2012. 11. 16. 18:01 | forrás: mti

Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól



Pénzügyi tanácsadó irodahálózat és Teendők pénzügyi panaszok esetén címmel új fogyasztóvédelmi kiadványt jelentetett meg a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).




A felügyelet azért hozta létre a pénzügyi tanácsadó irodahálózatot, hogy a fogyasztók minél szélesebb köre juthasson a lakóhelyéhez közel ingyenes segítséghez pénzügyi témában – közölte a PSZÁF a honlapján. Már 11 megyeszékhelyen működik ilyen iroda.
A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) által működtetett pénzügyi tanácsadó irodák tevékenysége az ügyfelek számára ingyenes és független az egyes pénzügyi szolgáltatóktól, a tanácsadók konkrét szolgáltatót, illetve egyedi terméket nem ajánlanak.
A PSZÁF most a Pénzügyi tanácsadó irodahálózat című kiadványával segíti az irodák környezetében élő fogyasztók tájékozódását.
A PSZÁF felhívja a figyelmet arra: pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos kifogás, panasz esetén először közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónak kell jelezni a problémát, lehetőség szerint közösen keresve a megoldást. Csak ennek eredménytelenségekor érdemes további fórumokhoz fordulni.
A panasz szolgáltató általi kezelésének módjáról, az eljárás menetéről és a határidőkről legegyszerűbben a pénzügyi szolgáltató honlapján, vagy annak fiókjaiban elhelyezett panaszkezelési szabályzatból lehet informálódni, de az ügyintézők, illetve a telefonos ügyfélszolgálatok is szolgálnak felvilágosítással.
A panaszos a Teendők pénzügyi panaszok esetén című fogyasztóvédelmi kiadványból tájékozódhat a panaszkezelés menetéről és arról, hogy milyen fórumokhoz fordulhat, ha a szolgáltató elutasítja panaszát. A kiadványt a bankok ügyfélszolgálatán és a nagyobb forgalmú postákon, illetve egyes áruházakban terjeszti a felügyelet.




fogyasztóvédelemPSZÁF

Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Lecsapott az Unió a hamis cuccokra
Több mint hetvenezer hamisított árucikket foglaltak le az Európai Unió tagállamainak vámhatóságai az ERMIS névre keresztelt, összehangolt akcióban - tudatta hétfőn az Európai Bizottság.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Ez a mobil-app segíthet külföldön
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kidolgozta az ECC-Net: Travel nevű mobilalkalmazást, amely segít eligazodni európai fogyasztóvédelmi kérdésekben az unió tagországaiban, Norvégiában és Izlandon - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságon belül működő magyarországi Európai Fogyasztói Központ szerdán.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Appal segít az NFH a fogyasztóknak
A legfontosabb fogyasztóvédelmi ismereteket tartalmazó mobilalkalmazást készített a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH)- közölte a szervezet.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Döntött a bíróság EOS Faktor ügyében
Hatályon kívül helyezte a másodfokon eljáró Fővárosi Törvényszék a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2012-es határozatát, amely tízmillió forintra bírságolta agresszív kereskedelmi gyakorlat folytatása miatt az EOS Faktor Zrt.-t - közölte a követeléskezelő kedden az MTI-vel. Az ítélet jogerős.


Új fogyasztóvédelmi kiadványok a PSZÁF-tól Erősödött a fogyasztóvédelem az EU-nak köszönhetően
Magyarország európai uniós csatlakozásával erősödött a fogyasztóvédelem, a jogharmonizációs folyamat eredményeképpen a hazai joganyag a vonatkozó uniós irányelveknek és rendeleteknek megfelelő irányba módosult, biztosítva ezzel az EU-szerte egységes jogalkalmazást, a határon fogyasztói átnyúló panaszok hatékony intézését.



Bejelentkezés

Email:

Jelszó: