2024 április 18

Menetel a Tesco hazánkban

A magyarországi forgalomnövekedés az augusztus végén záródott félévben 1 százalék volt a tavalyi azonos időszakhoz képest – írták.

Európában a Tesco Magyarországon kívül csak Csehországban (+1,5 százalék) és Lengyelországban (+1 százalék) tudott elérni forgalombővülést. A legnagyobb mértékben, Írországban csökkent a féléves forgalma, 6,4 százalékkal.

Sokan vásárolnak online

A közlemény szerint az elmúlt fél évben Magyarországon tovább nőtt az online rendelések száma. A Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatás tovább fejlődött Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Szegeden és környékén, ami újabb munkahelyek teremtésére adott lehetőséget.

A dokumentum szerint a helyi beszállítóktól származó termékek aránya tovább bővült, országos elérhetőséget biztosítva ezzel kisebb magyar vállalkozásoknak is.

Tanulhatnak a diákok és a dolgozók is

1400 középiskolai- és egyetemi hallgatónak nyílt lehetősége arra, hogy részt vegyen a Tesco szakmai gyakorlatot biztosító programjában. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodás szellemével is összhangban az első félévben 8600-an vettek részt készségfejlesztő tréningeken, és csaknem ezren szereztek OKJ-minősítésű szakképesítést – ismertették.

Köszönetet mondott a vezér

Nigel Jones, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója: „Mindenekelőtt szeretnék köszönetet mondani lojális vásárlóinknak hűségükért, kollégáimnak pedig az elmúlt félévben nyújtott kiemelkedő munkájukért és elkötelezettségükért.

Az első hat hónapot jó eredményekkel zártuk, a befektetett munkának köszönhetően bíztató növekedést értünk el különösen az online értékesítés és a kisformátumú üzleteink területén.

Vásárlóink egyre nagyobb számban választják új értékesítési csatornáinkat, új technológiai megoldásainkat és pozitívan fogadták élelmiszerválasztékunk fejlesztését is.

Különösen büszke vagyok arra, hogy folyamatosan növekszik a tehetséges magyar vezetők száma. Szeretném még egyszer megköszönni minden kollégámnak a kitartó munkát, mellyel hozzájárult ahhoz, hogy vásárlóink örömmel jöjjenek a Tesco áruházakba.”

Tesco és a közösségek

Az áruházlánc továbbra is a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet kiemelt támogatója. A tavasszal meghirdetett közös adománygyűjtő kampány során a vásárlóknak köszönhetően több mint 56 millió forint gyűlt össze a Segélyszervezet által támogatott hátrányos helyzetű családok megsegítésére. A Tesco a vásárlók által összegyűlt összeget megduplázta, így összesen több mint 113 millió forint adományt adott át partnerének.

Az egészséges életmód elkötelezett híveként a Tesco elindította gyerekeknek szóló Tiniséf főzőprogramját, melynek során több mint 1500 gyermek vett részt különböző versenyeken és az iskolákban megrendezett főzőprogramokon.

Rengeteg magyar dolgozik a cégnél

A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarketlánca és egyik legnagyobb brit befektetője. Több mint 20 000 magyar munkavállalót alkalmaz, és minden új áruház nyitásával átlagosan 100-300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat Magyarországon már több mint 200 áruházat nyitott, és piacvezetőként több mint hárommillió vásárlót szolgál ki minden héten. A Tesco mintegy 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, az élelmiszerválasztékában pedig 3200 saját márkás termék található, ennek nagyjából fele magyar termék – tájékoztattak.