2024 április 25

A reklámokból szedi meg magát a Facebook

A vállalat 701 millió dolláros nyereséget termelt a negyedik negyedév során, az egy részvényre jutó tisztított eredmény a várt 49 cent helyett 54 cent volt. Az árbevétel 49%-kal 3,85 milliárd dollárra emelkedett, a növekedés üteme a cég legoptimistább becslését is felülmúlta. Tovább nőtt a mobileszközökön való hirdetések súlya, már a hirdetésekből származó bevételek 69%-a származik hordozható készülékekből, a harmadik negyedévben ez még 66%, egy éve pedig 53% volt. Eközben a Facebook tovább növelte a havi aktív felhasználóinak számát is, az egy évvel korábbi 1,23 milliárd, valamint a harmadik negyedéves 1,35 milliárd után 1,39 milliárd volt, felülmúlva a piaci becsléseket is. Fontosabb azonban a naponta aktív felhasználók számának változása, mely szintén jelentős növekedést