Megugrott a Coop bevétele

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Több mint 10 milliárd forinttal nőtt a Coop csoport árbevétele tavaly, és elérte az 582 milliárd forintot - közölte a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója szerdán Budapesten a csütörtökön induló idei kétnapos Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján.

Koncentrációs folyamat

Tóth Géza elmondta: a Coop üzletlánc 1580 magyar településen mintegy 2700 boltban 1,5 millió vásárló frissáruval való ellátásáról gondoskodik. A cégcsoportnál több mint 30 ezren dolgoznak. A Coop csoport működése 700 magyar kis- és középvállalkozás biztos megélhetését jelenti; továbbá 3000 magyar beszállító is partnere.

Hozzátette: a cégcsoport 95 ezer magyar terméket forgalmaz, ez a teljes választék mintegy 80 százaléka; a több mint 800 saját márkás termék 90 százaléka magyar előállítású. A Magyarországon működő kiskereskedelmi láncok között a Coop csoport 58,8 százalékos részesedést ért el a gyorsan forgó áruk (FMCG) piacán. A cégcsoportnál az idén az árbevétel 2-5 százalékos növekedésére számítanak - mondta a vezérigazgató.

Tóth Géza kérdésre elmondta, a múlt évi csoport szintű nyereségről nincsenek adatok, mert a franchise-rendszer működése - 700 cégről van szó - ezt nem teszi lehetővé, ugyanis nincsenek a nyereségről összesített adatok, ugyanúgy, ahogyan a fejlesztésekre fordított pénzeket sem összesítik. A Coop csoporton belül ugyanakkor zajlik egy koncentrációs folyamat, amely alapja a fejlődésnek, mivel a tőkeerős cégek integrálják a kisebbeket, így segítik a csoport további növekedését, piaci pozícióinak erősítését - emelte ki a vezérigazgató.

Fontos az élelmiszeripar

Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára azt hangsúlyozta, az FM évek óta támogatja a kezdeményezést, mivel a szervezőkkel együtt a tárca egyik fontos célkitűzése, hogy a magyar családok asztalára egészséges, biztonságos, kiváló minőségű, lehetőleg minél több magyar élelmiszer kerüljön.

Emlékeztetett, Magyarország kormánya az élelmiszeripart stratégiai ágazatnak tekinti. Ezért a szektor fejlesztésének érdekében több fontos intézkedést is tett. Példaként említette, hogy 2015 májusában a kormány elfogadta "Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiáját", amelyben kijelölte az előrelépés, a fejlesztés irányait. Emellett a Magyarország újraiparosítását célzó "Irinyi tervben" a hét kiemelt ágazat közé sorolta az élelmiszeripart, számottevő forrást rendelve annak fejlesztéséhez.

Az államtitkár jelezte, hogy a feldolgozóipari ágazaton belül az élelmiszeripar - mintegy 3120 milliárdos kibocsátásával - egymaga 15 százalékot tesz ki; így a második legfontosabb pozíciót tölti be a 12 feldolgozóipari ágazat között. Ennek alapján - az élelmiszeripar hosszú távú eredményes működése érdekében - a kormány 300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére és versenyképességének javítására. A rendelkezésünkre álló információk alapján 2014 óta az élelmiszeripari kötődésű vállalatok 65,6 milliárd forint támogatásban részesültek - mondta Zsigó Róbert.

Hirdetés
Szavazz!

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

A brit autógyártók és kereskedők szakmai szervezetének (SMMT) legfrissebb...

Az európai nagyvállalatok vezetőinek többsége szerint pozitívak a globális...

Hirdetés
Csok

Nagyon népszerű lett a csok

Eddig mintegy 240 ezer embernek segített a családi otthonteremtési kedvezmény...

Szárnyal az építőipar, de meddig?

A hazai építőipar teljesítménye 2017-ben rég nem látott javulást mutat.

Határokon át

Változást hozhat a dublini reform

Az EP készen áll a menedékkérők igazságosabb elosztását célzó dublini...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az innováció a varázsszó »