Tízmilliárdokat költünk el évente közvetlen értékesítőknél

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Világszerte folyamatosan nő a közvetlen értékesítés összforgalma, és több mint 100 millióan dolgoznak a szakmában - derül ki a Közvetlen Értékesítők Szövetsége Világszervezetének (WFDSA) tavalyi évről készült elemzéséből. Európában 3 százalékkal nőttek a direkt eladások, a kontinens legnagyobb piacai továbbra is Németország, Franciaország és Nagy-Britannia. Magyarországon 68 milliárd forintért vásároltunk közvetlen értékesítőktől.

A globális tendenciához hasonlóan Magyarországon is töretlenül bővül a közvetlen értékesítési piac. Az etikusan működő cégeket és a fogyasztók érdekeit képviselő Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA) hét éve rendszeresen végez adatgyűjtést a szegmens működéséről.

A 2016-os összegzésből kiderül: tavaly 68 milliárd forint értékű árucikk talált gazdára közvetlen értékesítőkön keresztül hazánkban. Az ágazat a magyar GDP-hez közel 0,2 százalékkal járul hozzá, összforgalmának jelentős hányadát a DSA tagcégei adják.

Növekedés minden téren

Az érintettek száma nagyot ugrott, a legújabb felmérés szerint majd’ minden tizedik magyar vásárlóként, fogyasztóként vagy vállalkozóként kapcsolatban áll a közvetlen értékesítéssel. A nemzetközi tapasztalatokkal egybecsengően itthon is inkább a nők választják a közvetlen értékesítői tevékenységet (69%), a férfiak hazai 31 százalékos részaránya viszont világviszonylatban magasnak számít.

„Tapasztalataink szerint a szakma legnagyobb vonzereje a kiegészítő jövedelem, a részmunkaidőben végezhető munka és a folyamatos üzleti képzés lehetősége” – mondta el Gárdus Péter, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének elnöke (az Amway ügyvezető igazgatója).

„Örömmel látjuk, hogy az értékesítők száma és az összforgalom is tovább nőtt. A titok a vásárlók kiszolgálásában rejlik: mindenki szeret kényelmesen, személyes odafigyelés mellett, a terméket kipróbálva dönteni – a legtöbb esetben pénzvisszafizetési garancia mellett”.

Mit vásárolunk közvetlen értékesítőktől?

Magyarországon a wellness termékek és az étrend kiegészítők (57%) a legnépszerűbbek, de a kozmetikai és szépségápoló szerek is keresettek (20%), és háztartási cikkeket is sokan vásárolnak direkt értékesítőktől (9%).

A széles kínálatban telekommunikációs és energia-szolgáltatások, ruhák, játékok, házikedvenc-kényeztető és autóápolási szerek, könyvek, CD-k, DVD-k, valamint szoftverek is megtalálhatók. Viszont míg Európában magas, 8,9 százalék a lakáskorszerűsítéshez szükséges termékek és szolgáltatások eladása, Magyarországon például nincs ilyen kínálat

Közvetlen értékesítés a nagyvilágban

Nemzetközi szinten 2016-ban a közvetlen értékesítés összforgalma rekord magasságba, 182,5 milliárd dollárra emelkedett, ami csaknem 2 százalékos bővülést jelent 2015-höz képest, és csaknem 16 százalékos növekedést 2013 óta. Az értékesítők száma világszerte 107 millió, 3 százalékkal több, mint az előző évben.

A női értékesítők aránya átlagosan 74,5 százalék, 5,5 százalékkal magasabb, mint Magyarországon. Az ágazat legnagyobb piaca Ázsia és a Csendes-óceáni térség (46%), ezt követi Észak- és Dél-Amerika (33%), majd Európa (20%). Afrika és a Közel-kelet a forgalom 1 százalékát adják, az éves növekedés mértéke azonban ebben a térségben a legnagyobb (9,5%).  

Az európai közvetlen értékesítés a globális összforgalom 20 százalékát teszi ki. Értéke 2016-ban 36 milliárd dollár volt, ez 3 százalékos éves növekedést jelent. Az értékesítők száma 14,8 millió fő, 2 százalékkal magasabb, mint az előző évben. A legnagyobb összforgalmú országok közül kimagaslik Németország, majd Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország és Lengyelország következik.

Európában a legkelendőbb áruk – a világtrendnek megfelelően - a wellness-termékek és az étrend kiegészítők (32%), de ezekből átlagosan még így is jóval kevesebb fogy, mint Magyarországon, ahol ez az arány 57 százalék. A kontinensen a második helyen a kozmetikai és szépségcikkek állnak (25%), ezeket a háztartási eszközök követik (12%).

Hirdetés
Szavazz!

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Felszámolható az offshore?

A BBC Panorama műsorából derült ki, hogy még az Apple amerikai informatikai...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Az Európai Unió kész a legambiciózusabb szabadkereskedelmi egyezményt kínálni...

A brit pénzügyminiszter szerint London még a decemberi EU-csúcs előtt...

Hirdetés
Csok

Nagyon népszerű lett a csok

Eddig mintegy 240 ezer embernek segített a családi otthonteremtési kedvezmény...

Szárnyal az építőipar, de meddig?

A hazai építőipar teljesítménye 2017-ben rég nem látott javulást mutat.

Határokon át

Változást hozhat a dublini reform

Az EP készen áll a menedékkérők igazságosabb elosztását célzó dublini...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Még mindig száguld a használt autók piaca »