Miért lájkoljuk a németeket?

| forrás:
TF-információ
| szerző: | olvasási idő: kb. 3 perc

Megtartotta őszi értékelését a Német Turisztikai Hivatal (DZT) Budapesten. Bár a régi, boldog békeidők mindenhol elmúltak és egész nemzetgazdasági ágazatok súlypontjai helyeződtek át, Európa egyik motorja még mindig vitathatatlanul Németország.

De ki gondolná, hogy a leglátogatottabb európai úti célok közül "csak" a második Németország? 1., Spanyolország, 2., Németország, 3., Franciaország

A németországi turizmus továbbra is növekedésben

A turizmus stratégiai ágazattá értékelődött fel, a német Bruttó Nemzeti Termékhez (GNP) 280 Mrd € bevétellel (4,4%-al) járul hozzá, összehasonlításképpen az építőipar 4,3%, a legendás német autóipar pedig csak 2,3%-ot ad hozzá. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint a külföldi vendégéjszakák száma január és július között 8,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest: 2012 kezdete és július vége között összesen 38,7 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak. Augusztusban is stabil 8% volt a növekedés, mely alapján bizakodásra ad okot a 2012 az egész év egészére vonatkozó növekedés teljesítése. „Ebben az évben a külföldi vendégéjszakák terén két-három százalékos növekedéssel számoltunk. A németországi beutazás további fejlődése azonban nagyban függ az európai gazdasági helyzet alakulásától. A következő hónapokban az üzleti utazási forgalom jelentős hatást gyakorol a németországi beutazások éves eredményére” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgató tanácsának elnöke.

Magyarország erőteljesen növekszik

Németország 2011-ben közel 49 millió európai vendégéjszakát regisztrált. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2011-ben több mint 618 ezer Magyarországról érkező vendégéjszakát jelentett, ami 21 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Magyarország fejlődése 2012. január és július között is tovább folytatódott: a magyar utazók az első hét hónapban majd 405 ezer vendégéjszakát töltöttek Németországban – ez pedig meghaladja a 18 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. „Délkelet-Európában Csehország mellett Magyarország a legfontosabb küldő piac az úti cél Németország számára. 2020-ig évente stabil két százalékos növekedéssel számolunk” – hangsúlyozza Petra Hedorfer. Magyarországon a legkedveltebb külföldi úti célok listája: 1., Ausztria 14%, 2., Németország 12%, Románia 11%.

A World Travel Monitor és az IPK International 2011 adatai szerint a magyar utazók németországi tartózkodásainak 40 százaléka üzleti út, 35 százaléka rekreációs célú utazás, 25 százaléka pedig barát- és rokonlátogatás. A magyar vendégek átlagban 6,9 éjszakát töltenek Németországban, és utazásonként 605 eurót költenek – 2011-ben ez a németországi pihenő célú utazásoknál 0,1 milliárd euró forgalomnak felelt meg.

A német szövetségi államok közül a legnagyobb népszerűségnek pedig Bajorország örvend. A tartományi lista második, illetve harmadik helyezettje Baden-Württemberg és Észak-Rajna–Vesztfália. A városi úti célok között Berlin végzett az első helyen – a magyar utazók 2011-ben több mint 40 ezer vendégéjszakát töltöttek a fővárosban. Szorosan Berlin mögött München áll majd 39 ezer vendégéjszakával, a harmadik helyet Frankfurt (14 792 vendégéjszaka), a negyediket pedig Köln (10 866 vendégéjszaka) foglalja el.

A DZT célzott tematikus marketinggel népszerűsíti az úti cél Németország sokszínűségét

