2024 április 16

Védekezésre kényszerül a Procter & Gamble

procter-gamble_130802A visszaesést elsősorban egyszeri tételek, köztük átszervezési költségek okozták, de az erős dollár is fékezte a teljesítményt, jeléül annak, hogy az amerikai gazdaság lassacskán „importálja” a világ más részei, főleg az euróövezet gazdasági lassulásának következményeit.

Az értékesítés 20,79 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 20,83 milliárd dollárhoz képest, de szervesen – a devizaárfolyamok és az vállalatszerkezet változásait leszámítva – 2 százalékkal nőtt volna.

Mind az eredmény, mind a bevétel kissé elmaradt az elemzők előrejelzéseitől.

A cégnél a mostani negyedévre is azt jósolták, hogy a devizaárfolyamok tovább terhelik az eredményt.

Védekezésül a Procter & Gamble igyekszik megszabadulni 90-100 kisebb-nagyobb márkájától, és a legjövedelmezőbbnek tartott 80-90 termékére összpontosítani. Pénteken azt közölték, hogy ennek keretében kiszervezik a Duracell szárazelemek gyártását, és később esetleg eladják a márkát. A Procter & Gamble saját becslése szerint a Duracell, 25 százalékos részesedéssel, piacvezető márka világszinten.

Az előző, júniussal zárult pénzügyi évében a Procter & Gamble adózott eredménye 11,64 milliárd dollárra nőtt az előző évi 11,31 milliárdról. A bevétele 83,06 milliárd dollár volt az előző évi 82,58 milliárd után.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra”]