2024 április 26

Örültek a befektetők a Pepsi előrejelzésének

Az amerikai üdítőital- és chipsgyártó nyeresége 1,98 milliárd dollár volt a második negyedévben az egy évvel korábbi 2,01 milliárd dollárral szemben. Értékesítési árbevétele a negyedévben 0,5 százalékkal 16,89 milliárd dollárra emelkedett. A vállalat nyeresége átszervezési költségek és egyszeri tételek miatt csökkent. Az egy részvényre jutó profit 1,29 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 1,28 dollárról. Elemzők 1,23 dollár egy részvényre jutó nyereséget vártak 16,81 milliárd dollár értékesítési árbevétel után.

Észak-Amerikában 2014. április-júniusában a szénsavas üdítők eladásai 2 százalékkal csökkentek, a szénsavmentes italok eladása 1 százalékkal, a Frito-Lay chipsek értékesítése 2 százalékkal nőtt. A vállalat a Pepsi termékcsalád mellett a Gatorade, a Mountain Dew és a Tropicana termékek gyártója is, de az elmúlt években a Pepsi, csakúgy mint a rivális Coca-Cola eladásai csökkentek a fokozódó piaci verseny következtében. Világszinten az idén a második negyedévben az italeladások és a chipsértékesítések is 1 százalékkal nőttek.

A PepsiCo a korábbi 7 százalékról 8 százalékra emelte meg egy részvényre jutó idei éves nyeresége növekedésére tett előrejelzését, ami 4,71 dollár egy részvényre jutó éves profitnak felel meg. A Thomson Reuters üzleti hírszolgálat által végzett felmérésben az elemzők átlagosan 4,54 dollár egy részvényre jutó nyereséget jeleztek előre 2014-re. A megemelt előrejelzésnek köszönhetően a PepsiCo részvénye a szerdai tőzsdei nyitás előtt a tőzsdén kívüli kereskedelemben 2,3 százalékkal erősödött. A részvény az év eleje óta a keddi zárásig már 7,5 százalék árfolyamnyereséget ért el.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra”]