„Az elmúlt évben Németország nemcsak megerősítette pozícióját a legnépszerűbb európai úti célok listáján, de jelentős növekedést is könyvelhetett el a legfontosabb küldő piacoknál” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Németországban 2011-ben összesen 42,7 millió európai beutazást regisztráltak: ezzel a 7 százalékos növekedéssel Németország az európai utazók desztinációs listáján az előkelő második helyet foglalja el Spanyolország mögött. Az IPK International adatai szerint Németország tovább növelte előnyét a harmadik helyezett Franciaországgal szemben. Németország kulturális úti célként is vezető helyen áll: az európai utazók legnépszerűbb kulturális desztinációinak listáján a dobogó második fokát foglalja el. Az úti cél Németország megítélése továbbra is töretlenül pozitív, és nem csak a turisztikai forgalom növekedése, de a kiváló nemzetközi imázs terén is. Ezt többek között az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index (NBI) adatai is alátámasztják, amely évente export, kormányhatalom, kultúra, emberek, turizmus, illetve kivándorlás/befektetés szempontok alapján 50 ország megítélését méri. Az aktuális NBI felmérés szerint Németország 2011-ben – mint az azt megelőző évben is – világviszonylatban a második legjobb országimázzsal rendelkezik. A „turisztikai desztináció” kategóriában az úti cél Németország 2011-ben ismét javított egy helyet, így jelenleg a nyolcadik a listában.

A központi témák erőteljesen hozzájárulnak az úti cél Németország sikeréhez

A DZT marketingtevékenységével jelentősen hozzájárul ehhez a sikerhez. A fő trendtémák, a „kultúra” és az „egészség és pihenés” mentén a DZT kifejlesztette a „Városi-/rendezvény-, illetve a pihenésközpontú turizmus” termékvonalat, amely a változó központi kampányok és a tematikus évek alapját képezi. Az úti cél Németország 2013-ban is számos kulturális fellegvárral büszkélkedhet, amelyeket a DZT központi témaként aktívan népszerűsít. Így például a jövő évben a DZT a fiatalok célcsoportját szólítja meg a „Fiatalok németországi utazásai – hotspotok, brandnew, lifestyle” tematikus évvel, míg 2014-ben a 37 németországi UNESCO-világörökség áll a tevékenységek középpontjában: ezen év tematikája ugyanis az „UNESCO-világörökségek Németországban – természet, városok, műemlékek” lesz.

A tematikus évek kiegészítéseként a DZT a jövő évben Richard Wagner és Grimm 200. jubileumát is népszerűsíti. Az univerzális művész, Henry van de Velde 150. születésnapja szintén fontos szerepet játszik majd a nemzetközi sajtó- és PR-munkában. „A világhírű zenészek, költők és művészek születésnapja kiváló alkalom arra, hogy megerősítsük Németország pozícióját mint művészeti és kulturális desztináció” – mondta Petra Hedorfer.

Hirdetés
Technikai elemzések

Sikerült megmászni a 21000 pontos hegyet, ismét fölézárt a DOW 30 a...

34000-hez érkezhet meg a hazai index, ha folytatódik az árfolyam korrekciója.

Nem tudott kitöréssel próbálkozni a gyógyszergyártó árfolyama.

8600, majd 8450 próbálhat támaszt jelenteni a gyengülő bankpapír számára.

Rövidtávon lehet potenciál a távközlési vállalat árfolyamában.

22000 alá zárt az olajvállalat árfolyama szerdán.

Irány nélküli a német index kereskedése az elmúlt két napban.

Hirdetés
OpcioGuru

Az alábbiakban egy diákommal történt tőzsdepszichós levelezést osztok meg...

Private Banking

A múlt évben néhányszor érintettük a főleg amerikai startupok témakörét.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Dübörög az online szállásfoglalás »

4IG 2480 (-6,06 ) ANY 1403 (-0,14 ) APPENINN 214 (-0,93 ) BIF 570 (-0,87 ) CIGPANNONIA 214 (0,47 ) CSEPEL 499 (-0,60 ) ELMU 24500 (2,06 ) EMASZ 21855 (-0,64 ) FHB 545 (-2,68 ) FORRAS/OE 934 (0,43 ) FORRAS/T 900 (-3,02 ) FUTURAQUA 30 (-3,23 ) GSPARK 3239 (-0,06 ) KONZUM 227 (0,89 ) MASTERPLAST 515 (-2,46 ) MOL 22175 (1,28 ) MTELEKOM 463 (-1,07 ) OTP 8750 (1,00 ) OTT1 33 (-2,94 ) PVALTO 1750 (2,04 ) RICHTER 6895 (-1,50 ) ZWACK 17720 (1,26 )