Miért lájkoljuk a németeket?

2012. október 15. 17:05 | forrás: TF-információ | szerző: Németh András

Megtartotta őszi értékelését a Német Turisztikai Hivatal (DZT) Budapesten. Bár a régi, boldog békeidők mindenhol elmúltak és egész nemzetgazdasági ágazatok súlypontjai helyeződtek át, Európa egyik motorja még mindig vitathatatlanul Németország.

De ki gondolná, hogy a leglátogatottabb európai úti célok közül "csak" a második Németország? 1., Spanyolország, 2., Németország, 3., Franciaország

A németországi turizmus továbbra is növekedésben

A turizmus stratégiai ágazattá értékelődött fel, a német Bruttó Nemzeti Termékhez (GNP) 280 Mrd € bevétellel (4,4%-al) járul hozzá, összehasonlításképpen az építőipar 4,3%, a legendás német autóipar pedig csak 2,3%-ot ad hozzá. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint a külföldi vendégéjszakák száma január és július között 8,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest: 2012 kezdete és július vége között összesen 38,7 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak. Augusztusban is stabil 8% volt a növekedés, mely alapján bizakodásra ad okot a 2012 az egész év egészére vonatkozó növekedés teljesítése. „Ebben az évben a külföldi vendégéjszakák terén két-három százalékos növekedéssel számoltunk. A németországi beutazás további fejlődése azonban nagyban függ az európai gazdasági helyzet alakulásától. A következő hónapokban az üzleti utazási forgalom jelentős hatást gyakorol a németországi beutazások éves eredményére” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgató tanácsának elnöke.

Magyarország erőteljesen növekszik

Németország 2011-ben közel 49 millió európai vendégéjszakát regisztrált. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2011-ben több mint 618 ezer Magyarországról érkező vendégéjszakát jelentett, ami 21 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Magyarország fejlődése 2012. január és július között is tovább folytatódott: a magyar utazók az első hét hónapban majd 405 ezer vendégéjszakát töltöttek Németországban – ez pedig meghaladja a 18 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. „Délkelet-Európában Csehország mellett Magyarország a legfontosabb küldő piac az úti cél Németország számára. 2020-ig évente stabil két százalékos növekedéssel számolunk” – hangsúlyozza Petra Hedorfer. Magyarországon a legkedveltebb külföldi úti célok listája: 1., Ausztria 14%, 2., Németország 12%, Románia 11%.

A World Travel Monitor és az IPK International 2011 adatai szerint a magyar utazók németországi tartózkodásainak 40 százaléka üzleti út, 35 százaléka rekreációs célú utazás, 25 százaléka pedig barát- és rokonlátogatás. A magyar vendégek átlagban 6,9 éjszakát töltenek Németországban, és utazásonként 605 eurót költenek – 2011-ben ez a németországi pihenő célú utazásoknál 0,1 milliárd euró forgalomnak felelt meg.

A német szövetségi államok közül a legnagyobb népszerűségnek pedig Bajorország örvend. A tartományi lista második, illetve harmadik helyezettje Baden-Württemberg és Észak-Rajna–Vesztfália. A városi úti célok között Berlin végzett az első helyen – a magyar utazók 2011-ben több mint 40 ezer vendégéjszakát töltöttek a fővárosban. Szorosan Berlin mögött München áll majd 39 ezer vendégéjszakával, a harmadik helyet Frankfurt (14 792 vendégéjszaka), a negyediket pedig Köln (10 866 vendégéjszaka) foglalja el.

