2012. 11. 16. 18:01 | forrás: mti

Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól



Pénzügyi tanácsadó irodahálózat és Teendők pénzügyi panaszok esetén címmel új fogyasztóvédelmi kiadványt jelentetett meg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).




A felügyelet azért hozta létre a pénzügyi tanácsadó irodahálózatot, hogy a fogyasztók minél szélesebb köre juthasson a lakóhelyéhez közel ingyenes segítséghez pénzügyi témában – közölte a PSZÁF a honlapján. Már 11 megyeszékhelyen működik ilyen iroda.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) által működtetett pénzügyi tanácsadó irodák tevékenysége az ügyfelek számára ingyenes és független az egyes pénzügyi szolgáltatóktól, a tanácsadók konkrét szolgáltatót, illetve egyedi terméket nem ajánlanak.
A PSZÁF most a Pénzügyi tanácsadó irodahálózat című kiadványával segíti az irodák környezetében élő fogyasztók tájékozódását.
A PSZÁF felhívja a figyelmet arra: pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos kifogás, panasz esetén először közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónak kell jelezni a problémát, lehetőség szerint közösen keresve a megoldást. Csak ennek eredménytelenségekor érdemes további fórumokhoz fordulni.
A panasz szolgáltató általi kezelésének módjáról, az eljárás menetéről és a határidőkről legegyszerűbben a pénzügyi szolgáltató honlapján, vagy annak fiókjaiban elhelyezett panaszkezelési szabályzatból lehet informálódni, de az ügyintézők, illetve a telefonos ügyfélszolgálatok is szolgálnak felvilágosítással.
A panaszos a Teendők pénzügyi panaszok esetén című fogyasztóvédelmi kiadványból tájékozódhat a panaszkezelés menetéről és arról, hogy milyen fórumokhoz fordulhat, ha a szolgáltató elutasítja panaszát. A kiadványt a bankok ügyfélszolgálatán és a nagyobb forgalmú postákon, illetve egyes áruházakban terjeszti a felügyelet.




fogyasztóvédelemPSZÁF

Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Rezsicsökkentés: akár az országgyűlés nélkül is dönthetnek
A mérőórákkal kapcsolatos összes költség szolgáltatókra terheléséről és a Főgáz teljes fogyasztóvédelmi átvilágításáról döntött szerdai ülésén a kormány - jelentette be a kormányszóvivői tájékoztatón Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselő, a rezsicsökkentések végrehajtásáért felelős munkacsoport vezetője.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Fogyasztói kifogások a Magyar Telekomnál
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) problémás részeket talált a Magyar Telekom jótállási feltételeiben, ezért írásos megkeresést küldött a telekommunikációs szolgáltatónak - közölte az OFE szerdán.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Vitára mehet a fogyasztóvédelmi törvényjavaslat
Az egyes törvények fogyasztóvédelmi célú módosításait tartalmazó, a nemzetgazdasági miniszter által jegyzett törvényjavaslatot - két MSZP-s tartózkodás mellett - általános vitára alkalmasnak találta a parlament gazdasági és informatikai bizottsága hétfői ülésén Budapesten.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Vissza kell szerezni a befektetői bizalmat
A tartós gazdasági növekedés alapja a befektetői bizalom visszaszerzése, ennek most jött el az ideje, miután már nem kell a kormánynak a 3 százalékos hiánycélra figyelnie - mondta Kisgergely Kornél, a Nemzetgazdasági Minisztérium pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkára, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) X. biztosításszakmai konferenciáján, vasárnap Siófokon.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Büntette a PSZÁF a bankokat
A tranzakciós illeték jogtalan áthárítása miatt augusztus végéig több banknak összesen 300 millió forintot kellett visszafizetni az ügyfeleknek a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) ellenőrzései nyomán - mondta Binder István, a felügyelet szóvivője csütörtökön.



Bejelentkezés

Email:

Jelszó: