazán lehet beszámolni. Az amerikai piacokon...

Korábban letört trendvonalára tudott zárni a hazai index.

Tovább tudott emelkedni korrekciós szintjei felé a gyógyszergyártó árfolyama.

Kitörés is követheti az erős pénteki teljesítményt a bankpapírnál.

Tovább próbálkozott a 460-as szinttől érkező felpattanással a távközlési...

Letört támaszai alatt maradt az olajvállalat árfolyama.

Mérsékelt csütörtöki gyengülés után pénteken ismét ellenállásai felé...

Hirdetés
OpcioGuru

A tradingben annyi érzelem van jelen napi szinten, ami kevés más szakmában...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Kifulladt a dollár »