2024 március 29

Eladja HVG-részesedését a Funke Csoport

Összehívták a közgyűlést

A Funke Csoport (korábbi WAZ Mediengruppe) azután, hogy csaknem egymilliárd eurós (mintegy 310 milliárd forintos) befektetéssel megvásárolta Németországban az Axel Springer Kiadó regionális lapjait, valamint női és tévémagazinjait, felülvizsgálja, hogy mely régiókban akarja továbbra is fenntartani tevékenységét. Mindez kelet-európai, ezen belül magyarországi piaci jelenlétének újragondolását jelenti – tudatták.

A Funke Csoport ugyanakkor továbbra is felelősséget érez a HVG jövőbeli működőképessége és piaci pozíciójának további erősítése iránt – írták -, éppen ezért tárgyalásokat folytat a kisebbségi részvényessel a tulajdonosi struktúra átalakításáról.

A kisebbségi tulajdonos Szerkesztőségi Vagyonkezelő Zrt. széleskörű ismeretekkel rendelkezik a magyar hírpiacról, valamint a HVG-ről is, ami nagyban hozzájárul a működés folyamatosságának és sikerének fenntartásához – indokolták a döntést. A részletekről a tárgyalások jelenlegi szakaszában a tulajdonostársak nem adnak további tájékoztatást, közölték viszont, hogy a társaság rendkívüli közgyűlését augusztus 28-ára összehívták.

Új főszerkesztő jöhet

Tudatták azt is: a hároméves mandátumának lejártával most leköszönő Vass Péter főszerkesztő utódjának kiválasztása is folyik, szerkesztőségi döntés erről szeptemberben lesz, addig Jakus Ibolya megbízott főszerkesztőként irányítja a lap, Neizer Anita pedig a hvg.hu munkáját.

A HVG Zrt. az elmúlt évet hárommilliárd forintos forgalom mellett veszteséggel zárta, pénzügyileg stabil. A HVG évtizedek óta vezeti, csökkenő eladásokkal ugyan, de ötvenszázalékos piaci részesedéssel saját szegmensében a piacot. A hvg.hu látogatottsága ugyanakkor évek óta nő, ma már eléri a heti 500-600 ezer látogatást. A print-, az online- és a mobiltartalom együttesen hetente több mint egymillió embert ér el. A társaság könyvkiadó és rendezvényszervező üzletága is látványosan fejlődik, az ebből származó árbevétele több mint tíz százalékkal nőtt.

„A HVG Kiadó Zrt.-ben az idén kezdődött el az a munka, amely a cég hosszú távú stratégiájának definiálását, a fenntartható, 3 éves üzleti terv előkészítését és a tartalom-előállítással foglalkozó műhelyek tevékenységének szoros összehangolását tűzte ki célként” – közölték.