2012. 10. 15. 17:05 | forrás: TF-információ | szerző: Németh András

Miért lájkoljuk a németeket?


Germánföld változatlanul kedvelt úticél



Megtartotta őszi értékelését a Német Turisztikai Hivatal (DZT) Budapesten. Bár a régi, boldog békeidők mindenhol elmúltak és egész nemzetgazdasági ágazatok súlypontjai helyeződtek át, Európa egyik motorja még mindig vitathatatlanul Németország.




De ki gondolná, hogy a leglátogatottabb európai úti célok közül “csak” a második Németország? 1., Spanyolország, 2., Németország, 3., Franciaország

A németországi turizmus továbbra is növekedésben

A turizmus stratégiai ágazattá értékelődött fel, a német Bruttó Nemzeti Termékhez (GNP) 280 Mrd € bevétellel (4,4%-al) járul hozzá, összehasonlításképpen az építőipar 4,3%, a legendás német autóipar pedig csak 2,3%-ot ad hozzá. A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint a külföldi vendégéjszakák száma január és július között 8,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest: 2012 kezdete és július vége között összesen 38,7 millió külföldi vendégéjszakát regisztráltak. Augusztusban is stabil 8% volt a növekedés, mely alapján bizakodásra ad okot a 2012 az egész év egészére vonatkozó növekedés teljesítése. „Ebben az évben a külföldi vendégéjszakák terén két-három százalékos növekedéssel számoltunk. A németországi beutazás további fejlődése azonban nagyban függ az európai gazdasági helyzet alakulásától. A következő hónapokban az üzleti utazási forgalom jelentős hatást gyakorol a németországi beutazások éves eredményére” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgató tanácsának elnöke.

Magyarország erőteljesen növekszik

Németország 2011-ben közel 49 millió európai vendégéjszakát regisztrált. A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2011-ben több mint 618 ezer Magyarországról érkező vendégéjszakát jelentett, ami 21 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Magyarország fejlődése 2012. január és július között is tovább folytatódott: a magyar utazók az első hét hónapban majd 405 ezer vendégéjszakát töltöttek Németországban – ez pedig meghaladja a 18 százalékos növekedést az előző év ugyanezen időszakához képest. „Délkelet-Európában Csehország mellett Magyarország a legfontosabb küldő piac az úti cél Németország számára. 2020-ig évente stabil két százalékos növekedéssel számolunk” – hangsúlyozza Petra Hedorfer. Magyarországon a legkedveltebb külföldi úti célok listája: 1., Ausztria 14%, 2., Németország 12%, Románia 11%.

A World Travel Monitor és az IPK International 2011 adatai szerint a magyar utazók németországi tartózkodásainak 40 százaléka üzleti út, 35 százaléka rekreációs célú utazás, 25 százaléka pedig barát- és rokonlátogatás. A magyar vendégek átlagban 6,9 éjszakát töltenek Németországban, és utazásonként 605 eurót költenek – 2011-ben ez a németországi pihenő célú utazásoknál 0,1 milliárd euró forgalomnak felelt meg.

A német szövetségi államok közül a legnagyobb népszerűségnek pedig Bajorország örvend. A tartományi lista második, illetve harmadik helyezettje Baden-Württemberg és Észak-Rajna–Vesztfália. A városi úti célok között Berlin végzett az első helyen – a magyar utazók 2011-ben több mint 40 ezer vendégéjszakát töltöttek a fővárosban. Szorosan Berlin mögött München áll majd 39 ezer vendégéjszakával, a harmadik helyet Frankfurt (14 792 vendégéjszaka), a negyediket pedig Köln (10 866 vendégéjszaka) foglalja el.

A DZT célzott tematikus marketinggel népszerűsíti az úti cél Németország sokszínűségét

„Az elmúlt évben Németország nemcsak megerősítette pozícióját a legnépszerűbb európai úti célok listáján, de jelentős növekedést is könyvelhetett el a legfontosabb küldő piacoknál” – magyarázza Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke. Németországban 2011-ben összesen 42,7 millió európai beutazást regisztráltak: ezzel a 7 százalékos növekedéssel Németország az európai utazók desztinációs listáján az előkelő második helyet foglalja el Spanyolország mögött. Az IPK International adatai szerint Németország tovább növelte előnyét a harmadik helyezett Franciaországgal szemben. Németország kulturális úti célként is vezető helyen áll: az európai utazók legnépszerűbb kulturális desztinációinak listáján a dobogó második fokát foglalja el. Az úti cél Németország megítélése továbbra is töretlenül pozitív, és nem csak a turisztikai forgalom növekedése, de a kiváló nemzetközi imázs terén is. Ezt többek között az Anholt-GfK Roper Nation Brands Index (NBI) adatai is alátámasztják, amely évente export, kormányhatalom, kultúra, emberek, turizmus, illetve kivándorlás/befektetés szempontok alapján 50 ország megítélését méri. Az aktuális NBI felmérés szerint Németország 2011-ben – mint az azt megelőző évben is – világviszonylatban a második legjobb országimázzsal rendelkezik. A „turisztikai desztináció” kategóriában az úti cél Németország 2011-ben ismét javított egy helyet, így jelenleg a nyolcadik a listában.

