Jelentette számait a Nestlé és az Unilever

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A svájci Nestlé élelmiszeripari vállalat a vártnál kisebb mértékű, szerény eladásbővülést ért el a március végével zárult első negyedévben, döntően az észak-amerikai és a kínai kereslet gyengülése miatt - derül ki a cég által csütörtökön közzétett jelentésből. A vártnál nagyobb mértékben nőtt a brit-holland Unilever eladása a március végével záródott három hónapban.

Növekedést jelentett, de ez nem elég

A Nestlé eladásai éves szinten 0,4 százalékkal emelkedtek, 21,07 milliárd frankra. Elemzők 21,2 milliárd frankot vártak. Az idei év első hónapjában az organikus növekedés 2,3 százalék volt, szemben a tavalyi év azonos időszakában elért 3,9 százalékkal. Elemzők előzetesen 2,25 százalékkal számoltak. Az eladás volumene 1,3 százalékkal nőtt az első negyedévben, míg tavaly január és március között 3 százalékkal bővült.

A több mint 150 éve működő svájci vállalat, amely világszerte több mint 328 ezer alkalmazottat foglalkoztat, csütörtökön megerősítette, hogy az idei üzleti évre 2-4 százalékos organikus növekedést vár.

A svájci vállalathoz több mint 2000 márka, egyebek között a Maggi, a KitKat, a Nescafe, valamint a Friskies és a Purina tartozik. A Nestlé világszerte 418 gyárában előállított termékeit a világ 191 országában értékesíti.

A vállalat részvényárfolyama csütörtök délben 0,66 százalékos pluszban, 75,7 frankon állt a zürichi tőzsdén.

Meglepetést okozott az Unilever

A vállalat csütörtökön azt közölte, hogy eladása 2,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi 4,7 százalékos növekedés után. Elemzők 2,0 százalékos növekedést vártak a tavalyi utolsó negyedév 2,2 százalékos bővülése után.

A vállalat első negyedéves forgalma 6,1 százalékkal 13,3 milliárd euróra nőtt az első negyedévben éves összehasonlításban, ebből 2,4 százalék az árfolyamhatásnak köszönhető. Az eredmények ismeretében a vállalat vezetése megerősítette, hogy erre az évre 3-5 százalékos organikus növekedést várnak.

A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója. Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat. Vezető élelmiszermárkái közé tartozik egyebek között a Flora, a Lipton és a Knorr, illetve a brit-holland cég gyártja a Dove, Axe és Domestos termékeket is.

Az Unilever részvényárfolyama csütörtök kora délután 1,19 százalékos pluszban, 39,84 fonton állt a londoni tőzsdén.

Hirdetés
Energetika

Novemberben részvényfelosztásról döntött az ALTEO közgyűlése, de az...

Technikai elemzések

Sikertelenül próbált kitörni az elmúlt egy hónap 300 pontos sávjából a...

Minden áll. Kicsi emelkedéssel lépegetünk felfelé, de alapvetően már ünnepire...

Visszatesztelte az előző csütörtöki gyengülését a hazai index.

Nem zárt 6400 alá a gyógyszergyártó árfolyama, de egészen 6200 közelébe esett...

Csak mérsékelt gyengüléssel zárult a bankpapír árfolyama.

Szűk Bollingerek között várja a folytatást a távközlési vállalat árfolyama.

Új aljat érintett lefordulását követően az olajvállalat árfolyama.

Hirdetés
OpcioGuru

Utóbbi időben elég sokat lehetett olvasni a Bitcoin futures bevezetésről, ami...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Több mint 20 szálloda kerülhet Mészárosék kezébe »

4IG 2050 (0,05 ) ALTEO 695 (0,14 ) ALTERA 3911 (-4,35 ) ANY 1316 (-0,68 ) APPENINN 710 (1,72 ) CIGPANNONIA 419 (14,79 ) CSEPEL 1013 (0,50 ) Duna House A 3560 (1,14 ) EHEP 1221 (-10,55 ) ELMU 25000 (-0,40 ) EMASZ 22500 (0,85 ) ENEFI 230 (1,32 ) FHB 720 (-1,64 ) FORRAS/OE 1258 (19,70 ) FORRAS/T 1440 (20,00 ) GSPARK 3530 (-0,87 ) KONZUM 3500 (11,43 ) KULCSSOFT 880 (-0,90 ) MASTERPLAST 570 (-0,87 ) MOL 2930 (0,17 ) MTELEKOM 468 (-0,21 ) NORDTELEKOM 22 (-4,35 ) OPUS 666 (4,88 ) OTP 10250 (2,14 ) OTT1 269 (-1,82 ) PANNERGY 513 (-1,35 ) RABA 1250 (-0,71 ) RICHTER 6396 (-0,06 ) WABERERS 4889 (-0,53 ) ZWACK 16790 (0,30 )