Megbírságolták a Lidl-t

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy "Fa babaház" elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Kelendő volt a babaház

A Lidl 2015 novemberében megjelenő „Ajándékkatalógus 2015” című kiadványában, online szórólapján és internetes honlapján hirdette a „Fa babaház” játékot 9.999 forintos áron.

A GVH megállapította, hogy a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére; a nevezett játékból nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején: az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén, annak első napján elfogyott a nyitókészlet – emiatt jelentős számú panaszos jelzés érkezett.

Továbbá nem biztosított fogyasztói szempontból figyelembe vehető helyettesítő terméket az akció ideje alatt; nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a „Fa babaház” készlete (objektíve is) kicsi.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte a reklám ún. becsalogató hatását, míg enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás kötelezettségvállalását, amelyet arra az esetre is vállalt, ha azt a GVH nem fogadná el kötelezettségvállalásként.

Általános felhívás

A GVH ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak.

Az ilyen tartalmú kijelentések a jogsértés szempontjából valós tartalmat nem hordoznak, hiszen nem adnak információt a fogyasztónak a várható keresletről vagy a rendelkezésre álló készletről. A GVH álláspontja szerint nem várható el egy ésszerűen eljáró fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

Hirdetés
Szavazz!

Radikalizálódik Közép-Európa?

Egy olyan pártnak jósolnak 10 százalék feletti eredményt, amelynek vezetője...

Kell nekünk az euró?

Újra fellángolt a vita, hogy vajon bevezetik-e nálunk az eurót, s ha igen,...

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Törökország egyszerre sodródik az unió felé, és a jogállamiságtól el, és...

Nagy-Britannia tiszteletben tartja a kilépésre vonatkozó...

Hirdetés
Csok

Új csúcsra emelkedhet a jelzáloghitelezés

A várakozásoknál is jobban bővül a jelzáloghitelezés az idén, a K&H Bank...

Így hat a csok a lakáspiacra

Egy év leforgása alatt trendszerűen növekedett a nagyobb alapterületű, új...

Határokon át

Erre jutottak az uniós csúcstalálkozón

A migrációról, a digitális Európáról, valamint a biztonságról és védelemről...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Esik a Metro a gyorsjelentés után »