2024 április 26

A digitális világban lát lehetőséget a Visa

A világ legnagyobb bankkártya forgalmazója szerint az online kereskedelem rendkívül erősen teljesített az ünnepi szezonban. A fogyasztói kiadások összességében azonban nem növekedtek – mutatott rá Charlie Scharf vezérigazgató. Bank- és hitelkártyáinak volumene az elmúlt időszakban 1,84 milliárdról 1,9 milliárdra nőtt.

visa_hitelkartyak_1101Vannak növekedési lehetőségek

Scharf szerint a cég kihasználhatja a Kínában adódó lehetőségeket, mivel az ázsiai ország nemrégiben nyitotta meg a külföldi bankkártya-szolgáltatók előtt a belföldi piacát. Sokat veszítettek viszont azon, hogy Oroszország a nyugati szankciókra válaszul kizárta őket az orosz fizetési piacról.

2015-re két százalékkal kisebb profitot várnak az erős dollár miatt, a cég által kibocsátott kártyák tranzakcióinak 60 százaléka az Egyesült Államokon kívül teljesül. „Minél erősebb a dollár, annál kevesebben utaznak az USA-ba Európából, Kanadából és Latin-Amerikából” – mondta Byron Pollitt gazdasági igazgató.

A társaság nettó eredménye 1,57 milliárd dollár volt részvényenkénti 2,53 dolláros nyereséggel, míg 2013 negyedik negyedévében 1,41 milliárdos részvényenkénti 2,2 dolláros profitról számoltak be. Az árbevétel 7 százalékkal 3, 38 milliárd dollárra emelkedtek. Elemzők korábban 3,34 milliárd dolláros árbevétellel és 2,49 dolláros részvényenkénti profittal számoltak.

Európában is jól teljesítettek

Európai szinten a 2014 szeptemberét megelőző egy év eredményeiből kiderül, hogy több mint 500 millió Visa kártya van forgalomban Európában, azaz minden európai felnőtt lakosra jut egy kártya, és az érintőkártyák száma jelenleg több mint 100 millió. Minden 6 euróból 1 eurót Visa kártyán költenek el, és a POS-terminálokon regisztrált 37 millió Visa kártyás tranzakció összértéke meghaladja a 1500 milliárd eurót, ami 9,4%-os növekedést mutat a 2013-as adatokkal összevetve. A Visa kártyás költések összértéke – beleértve az ATM tranzakciókat is – meghaladja a 2000 milliárd eurót. Az e-kereskedelem 17%-os növekedéssel több mint 280 milliárd eurós forgalmat generált.

visa_121213„Ez a fizetések szempontjából egy nagyon izgalmas időszak, és a 2015-ös év rengeteg lehetőséget tartogat számunkra. Célunk, hogy tovább faragjunk a készpénzes fizetések arányából, ami jelenleg a tranzakciók 70 százalékát teszi ki Európában. Ehhez alaposan kiaknázzuk majd a digitális technológiák adta lehetőségeket, amely új digitális fizetési megoldások kifejlesztését teszi lehetővé. Ezen felül kiemelt célunk, hogy a kiskereskedők és a fogyasztók számára még magasabb minőségű szolgáltatásokkal álljunk elő, így a fizetés még egyszerűbb, hatékonyabb és minden eddiginél biztonságosabb lesz” – mondta Nicolas Huss, a Visa Europe ügyvezetője.

„Kritikus fontosságú a kiskereskedelmi partnerekkel létesített kapcsolat, és elérkezett az ideje annak, hogy a díjakról szóló vita helyett konstruktív párbeszédet folytassunk. Hamarosan életbe lép az interchange díjak új, európai szabályozása, és az Európai Bizottság becslése szerint ez a szabályozás 6 milliárd euró megtakarítást jelent majd az európai kiskereskedők számára. A Visa Europe éves szinten több mint 200 millió eurót invesztál új fizetési technológiákba. – folytatta az ügyvezető.

Többször használtuk a kártyákat

A magyar kártyabirtokosok 2014-ben többször vették elő plasztikkártyáikat a mindennapi bevásárlások alkalmával: az egy Visa kártyára eső POS költések száma mintegy 14%-kal emelkedett. Jelentős, kétszámjegyű növekedést mutat az előző évi adatokhoz képest a POS tranzakciók száma (14,2%), valamint és a POS tranzakciók összértéke (15,7%) is.

Magyarországra is jöhetnek az újítások

„2015-ben egyik fő törekvésünk, hogy tovább növeljük a Visa érintéses fizetés elterjedését Magyarországon, továbbá minden lehetőséget megragadunk, hogy a közeljövőben itthon is megjelenhessenek olyan Visa innovációk, mint a V.me digitális pénztárca vagy a Visa NFC mobilfizetős platformja” – mondta Kiss Ede, a Visa Europe Magyarországért felelős vezetője. „A fizetési módok világa változik, és a Visa Europe meggyőződése, hogy partnereinkkel együttműködve még egyszerűbb, hatékonyabb és minden eddiginél biztonságosabb fizetést tehetünk lehetővé.”

Nem csak a POS költések, de az e-kereskedelem terén is számottevő növekedés volt Magyarországon. A magyarországi online kereskedőknél a Visa kártyás költések mértéke mindössze egyetlen év alatt 104,1%-os bővülést mutatott, ami azt jelzi, hogy ez a szegmens most kezd erőre kapni Magyarországon, és a Visa az idei évre további markáns növekedésre számít.

Jelenleg két magyarországi bank, az Erste és a Budapest Bank bocsát ki érintéses fizetésre alkalmas Visa kártyát, és 2015-ben további tagbankok kezdik meg a payWave márkajelzésű kártyák tömeges kibocsátását. A Visa 2014-ben felgyorsította az érintéses elfogadás bővítését, és ma már a magyarországi POS-terminálok több mint 30%-a alkalmas Visa érintőkártya elfogadására.