2024 április 25

Európa élvonalában Budapest

A 2006 óta bevezetett, repülőtértől független, titkos kérdőíves felmérés alapján tavaly minden tekintetben javult a repülőtér és a szolgáltatások megítélése az utazóközönség véleménye szerint. A Budapest Airport több fontos kategóriában is Európa élvonalába, illetve magasan az európai átlag fölé jutott – közölte a cég.

Nőtt Budapest tetszési indexe

Minden idők legjobb értékelését kapta a Budapest Airport tavaly az utasoktól. Mind az üzleti utazók, mind pedig a turisták körében nőtt a budapesti repülőtér „tetszési indexe” 2013-ban. Az utasok véleménye alapján a kereskedelmi szolgáltatások terén különösen erős a budapesti repülőtér, míg egy sor másik szempont alapján, például a terminálok tisztasága, illetve nem utolsó sorban a biztonsági ellenőrzés hatékonysága és a repülőtéri személyzet felkészültsége, kedvessége jobb, mint az európai átlag.

Bővülést várnak Ferihegyen

Ha szerény mértékben is, de növekedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma 2013-ban. A tavalyi év végére a Budapest Airport beruházásainak összege a privatizáció óta meghaladta a 100 milliárd forintot. A jelenlegi előrejelzések szerint az idén 3-4 %-os forgalomnövekedéssel is lehet számolni 2014-re.

A repülőtér üzemeltetője 2006-ban indította el az úgynevezett Airport Service Quality (ASQ), vagyis repülőtéri utas elégedettségi felmérést. Ez egy anonim kérdőíves vizsgálat, amit azonos nemzetközi szabványok szerint egy független piackutató cég, jelenleg a GfK Hungária végez a repülőtér termináljain. A kutatásban Európa 73 repülőtere vesz részt, köztük a budapesti is. A felmérés során 36 szempont szerint értékelhetik az utasok a különböző repülőtéri szolgáltatásokat 1-től 5-ig terjedő skálán. A gondosan összeállított kérdések gyakorlatilag mindenre kiterjednek a terminálon elérhető kereskedelmi szolgáltatásoktól kezdve a biztonságon át a tájékoztatási rendszerekig.

Javult az üzleti utazok véleménye

Az elmúlt években a felmérés alapján jól látszott a repülőtér fejlődése. A kutatás kezdetekor erős közepes osztályzatokat kapott a Budapest Airport, ezek az átlagok az utóbbi években már nem csupán megközelítették, hanem több esetben meg is haladták a jó minősítést.

budapest_airport_skycourt_ba

Az igazi áttörést a 2. Terminál fejlesztése és a SkyCourt átadása jelentette. 2011 óta meredeken emelkedik a Budapest Airport utas elégedettségi indexe. A növekedés csak az üzleti utazók szegmensében tört meg kissé 2012-ben – érthető okokból, hiszen a Malév eltűnésével éppen a számukra megfelelő légitársasági szolgáltatási színvonal és útvonalhálózat csökkent. Tavaly viszont ebben a csoportban is sikerült ismét javítani.

„Minden jel szerint beértek azok a fejlesztések és új szolgáltatások, amiken hosszú ideje dolgozunk valamennyien, a repülőtéri partnereinkkel együtt, annak érdekében, hogy az utasaink magas színvonalú kiszolgálást kapjanak Budapesten. Nagyon örülök annak, hogy ezeket a pozitív változásokat az utasok is észreveszik és értékelik is egyben. Természetesen nem pihenhetünk meg a babérjainkon, mindig van mit tovább fejleszteni. Továbbra is az a cél, hogy az eddig elért eredményeken – ahol lehet – javítsunk” – idézte a társaság által kiadott közlemény Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatóját.