Az Y-generációra hajt az e-kereskedelem

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A ShopAlike nemzetközi csapata idén nyáron sem lustálkodott. Felkeresete 13 európai ország 100 partnerüzletét egy külön, számukra kidolgozott, felméréssel. A kérdőív lényege az e-kereskedelem trendjeinek illetve kulcsfontosságú mozgatóinak elemzése volt.

Az Y Generáció, mint fontos tényező

A digitális világ megváltoztatta a vásárlási szokásokat. Mindez legnagyobb hatással az ilyen újításokra leginkább nyitott fiatalokra van. Az Y generáció tagjai a média által szocializálódnak, amit alakítanak is. A fiatalok 47 százaléka hozza vásárlási döntéseit a közösségi média véleményének alapján.

Hasonlításképpen: ez a többi generáció 1 9 százalékára igaz. A felmérésében résztvevő partnerüzletek is egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált marketing stratégiával megszólítsák a fiatal generációt.

Többségük a megnövelt közösségi médiában való résztvétellel szeretnék megközelíteni az adott csoportot. Fontos viszont szem előtt tartani azok megújjult szokásait. Egyre több fiatal hagyja el a Facebook-ot, más közösségi média javára, mint például Instagram vagy Snapchat. Az Y generáció 19 százalékkal nagyobb valószínűséggel használja az Instagram-ot, és 14 százalékkal a Tumblr-t, mint más korcsoportok.

Bőven tud még nőni a magyar online kereskedelem

A válaszadók túlnyomó többsége optimista a jövőre nézve és elégedett az e-kereskedelem jelenlegi állásával. Van is miért pozitívnak lenni, hisz Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom (és különösen az online kiskereskedelem) első félévben tapasztalt növekedése alapján 2017 végén valóban jóval nagyobb lesz a forgalom, mint 2016-ban. A teljes magyar kiskereskedelem 3,9 százalékkal nőtt, valamivel lassabban, mint 2016-ban. Az online kiskereskedelem a GKI Digital piackutató adatai szerint viszont 20 százalékkal.

Magyarországon az online szegmens részesedése a teljes kiskereskedelemben 5-6 százalék körül van, vagyis bőven van még hova nőni. A magyarok főleg elektronikai termékeket vásárolnak interneten, de idővel az egyéb tartós fogyasztási cikkek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelme is el fogja érni azok szintjét.

A jövő a nagy, széles termékpalettával rendelkező webshopoké, vagyis a piac koncentrálódni fog. A vásárlók szeretik, ha minél több dolgot találnak meg egy helyen,és szeretnek megszokott, bejáratott helyen vásárolni online is, nem csak offline. A kisebb webshopok akkor fognak tudni megmaradni a piacon, ha olyan szűk vásárlói réteget céloznak, amik kimaradnak a nagy boltok szórásából, esetleg nagyon alacsony árakkal szállnak versenybe.

Hirdetés
Szavazz!

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Olyan könnyű lesz a letelepedett státus megszerzése, mint a jogosítvány...

Az Európai Gyógyszerügynökséget (EMA) Amszterdamba, az Európai Bankhatóságot...

Hirdetés
Csok

Nagyon népszerű lett a csok

Eddig mintegy 240 ezer embernek segített a családi otthonteremtési kedvezmény...

Szárnyal az építőipar, de meddig?

A hazai építőipar teljesítménye 2017-ben rég nem látott javulást mutat.

Határokon át

Változást hozhat a dublini reform

Az EP készen áll a menedékkérők igazságosabb elosztását célzó dublini...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Óvatosan indult Amerika »

4IG 1999 (-0,05 ) ALTERA 3348 (5,45 ) APPENINN 785 (-2,48 ) BIF 1800 (-1,10 ) CIGPANNONIA 300 (0,67 ) CSEPEL 1000 (-0,89 ) Duna House A 3684 (0,93 ) EHEP 1102 (10,20 ) ELMU 24980 (-1,85 ) EMASZ 22635 (0,87 ) ESTMEDIA 69 (1,47 ) FHB 617 (-3,59 ) FORRAS/OE 1070 (4,39 ) FORRAS/T 1100 (4,96 ) FUTURAQUA 51 (-1,92 ) GSPARK 3670 (-0,52 ) KONZUM 3000 (-1,70 ) KPACK 7104 (-20,00 ) KULCSSOFT 887 (3,26 ) MASTERPLAST 602 (-1,63 ) MOL 3280 (1,83 ) NORDTELEKOM 25 (13,64 ) OPUS 689 (-0,43 ) ORMESTER 1192 (-20,00 ) OTP 10350 (2,63 ) OTT1 296 (6,47 ) PANNERGY 554 (1,28 ) RABA 1268 (-0,16 ) RICHTER 7030 (0,39 ) WABERERS 4600 (-3,16 ) ZWACK 16660 (-0,74 )