A központi témák erőteljesen hozzájárulnak az úti cél Németország sikeréhez

A DZT marketingtevékenységével jelentősen hozzájárul ehhez a sikerhez. A fő trendtémák, a „kultúra” és az „egészség és pihenés” mentén a DZT kifejlesztette a „Városi-/rendezvény-, illetve a pihenésközpontú turizmus” termékvonalat, amely a változó központi kampányok és a tematikus évek alapját képezi. Az úti cél Németország 2013-ban is számos kulturális fellegvárral büszkélkedhet, amelyeket a DZT központi témaként aktívan népszerűsít. Így például a jövő évben a DZT a fiatalok célcsoportját szólítja meg a „Fiatalok németországi utazásai – hotspotok, brandnew, lifestyle” tematikus évvel, míg 2014-ben a 37 németországi UNESCO-világörökség áll a tevékenységek középpontjában: ezen év tematikája ugyanis az „UNESCO-világörökségek Németországban – természet, városok, műemlékek” lesz.

A tematikus évek kiegészítéseként a DZT a jövő évben Richard Wagner és Grimm 200. jubileumát is népszerűsíti. Az univerzális művész, Henry van de Velde 150. születésnapja szintén fontos szerepet játszik majd a nemzetközi sajtó- és PR-munkában. „A világhírű zenészek, költők és művészek születésnapja kiváló alkalom arra, hogy megerősítsük Németország pozícióját mint művészeti és kulturális desztináció” – mondta Petra Hedorfer.




DZTNémet Turisztikai HivatalNémetországturisztikaturizmus

Miért lájkoljuk a németeket? Örülhetnek a magyar exportörök is
Csütörtökön hivatalosan is megerősítették, hogy a négy vezető német gazdaságkutató intézet szerint 2014-ben 1,9 százalékkal nőhet a német gazdaság.


Miért lájkoljuk a németeket? Együtt örülhetünk a KSH adatoknak
A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint a turizmus első két havi adatai optimizmusra adnak okot az idei évre.


Miért lájkoljuk a németeket? Nem sajnálják a pénzt az utazásra a kínaiak
Kínából érkezhet az idén a legtöbb turista külföldre, az ország tíz éven belül a világ összes turistájának az ötödét adhatja, a kínai utazók pedig már most is a legtöbbet költik világszerte - írja a China Daily napilap a témával kapcsolatos összeállításában.


Miért lájkoljuk a németeket? Kicsit jobb számokat várnak az elemzők
A vezető német gazdaságkutató intézetek minimálisan javítottak az idei gazdaságnövekedésre vonatkozó előrejelzésükön - számolt be szerdán a Handelsblatt.


Miért lájkoljuk a németeket? Fékezett a német gazdaság
Csökkent az éves alapon számolt német külkereskedelmi többlet 2014 februárjában, az idei második hónapban 16,3 milliárd euró volt a többlet, míg 2013 februárjában 16,8 milliárd euró.


ANY   760  (1.20    )   APPENINN   185  (-1.07    )   BIOMEDICAL   24  (9.09    )   BTEL   840  (1.20    )   CIGPANNONIA   229  (-0.43    )   ELMU   12355  (1.10    )   EMASZ   12350  (-1.16    )   ENEFI   131  (-2.96    )   ESTMEDIA   6  (-20.00    )   FHB   871  (-1.14    )   FORRAS/OE   820  (2.50    )   FORRAS/T   675  (-3.57    )   FUSO   9  (-10.00    )   FUTURAQUA   17  (6.25    )   GSPARK   1497  (7.85    )   KEG   40  (2.56    )   MOL   13135  (1.43    )   MTELEKOM   313  (-0.32    )   NUTEX   60  (-3.23    )   OPIMUS   28  (-3.45    )   ORMESTER   600  (7.53    )   OTP   4330  (-1.55    )   PANNERGY   337  (0.30    )   PFLAX   55  (-16.67    )   RABA   1305  (1.87    )   RICHTER   3790  (-2.07    )   SHOP   600  (0.17    )   SYNERGON   190  (-0.52    )   TVK   4003  (-0.30    )   VISONKA   49  (-2.00    )   ZWACK   12500  (-0.52    )   

Bejelentkezés

Email:

Jelszó: