Nagy változások jönnek a magyar sikerágazatban

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A járműkövető rendszerek fejlesztésével foglalkozó WebEye Telematics Group a következő 5-10 évben jelentős átalakulást prognosztizál a logisztikai iparágban.

Változások

Magyarország jelentős szerepet tölt be a kontinentális közúti fuvarozásban; a KSH 2016-os adatai szerint közel félmillió tehergépjárművet regisztráltak a hazai piacon, amelynek fejlettségét mutatja, hogy a legtöbb szereplő már használ valamilyen telematikai rendszert. Így a WebEye 2018-as törekvései egyértelműen globális irányba mutatnak: Lengyelországban, Romániában és a balkáni államokban számítanak ugrásszerű, azaz akár 20 százalék fölötti növekedésre a logisztikai innováció területén.

Ezeket a piacokat már a legmodernebb, tabletre és mobilra tervezett megoldásokkal látják el a szereplők, amelyek már nem csak a diszpécserek és fuvarszervezők, de a sofőrök munkáját is megkönnyítik, miközben a felhasználói élményt sem szorítják háttérbe. Bevett gyakorlat a WebEye és a Waberer’s-Szemerey együttműködése során alkalmazott, ügyfelekhez kihelyezett szakmai tanácsadók alkalmazása is, ami még tovább növelheti a szállítmányozó cégek hatékonyságát.

A tervekre vonatkozóan Tóth Levente, a WebEye Telematics Group nemrégiben kinevezett nemzetközi kereskedelmi igazgatója. megjegyezte:„A következő években már várhatóan a legtöbb járműbe beépítik az adatgyűjtésre alkalmas hardvereket. A jövő abba az irányba mutat, hogy ezeket az adatokat hatékonyan összegyűjtsük, elemezzük és a big data technológián nyugvó szoftvereket fejlesszünk, folyamatokat vegyünk át a logisztikai láncból és végül, de nem utolsó sorban, a szolgáltatásainkkal – a költségoptimalizáláson túl – a felsővezetői döntéseket támogassuk.”

A WebEye a következő 5-10 évben jelentős átalakulást prognosztizál logiszitikai iparágban, amelynek hátterében az azonnal és bárhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak.

Olvasta már? Veszély fenyegeti a magyar sikerágazatot?
A hazai szállítmányozási szektor kifejezetten koncentrált, néhány domináns szereplőnél jelenik meg a forgalom döntő hányada, és ebben nem várható változás 2018-ban sem. A szektor számára a legnagyobb kihívást a régiós szinten egyik legmagasabb üzemanyagköltség, illetve az egyre jelentősebb munkaerőhiány jelenti a következő időszakban.

Mérföldkövek

A WebEye cégcsoport közel 6000 új végpontot, azaz járművet és állomást vont be hálózatába 2017-ben, emellett bővítette mobilos és tableten elérhető flottakövetési szolgáltatásainak körét, megoldásait hozzáférhetővé tette a járművezetők számára is.

„Több fontos mérföldkövet hagytunk magunk mögött a múlt év során” – fejti ki Tóth Levente. „Lényeges lépés volt – többek között - a tachográf alapú külföldi napidíj riport bevezetése, a német PTV Grouppal kötött együttműködési megállapodásunk, amely speciális, logisztikai útvonaloptimalizálásra ad lehetőséget a WebEye szolgáltatásán belül, a Fan Courier román fuvarozó vállalat 1500 kamiont érintő tenderének megnyerése és Waberer’s-Szemerey Logisztikával kötött öt és fél éves stratégiai partnerségünk elindítása.”

Hirdetés
Szavazz!

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

Hirdetés
Csok

Mégsem olyan szuper ötlet a CSOK, mint gondoltuk?

2015 júliusától bevezették a CSOK-ot, majd 2016 januárjától a lakáspiaci áfát...

Már szórják a kedvezményes hitelt a felújításhoz

Kedvezőbb feltételekkel és egyszerűbben igényelhető január 8-tól a...

Határokon át

A horvát kormányfővel vitáztak az unió jövőjéről

A horvát kormányfő volt a második uniós vezető, aki az Európa jövőjét...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Minden rekordot megdöntött a budapesti repülőtér »