Megbírságolták a Lidl-t

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy "Fa babaház" elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Kelendő volt a babaház

A Lidl 2015 novemberében megjelenő „Ajándékkatalógus 2015” című kiadványában, online szórólapján és internetes honlapján hirdette a „Fa babaház” játékot 9.999 forintos áron.

A GVH megállapította, hogy a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére; a nevezett játékból nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején: az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén, annak első napján elfogyott a nyitókészlet – emiatt jelentős számú panaszos jelzés érkezett.

Továbbá nem biztosított fogyasztói szempontból figyelembe vehető helyettesítő terméket az akció ideje alatt; nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a „Fa babaház” készlete (objektíve is) kicsi.

A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. A GVH súlyosító körülményként értékelte a reklám ún. becsalogató hatását, míg enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás kötelezettségvállalását, amelyet arra az esetre is vállalt, ha azt a GVH nem fogadná el kötelezettségvállalásként.

Általános felhívás

A GVH ismételten felhívja a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak.

Az ilyen tartalmú kijelentések a jogsértés szempontjából valós tartalmat nem hordoznak, hiszen nem adnak információt a fogyasztónak a várható keresletről vagy a rendelkezésre álló készletről. A GVH álláspontja szerint nem várható el egy ésszerűen eljáró fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.

Hirdetés
Szavazz!

Összecsap Merkel és Macron?

Épp csak elpukkantak a választási győzelem pezsgői, Angela Merkel német...

A britek csak az időt húzzák?

Miközben a "maradók Uniójának" vezetői percek alatt eldöntötték a...

Izgalmas napok elé nézünk

Franciaországban a választások után úgy tűnik, hogy még nem dőlt el minden.

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Az uniós tagállamok kormányai jóváhagyták a kiválási tárgyalások megindítását.

Theresa May szerint az EU a választások után 11 nappal kezdené a...

Hirdetés
Csok

Milliókat bukhat, aki rosszul választ lakáshitelt

Az első negyedévben több mint 120 milliárd forint értékben kötöttek...

Élesedő verseny nyomja le a lakáshitelek törlesztőjét

Az elmúlt években kibontakozó lakáspiaci drágulás eredményeként a...

Határokon át

A menekültügy lehet a döntő Ausztriában

A pártok menekültüggyel kapcsolatos álláspontja befolyásolhatja leginkább a...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Hibázott az Elmű - 50 milliójába került »