2024 április 25

Indiában terjeszkedik az Amazon

Bezos hozzátette, hogy amennyiben az indiai piac továbbra is hasonló ütemben fejlődik, ez lehet az az ország, ahol az Amazon a leggyorsabban elérheti az egymilliárd dolláros forgalmat.

AMAZON_com_121219A befektetők hatalmas összegeket fordítanak az ázsiai ország online kiskereskedelmi piacának fejlesztésére. A Nomura cégcsoport szakértői úgy vélik, hogy az elkövetkező négy évben tizenegyszeresére, mintegy 23 milliárd dollár értékűre növekedhet az indiai e-kereskedelem forgalma.

Az Amazon egy évvel ezelőtt vetette meg a lábát az indiai piacon, az amerikai vállalat több cég, mintegy 17 millió különböző árucikkét hírdeti. A cég közvetlenül nem értékesíthet termékeket Indiában, mivel az ország törvényei tiltják a közvetlen külföldi tőkebefektetést kiskereskedelmi cégekben. Az Amazon indiai kiskereskedőknek teszi lehetővé, hogy honlapját és logisztikai szolgáltatásait igénybe véve értékesítsenek.

Az indiai online kereskedelemben érezhető kiélezett versenyt jelzi, hogy kedden India legnagyobb internetes kereskedelmi portálja, a Flipkart is bejelentette, hogy egymilliárd dollárral növeli tőkéjét. A céget az Amazon két korábbi munkatársa alapította. Saját adatai szerint 22 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, és havonta ötmillió szállítást végez.

A jelenleg 13 milliárd dolláros forgalmat bonyolító piac további szereplői a Snapdeal, Jabong és az eBay.