2024 április 26

Viszik a Starbucksot

A vállalat árbevétele világszerte 10,3 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest a legalább 13 hónapja nyitva tartó üzletekben.

A kávézólánc bevételeinek legnagyobb részét adó amerikai kontinensen 6 százalékkal nőtt a bevétel, de az elemzők 6,2 százalékos emelkedést vártak.

A jobb bevételi adat elsősorban a 2 százalékos forgalom növekedésnek köszönhető.

A 65 országban több mint 21 ezer üzlettel jelen lévő vállalat nettó bevétele 4,18 milliárd dollárt (1021 milliárd forint) tett ki a szeptemberben zárult negyedik pénzügyi negyedévében.

Howard Shultz, a Starbucks vezető menedzsere szerint az eredményben tükröződik az a trend, hogy egyre többen vásárolnak interneten keresztül, és emiatt kevésbé látogatják a bevásárlóközpontokat a téli ünnepi szezonban és az azt megelőző hetekben.

Erre reagálva a kávézólánc étel és ital házhozszállítási szolgáltatás bevezetését tervezi egyes piacokon 2015 második felében. A rendelés megkönnyítésére a Starbucks mobiltelefonos alkalmazásában is elérhetővé tennék a szolgáltatást.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra”]