Megbírságolták a Lidl-t

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy "Fa babaház" elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Kelendő volt a babaház

A Lidl 2015 novemberében megjelenő „Ajándékkatalógus 2015” című kiadványában, online szórólapján és internetes honlapján hirdette a „Fa babaház” játékot 9.999 forintos áron.

A GVH megállapította, hogy a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére; a nevezett játékból nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején: az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén, annak első napján elfogyott a nyitókészlet – emiatt jelentős számú panaszos jelzés érkezett.

Továbbá nem biztosított fogyasztói szempontból figyelembe vehető helyettesítő terméket az akció ideje alatt; nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a „Fa babaház” készlete (objektíve is) kicsi.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte a reklám ún. becsalogató hatását, míg enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás kötelezettségvállalását, amelyet arra az esetre is vállalt, ha azt a GVH nem fogadná el kötelezettségvállalásként.

Általános felhívás

A GVH ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak.

Az ilyen tartalmú kijelentések a jogsértés szempontjából valós tartalmat nem hordoznak, hiszen nem adnak információt a fogyasztónak a várható keresletről vagy a rendelkezésre álló készletről. A GVH álláspontja szerint nem várható el egy ésszerűen eljáró fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

Hirdetés
Szavazz!

Nagy pénz, nagy foci?

Az andorrai fiaskó óta megint sokat emlegetik itthon a magyar futball néhai...

Szétesik a parlamenti patkó?

A frissen megválasztott francia elnök alig egyéves pártja utcahosszal nyerte...

Forex mazsoláknak

Forex mazsoláknak. - Forex? Mazsoláknak? Mi van? - kérdezhetnéd. Nyugodjál...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Nagyon valószínű, de nem biztos a szabadkereskedelmi megállapodás az EU-val.

Merkel szerint a bizakodás és a tetterő jellemezte az uniós csúcsot.

Hirdetés
Csok

Lázár felülvizsgálná a csokot

A kormány alapvetően négy téma köré kívánja fókuszálni a V4-ek július 1-jétől...

Lakásvásárlás: 40 millió a lélektani határ

A közepes méretű lakást keresők többsége legfeljebb 40 millió forintot...

Határokon át

Nem kérnek a franciák az újabb menekülttáborból

Nem engedélyezi új befogadóközpont felállítását a francia kormány az...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Perkálhat a Budapest Bank az MNB-nek »

4IG 2400 (-7,69 ) ANY 1435 (-0,28 ) APPENINN 212 (-0,47 ) BIF 600 (0,33 ) CIGPANNONIA 220 (-1,35 ) CSEPEL 520 (0,19 ) FHB 526 (-0,57 ) FORRAS/OE 931 (1,09 ) FUTURAQUA 44 (-2,22 ) GSPARK 3840 (-1,46 ) KONZUM 802 (7,65 ) MOL 21790 (0,28 ) MTELEKOM 472 (0,43 ) NUTEX 71 (2,90 ) OPIMUS 125 (8,70 ) OTP 9278 (0,47 ) PANNERGY 402 (-1,71 ) RABA 1261 (-0,71 ) RICHTER 7075 (0,50 )