A figyelem a sikeres vállalatvezetés kulcsa

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) felmérései szerint a cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában a saját mikrokörnyezetében zajló személyes történésekkel. A hazai vállalatok vezetői között elvégzett felmérés arra enged következtetni, hogy a legtöbb cégvezető nem elég tudatos a kapcsolatait illetően - áll a közleményben.

A személyes kapcsolataink árulkodnak rólunk

Az MVÜK vállalatvezetők körében elvégzett felmérése során arról kérdezte a résztvevőket, hogy mennyire tájékozottak az őket körülvevő emberek helyzetét, kapcsolatait illetően. A válaszok alapján arra a megállapításra jutottak, hogy a cégvezetők 80-90 százaléka nincs tisztában azzal, mi történik az őt körülvevő emberek életében.

Felmérésükben olyan kérdéseket tettünk fel hazai vállalatok vezetőinek, mint például "Tudja-e, hogy szomszédja jelenleg hol dolgozik? Pontosan mivel foglalkozik most? Mivel foglalkozott korábban? Milyen üzleti partnerei vannak? Milyen cégekkel áll, és állt szoros kapcsolatban?" - avat be Mészáros György, az üzleti kapcsolatok kialakítását segítő szervezet, az MVÜK alapítótagja.

„A kutatás során arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az üzleti élet szereplőit milyen kapcsolatépítési és információszerzési szokások jellemzik” – folytatja a szakértő.

„Sajnos az eredmények nem túl rózsásak: a vizsgált vezetők közül mindösszesen tíz százalék informálódik folyamatosan személyes környezetében is. Ez a szokás azért fontos, mert jelzi, hogy ki az, aki tudatosan építi kapcsolatrendszerét. A sikeres vezetők ugyanis nemcsak a pénz érdekében képesek figyelemmel adózni másoknak, hanem jellemzően minden kapcsolatukban figyelmesek” -meséli Mészáros György.

Árulkodó szokások

Az MVÜK üzleti találkozóin szerzett benyomások igencsak árulkodók a hazai vállalatvezetők kapcsolatépítési szokásait illetően. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy a legtöbb vezető azt hívja tudatos kapcsolatépítésnek, hogy üzleti találkákra, tárgyalásokra jár, akár rendszeresen is.  Ám a helyzet az, hogy az üzleti kapcsolatnak is az a fő jellemzője, mint bármely más emberi kapcsolatnak: azaz nem elég csak jelen lenni benne, tenni is kell érte.

„Arra a kérdésre, hogy mivel érhetjük el azt, hogy működjenek a kapcsolataink, minden szakember, aki emberi kapcsolatokkal foglalkozik azt javasolná, elsőként tanulj meg figyelni” – mondja el Mészáros.

„A figyelem hiánya mellett igen jelentős probléma az is, hogy sokan ’elfelejtenek’ őszintén viselkedni, ha egy kapcsolattól üzleti hasznot is remélnek. Ezekre az emberekre jellemző az is, hogy érdekvezérelten vannak jelen a mindennapjaikban is” - állapítja meg a szakember. 

Nézőpontváltással fordíthatunk

Az üzleti találkozókon is megfigyelhető, hogy az átlagos résztvevők sajátos, érdekvezérelt szempontból vizsgálják csak a lehetséges partnereket, lehetőségeket. Sajnos ez egy öngerjesztő folyamat, hiszen pont emiatt ezek az emberek temérdek egyéb - haszonnal járó - kapcsolatot rosszul, vagy egyáltalán nem kezelnek.

Az MVÜK szakértője ezt a jelenséget az „ügyfélkereső szemüveg” - effektusnak nevezte el. Korábban már megfogalmazták, hogy az „ügyfélkereső szemüveg” helyett, milyen egyéb látásmódot ajánlanak a cégvezetőknek a sikeres kapcsolatok kiépítéséhez. 

Hirdetés
Szavazz!

Kellenek amatőrök az olimpiára?

A profi teljesítmény számít, vagy az, hogy valaki képes-e kitűnni a tömegből?...

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

Hirdetés
Csok

Mégsem olyan szuper ötlet a CSOK, mint gondoltuk?

2015 júliusától bevezették a CSOK-ot, majd 2016 januárjától a lakáspiaci áfát...

Már szórják a kedvezményes hitelt a felújításhoz

Kedvezőbb feltételekkel és egyszerűbben igényelhető január 8-tól a...

Határokon át

A horvát kormányfővel vitáztak az unió jövőjéről

A horvát kormányfő volt a második uniós vezető, aki az Európa jövőjét...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ezzel a módszerrel könnyebben célba érne minden vállalkozás »

4IG 2180 (6,86 ) ALTERA 655 (1,55 ) APPENINN 707 (0,14 ) CIGPANNONIA 424 (-2,08 ) CSEPEL 1095 (-3,10 ) Duna House A 4000 (1,52 ) EMASZ 23600 (-1,67 ) ENEFI 192 (0,52 ) ESTMEDIA 46 (3,37 ) FHB 693 (0,14 ) FUTURAQUA 63 (-2,77 ) KONZUM 3075 (0,16 ) KULCSSOFT 1050 (2,94 ) MASTERPLAST 595 (0,85 ) MOL 2806 (-1,34 ) MTELEKOM 462 (-0,32 ) OPUS 645 (0,62 ) OTP 11490 (-0,86 ) OTT1 253 (0,40 ) PANNERGY 710 (0,57 ) PLOTINUS 6750 (5,47 ) RABA 1430 (1,78 ) RICHTER 6045 (-0,58 ) ZWACK 17350 (-0,29 )