2012. 10. 15. 17:05 | forrás: TF-információ | szerző: Németh András

Miért lájkoljuk a németeket?


Germánföld változatlanul kedvelt úticél



Megtartotta őszi értékelését a Német Turisztikai Hivatal (DZT) Budapesten. Bár a régi, boldog békeidők mindenhol elmúltak és egész nemzetgazdasági ágazatok súlypontjai helyeződtek át, Európa egyik motorja még mindig vitathatatlanul Németország.




De ki gondolná, hogy a leglátogatottabb európai úti célok közül “csak” a második Németország? 1., Spanyolország, 2., Németország, 3., Franciaország

A németországi turizmus továbbra is növekedésben

A turizmus stratégiai ágazattá értékelődött fel, a német Bruttó Nemzeti Termékhez (GNP) 280 Mrd € bevétellel (4,4%-al) járul hozzá, összehasonlításképpen az építőipar 4,3%, a legendás német autóipar pedig csak 2,3%-ot ad hozzá. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint a külföldi vendégéjszakák száma január és július között 8,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest: 2012 kezdete és július vége között összesen 38,7 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak. Augusztusban is stabil 8% volt a növekedés, mely alapján bizakodásra ad okot a 2012 az egész év egészére vonatkozó növekedés teljesítése. „Ebben az évben a külföldi vendégéjszakák terén két-három százalékos növekedéssel számoltunk. A németországi beutazás további fejlődése azonban nagyban függ az európai gazdasági helyzet alakulásától. A következő hónapokban az üzleti utazási forgalom jelentős hatást gyakorol a németországi beutazások éves eredményére” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgató tanácsának elnöke.

Magyarország erőteljesen növekszik

Németország 2011-ben közel 49 millió európai vendégéjszakát regisztrált. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2011-ben több mint 618 ezer Magyarországról érkező vendégéjszakát jelentett, ami 21 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Magyarország fejlődése 2012. január és július között is tovább folytatódott: a magyar utazók az első hét hónapban majd 405 ezer vendégéjszakát töltöttek Németországban – ez pedig meghaladja a 18 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. „Délkelet-Európában Csehország mellett Magyarország a legfontosabb küldő piac az úti cél Németország számára. 2020-ig évente stabil két százalékos növekedéssel számolunk” – hangsúlyozza Petra Hedorfer. Magyarországon a legkedveltebb külföldi úti célok listája: 1., Ausztria 14%, 2., Németország 12%, Románia 11%.

A World Travel Monitor és az IPK International 2011 adatai szerint a magyar utazók németországi tartózkodásainak 40 százaléka üzleti út, 35 százaléka rekreációs célú utazás, 25 százaléka pedig barát- és rokonlátogatás. A magyar vendégek átlagban 6,9 éjszakát töltenek Németországban, és utazásonként 605 eurót költenek – 2011-ben ez a németországi pihenő célú utazásoknál 0,1 milliárd euró forgalomnak felelt meg.

A német szövetségi államok közül a legnagyobb népszerűségnek pedig Bajorország örvend. A tartományi lista második, illetve harmadik helyezettje Baden-Württemberg és Észak-Rajna–Vesztfália. A városi úti célok között Berlin végzett az első helyen – a magyar utazók 2011-ben több mint 40 ezer vendégéjszakát töltöttek a fővárosban. Szorosan Berlin mögött München áll majd 39 ezer vendégéjszakával, a harmadik helyet Frankfurt (14 792 vendégéjszaka), a negyediket pedig Köln (10 866 vendégéjszaka) foglalja el.

A DZT célzott tematikus marketinggel népszerűsíti az úti cél Németország sokszínűségét

„Az elmúlt évben Németország nemcsak megerősítette pozícióját a legnépszerűbb európai úti célok listáján, de jelentős növekedést is könyvelhetett el a legfontosabb küldő piacoknál” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Németországban 2011-ben összesen 42,7 millió európai beutazást regisztráltak: ezzel a 7 százalékos növekedéssel Németország az európai utazók desztinációs listáján az előkelő második helyet foglalja el Spanyolország mögött. Az IPK International adatai szerint Németország tovább növelte előnyét a harmadik helyezett Franciaországgal szemben. Németország kulturális úti célként is vezető helyen áll: az európai utazók legnépszerűbb kulturális desztinációinak listáján a dobogó második fokát foglalja el. Az úti cél Németország megítélése továbbra is töretlenül pozitív, és nem csak a turisztikai forgalom növekedése, de a kiváló nemzetközi imázs terén is. Ezt többek között az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index (NBI) adatai is alátámasztják, amely évente export, kormányhatalom, kultúra, emberek, turizmus, illetve kivándorlás/befektetés szempontok alapján 50 ország megítélését méri. Az aktuális NBI felmérés szerint Németország 2011-ben – mint az azt megelőző évben is – világviszonylatban a második legjobb országimázzsal rendelkezik. A „turisztikai desztináció” kategóriában az úti cél Németország 2011-ben ismét javított egy helyet, így jelenleg a nyolcadik a listában.

