2024 április 24

Facebook: dübörögnek a mobilbevételek

Rendesen megbökte a Facebook az elemzőket. A gyorsjelentés szerint ugyanis elképesztő módon túlteljesítette a társaság a részvényenkénti nyereségnek prognosztizált 32 centes eredményt. A tényleges EPS 42 cent lett.

iphone5 apple közösségi média megosztás 123rfTrendi a mobil

Az eredmény hallatán már a zárás utáni kereskedésben több mint 5 százalékot ugrott az árfolyam, ezzel új történelmi csúcsra lendült a kurzus – mondta Kuti Ákos, az Equilor vezető elemzője, hozzátéve: a 75 dollár fölötti szint egyúttal azt is jelenti, hogy akik 2012 májusában 38 dolláron jegyezték a papírt, vagy tavaly tavasszal beszálltak, amikor a hosszú vesszőfutást követően végre tartós pluszba lendült a kurzus, megduplázhatták befektetésüket.

Mint mondta, a 2,9 milliárdos árbevétel 62 százalékát a mobiltelefonos hirdetések tették ki, ami azért nagyon fontos, mert a papír korábbi mélyrepülését épp a mobil fizetések megoldatlansága indokolta. Nos, a trend szerint egyre nagyobb feladat hárul a hirdetések ezen fajtáira, ez előző év azonos időszakában még csak 40 százalékkal járultak hozzá a számokhoz. Az elmúlt évben egyébként 40 millióval nőtt a Facebook felhasználóinak száma, így már 1,32 milliárd regisztráció van életben.

Kifulladt a LinkedIn

Egészen más pályát futott a 2011 tavaszán 45 dolláron tőzsdére vezetett LinkedIn szakportál kurzusa. Amit már az első kereskedési napon 120 dollárig húztak, majd hossza csapdosás következett, de hónapokon át nem csökkent 60 dollár alá a kurzus. Vagyis a legügyetlenebb tőzsdemazsolák is realizálhattak némi profitot. Míg akik kitartottak 2013 szeptemberéig, az akkori 250 dolláros csúcson majdnem meghatszorozhatták a befektetésüket.

LinkedIn 130503A mostani 170 dollár körüli szintek már jóval a csúcs alattiak, ami részint a profitrealizálásokkal magyarázható. Részben a portál szűkebb, szakmai jellegével.

Ki hisz a Twitternek?

A tavaly még 75 dolláron is jegyzett Twitter most 37 dollár körül mozog, s olyasféle problémákkal küszködik, mint pár éve a Facebook. Bár a felhasználók száma nem kevés, de nincsenek hirdetések, ezért a befektetők egyelőre nem hiszik el, hogy tényleg lehet pénz ebben a közösségi oldalban.