A DZT célzott tematikus marketinggel népszerűsíti az úti cél Németország sokszínűségét

„Az elmúlt évben Németország nemcsak megerősítette pozícióját a legnépszerűbb európai úti célok listáján, de jelentős növekedést is könyvelhetett el a legfontosabb küldő piacoknál” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Németországban 2011-ben összesen 42,7 millió európai beutazást regisztráltak: ezzel a 7 százalékos növekedéssel Németország az európai utazók desztinációs listáján az előkelő második helyet foglalja el Spanyolország mögött. Az IPK International adatai szerint Németország tovább növelte előnyét a harmadik helyezett Franciaországgal szemben. Németország kulturális úti célként is vezető helyen áll: az európai utazók legnépszerűbb kulturális desztinációinak listáján a dobogó második fokát foglalja el. Az úti cél Németország megítélése továbbra is töretlenül pozitív, és nem csak a turisztikai forgalom növekedése, de a kiváló nemzetközi imázs terén is. Ezt többek között az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index (NBI) adatai is alátámasztják, amely évente export, kormányhatalom, kultúra, emberek, turizmus, illetve kivándorlás/befektetés szempontok alapján 50 ország megítélését méri. Az aktuális NBI felmérés szerint Németország 2011-ben – mint az azt megelőző évben is – világviszonylatban a második legjobb országimázzsal rendelkezik. A „turisztikai desztináció” kategóriában az úti cél Németország 2011-ben ismét javított egy helyet, így jelenleg a nyolcadik a listában.

A központi témák erőteljesen hozzájárulnak az úti cél Németország sikeréhez

A DZT marketingtevékenységével jelentősen hozzájárul ehhez a sikerhez. A fő trendtémák, a „kultúra” és az „egészség és pihenés” mentén a DZT kifejlesztette a „Városi-/rendezvény-, illetve a pihenésközpontú turizmus” termékvonalat, amely a változó központi kampányok és a tematikus évek alapját képezi. Az úti cél Németország 2013-ban is számos kulturális fellegvárral büszkélkedhet, amelyeket a DZT központi témaként aktívan népszerűsít. Így például a jövő évben a DZT a fiatalok célcsoportját szólítja meg a „Fiatalok németországi utazásai – hotspotok, brandnew, lifestyle” tematikus évvel, míg 2014-ben a 37 németországi UNESCO-világörökség áll a tevékenységek középpontjában: ezen év tematikája ugyanis az „UNESCO-világörökségek Németországban – természet, városok, műemlékek” lesz.

A tematikus évek kiegészítéseként a DZT a jövő évben Richard Wagner és Grimm 200. jubileumát is népszerűsíti. Az univerzális művész, Henry van de Velde 150. születésnapja szintén fontos szerepet játszik majd a nemzetközi sajtó- és PR-munkában. „A világhírű zenészek, költők és művészek születésnapja kiváló alkalom arra, hogy megerősítsük Németország pozícióját mint művészeti és kulturális desztináció” – mondta Petra Hedorfer.

Ezeket olvasta már?

Vegyes zárást hozott Yellen Amerikának

Vegyesen zártak pénteken a New York-i értéktőzsde irányadó mutatói.

Aktivisták támadják Európa tőzsdei cégeit

Fokozódtak Európában az aktivista befektetői csoportok nyílt...

Szembement Budapest Európával

Erősödtek az irányadó indexek pénteken Európában, Budapest viszont nem tudott...

Jackson Hole

1978 óta minden évben egyszer összeülnek a világ jegybankárai Jackson...

Hirdetés
Reggeli induló

Csak a 28000-es szint gyors érintésére futotta tegnap a hazai indexnek.

Nem érkezett megerősítés a szerdai emelkedésre a gyógyszergyártó árfolyamánál.

7300 fogott ki a bankpapíron tegnap.

Az elmúlt napokban megszokott szinteken maradt a távközlési vállalat árfolyama.

Nem akar megérkezni a forgalom az olajvállalat árfolyamánál.

Folytatódó tesze-tosza egyik fel, másik le piacok. Miközben Európában pozitív...

Hirdetés
Day Trade Talents

Minden tőzsdén spekuláló befektető amit tesz, azt azért teszi, hogy...

OpcioGuru

Sokan azzal a vággyal és álommal érkeznek a tőzsde világába, hogy ebből...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Óriásit zuhanhat a német menedékkérelmek száma »