A központi témák erőteljesen hozzájárulnak az úti cél Németország sikeréhez

A DZT marketingtevékenységével jelentősen hozzájárul ehhez a sikerhez. A fő trendtémák, a „kultúra” és az „egészség és pihenés” mentén a DZT kifejlesztette a „Városi-/rendezvény-, illetve a pihenésközpontú turizmus” termékvonalat, amely a változó központi kampányok és a tematikus évek alapját képezi. Az úti cél Németország 2013-ban is számos kulturális fellegvárral büszkélkedhet, amelyeket a DZT központi témaként aktívan népszerűsít. Így például a jövő évben a DZT a fiatalok célcsoportját szólítja meg a „Fiatalok németországi utazásai – hotspotok, brandnew, lifestyle” tematikus évvel, míg 2014-ben a 37 németországi UNESCO-világörökség áll a tevékenységek középpontjában: ezen év tematikája ugyanis az „UNESCO-világörökségek Németországban – természet, városok, műemlékek” lesz.

A tematikus évek kiegészítéseként a DZT a jövő évben Richard Wagner és Grimm 200. jubileumát is népszerűsíti. Az univerzális művész, Henry van de Velde 150. születésnapja szintén fontos szerepet játszik majd a nemzetközi sajtó- és PR-munkában. „A világhírű zenészek, költők és művészek születésnapja kiváló alkalom arra, hogy megerősítsük Németország pozícióját mint művészeti és kulturális desztináció” – mondta Petra Hedorfer.




DZTNémet Turisztikai HivatalNémetországturisztikaturizmus

Miért lájkoljuk a németeket? Az év végére felgyorsult a német gazdaság
Szezonális kiigazítással számolva a német hazai össztermék (GDP) 0,7 százalékkal nőtt negyedéves alapon a tavalyi utolsó három hónapban a német statisztikai hivatal, a Destatis kedden ismertetett végleges adata szerint.


Miért lájkoljuk a németeket? A németek is optimistábbak
Kissé emelkedett az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe, amely februárban 106,8 pontra nőtt a januári 106,7 pontról.


Miért lájkoljuk a németeket? Javultak a magánszektor növekedési kilátásai
A szolgáltatóipari teljesítmény javulásának köszönhetően héthavi csúcsra emelkedett februárban a német összetett feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index - közölte pénteken a londoni Markit gazdasági kutató intézet.


Miért lájkoljuk a németeket? Berlin elutasítja a görög kérelmet
A német kormány elutasítja a görög kormány kérelmét a nemzetközi hitelprogram meghosszabbítására - közölte csütörtökön a német pénzügyminisztérium szóvivője.


Miért lájkoljuk a németeket? Nyíregyháza volt a kedvenc a magyaroknál
Az országos átlagot meghaladó mértékben, 7,2 százalékkal nőtt az idegenforgalom a múlt évben Nyíregyházán - közölte a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhely polgármesteri hivatalának sajtófőnöke.



ANY   920  (0.55    )   APPENINN   173  (-0.57    )   BTEL   59  (5.36    )   CIGPANNONIA   188  (-0.53    )   DANUBIUS   5700  (0.97    )   ELMU   16850  (-4.26    )   EMASZ   16605  (0.15    )   EXTERNET   303  (-8.18    )   FHB   793  (0.51    )   FUSO   7  (11.48    )   FUTURAQUA   11  (10.00    )   GSPARK   1941  (0.57    )   HUNMINING   9  (-20.00    )   KHTOBBSZ2   9220  (-2.43    )   KULCSSOFT   480  (-4.00    )   MASTERPLAST   413  (-0.48    )   MOL   12090  (-1.75    )   OTP   4305  (-0.92    )   PANNERGY   305  (-0.33    )   RABA   1170  (-0.93    )   RICHTER   3980  (-0.50    )   SHOP   480  (-4.00    )   SYNERGON   122  (2.52    )   TWD   9  (10.00    )   VISONKA   48  (-2.04    )   ZWACK   15575  (0.48    )   

Bejelentkezés

Email:

Jelszó: