2024 április 24

Elrajtolt a Seed Star Battle startup verseny

Elrajtolt a DBH SeedStar és a LEWIS PR közös kezdeményezése, a Seed Star Battle startup verseny: a rendezvény részleteit szerdán ismertették a szervező cégek, valamint a verseny nemzetközi zsűrijének képviselői Budapesten. A Seed Star Battle startup verseny fő célja, hogy lehetőséget teremtsen a startup vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek. A kerekasztal-beszélgetésen a szakmai előadók és a szervezők a hazai startupok, az üzleti inkubátorok, a Gazella program, valamint a kockázati tőkebefektetők helyzetét és jelenlegi kihívásait is körüljárták, amelyek a hazai vállalkozói ökoszisztémát meghatározzák. A beszélgetés egyik konklúziója az volt, hogy az innováció önmagában nem elegendő, ha nem párosul versenyképes üzleti modellel és hosszú távú kommunikációs stratégiával.

A rendezvénysorozat keretében a szervezők nemzetközi juttatási csomaggal segítik a startup vállalkozásokat. A Seed Star Battle a mentorálási, infrastrukturális és PR tanácsadói nyereményeken túl a győztes csapat részt vehet a LEWIS PR által szervezett prágai régiós startup rendezvényen. Ennek során a DBH SeedStar, valamint a cseh és lengyel partnerek által szervezett workshop keretében nemzetközi mentorokkal és befektetőkkel is találkozhatnak a nyertesek, akik által további inspirációhoz, gyakorlati tudáshoz, illetve akár befektetési lehetőséghez is juthatnak.

DBH Seedstar Battle

„Tapasztalataink alapján nem elég, ha valaki innovatív vállalkozó, világmegváltó gondolatokkal. A Seed Star Battle versenyt is azért hoztuk létre, hogy lehetőséget teremtsünk a startup vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek” – mutatta be a kezdeményezést dr. Erdei Sándor, a DBH Group alapító-vezérigazgatója. „Egy másik nemzetközi felmérés alapján a versenyeken résztvevő startupok közel 60 százaléka marad fenn az elkövetkezendő 5 évben, esetleg fel is vásárolják. Ennek hátterében valószínűleg a versenyhez kapcsolódó mentorálás és kapcsolatépítés húzódik meg, amelyet mi is nyújtunk a program során” – tette hozzá.

„Azt tapasztaltuk, hogy bár az innovatív vállalkozók saját területükön rendkívül felkészültek, és kiváló vállalkozási ötletekkel rendelkeznek, ezeket nem mindig tudják hatékonyan bemutatni, ami nehezítheti mind a termék fejlesztését, mind a későbbi tőkebevonást a befektetői prezentálások során. Mi abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy a sikerhez szükséges üzleti kommunikációt fejlesszük, ami magában foglalja az adott termék szempontjából releváns kommunikációs csatornák felmérését, az ezeken keresztül történő kommunikáció felépítését, a megfelelő üzenetek kiválasztását, valamint a tartalmi és arculati anyagok összhangját, hogy már akkor egy komoly vállalat benyomását kelthesse a startup, amikor még esetleg bejegyzett céggel sem rendelkezik” – mutatta be a startupoknak nyújtott szolgáltatásaikat Zorigt Batjin, a LEWIS PR magyarországi vezetője.

A csapatok esetében vizsgálni fogják az ötlet eredetiségét, a piacra jutási potenciált, a célcsoport felvevőképességét, az üzleti modell helytállóságát, a csapat kockázatkezelését és a könyvelési tételek átgondoltságát egyaránt. A versenyre április 17-ig várják a szervezők a 2 évnél nem régebbi, magyar tulajdonban lévő innovatív vállalkozások jelentkezését.

Az érdeklődők a www.seedstarbattle.com weboldalon jelentkezhetnek, illetve itt találhatják meg a részletes pályázati feltételeket, illetve a nyereményeket is.