2024 április 29

Jól ment tavaly a Henkelnek

A Henkel AG & Co. KGaA német vegyipari konszern tavaly devizaárfolyam-hatásoktól megtisztítva 4,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra növelte értékesítési árbevételét. A növekedéshez a konszern mindhárom üzletága, a háztartási vegyipari (Laundry & Home Care), a kozmetikai (Beauty Care) és a ragasztószerek (Adhesive Technologies) hozzájárult.

Az egyszeri tételektől megtisztított adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény az egy évvel korábbi 2,516 milliárd euróról 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra emelkedett. A forgalomarányos bruttó nyereségesség egyszeri tételek nélkül az egy évvel korábbinál 0,4 százalékponttal magasabb, 15,4 százalék lett 2014-ben.

Az adózás utáni korrigált nyereség a kisebbségi részesedések levonása után az előző évhez képest 7,5 százalékkal, 1,764 milliárd euróról 1,896 milliárd euróra nőtt. Az éves nyereség 2,3 százalékkal, 1,625 milliárd euróról 1,662 milliárd euróra növekedett. A 34 millió euró összegű kisebbségi részesedések levonása után a nyereség 1,628 milliárd euró lett az előző évi 1,589 milliárd euró után.

A cégvezetés az előző évinél 7,4 százalékkal magasabb, részvényenként 1,31 eurós osztalék kifizetését javasolja.

A Henkel a háztartási vegyipari és a kozmetikai cikk üzletágban az idén 3-5 százalékos, a ragasztószerek üzletágban pedig 2 százalékos forgalomnövekedésre, illetve összességében a 2014-esnél magasabb, 16 százalék körüli forgalomarányos bruttó nyereségesség elérésére számít.