2012. 11. 16. 18:01 | forrás: mti

Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól



Pénzügyi tanácsadó irodahálózat és Teendők pénzügyi panaszok esetén címmel új fogyasztóvédelmi kiadványt jelentetett meg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).




A felügyelet azért hozta létre a pénzügyi tanácsadó irodahálózatot, hogy a fogyasztók minél szélesebb köre juthasson a lakóhelyéhez közel ingyenes segítséghez pénzügyi témában – közölte a PSZÁF a honlapján. Már 11 megyeszékhelyen működik ilyen iroda.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) által működtetett pénzügyi tanácsadó irodák tevékenysége az ügyfelek számára ingyenes és független az egyes pénzügyi szolgáltatóktól, a tanácsadók konkrét szolgáltatót, illetve egyedi terméket nem ajánlanak.
A PSZÁF most a Pénzügyi tanácsadó irodahálózat című kiadványával segíti az irodák környezetében élő fogyasztók tájékozódását.
A PSZÁF felhívja a figyelmet arra: pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos kifogás, panasz esetén először közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónak kell jelezni a problémát, lehetőség szerint közösen keresve a megoldást. Csak ennek eredménytelenségekor érdemes további fórumokhoz fordulni.
A panasz szolgáltató általi kezelésének módjáról, az eljárás menetéről és a határidőkről legegyszerűbben a pénzügyi szolgáltató honlapján, vagy annak fiókjaiban elhelyezett panaszkezelési szabályzatból lehet informálódni, de az ügyintézők, illetve a telefonos ügyfélszolgálatok is szolgálnak felvilágosítással.
A panaszos a Teendők pénzügyi panaszok esetén című fogyasztóvédelmi kiadványból tájékozódhat a panaszkezelés menetéről és arról, hogy milyen fórumokhoz fordulhat, ha a szolgáltató elutasítja panaszát. A kiadványt a bankok ügyfélszolgálatán és a nagyobb forgalmú postákon, illetve egyes áruházakban terjeszti a felügyelet.




fogyasztóvédelemPSZÁF

Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Közös fellépés jön a fogyasztókért
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH), a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) együttműködési megállapodást kötött a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) következetes érvényesítéséért - olvasható a GVH közleményében.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Egyre többen békülnének a vita helyett
Nőtt a fogyasztóvédelmi vitás kérdésekben eljáró békéltető testületek társadalmi elismertsége, a fogyasztók bátrabban fordulnak az alternatív vitarendezési fórumhoz, a vállalkozások pedig nagyobb együttműködési hajlandóságot mutatnak - mondta Baranovszky György, a Budapesti Békéltető Testülete (BBT) elnöke pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Matolcsyék 80 millióval segítenek a devizahiteleseknek tájékozódni
Tizenhét nonprofit szervezet 80 millió forint támogatást nyert el az MNB által az elszámolási törvénnyel kapcsolatos széles körű fogyasztóvédelmi tájékoztatás ösztönzésére kiírt pályázaton. A nyertes projektek révén országos lefedettséget nyújtó pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztatási hálózat jön létre - közölte a jegybank.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Már nem akkora mumus a Fogyasztóvédelmi Hatóság
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2014. évi tevékenységére egyszerre volt jellemző a hagyományos hatósági munka, a fogyasztók tájékoztatása és a vállalkozók ösztönzése a tisztességes, a jogszabályoknak megfelelő működésre - értékelte Szente István megbízott főigazgató a múlt évet.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Trükköznek az üzemanyag-fogyasztási adatokkal a gyártók
A gyártók 18-50 százalékkal hatékonyabbnak állítják be az autókat, mint amilyennek a kipróbálás során bizonyultak - számol be szombati cikkében a Magyar Hírlap.




Bejelentkezés

Email:

Jelszó: