A márkaépítés előszobája a megfelelő stratégia

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói készítették. A kérdések összeállításában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre. A kezdeményezők 2017 decemberében a hazai vállalatok, munkáltatói márkaépítési gyakorlatát vizsgálták.

A márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép - és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 százaléka minimum 50 főt foglalkoztat.

A legfőbb megállapítások

A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53 százaléka foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.  Akik még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak 62 százaléka egy éven belül tervezi, 24 százaléka két éven belül, és csak 14 százaléka nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.

Az Employer Branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati célok jelentőségét.  A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerőmegtartása (91 százalék) és a tehetségek bevonzása (88 százalék). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83 százalék) és az egyetemisták bevonzása (78 százalék). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.

Felelősök, főbb csatornák

Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 40 százaléknál a HR, 36 százaléknál a HR és a kommunikáció együtt, 16 százaléknál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5  százaléknál a marketing vagy a CEO felelős érte.  

A leghasznosabb kommunikációs csatornák, programok értékelésénél - az Employer Branding kapcsán - a belső ajánlási programok (92 százalék) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90 százalék).

A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a nyilatkozó vállalatok a munkáltatói kommunikáció során. A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy nem készít Employer Branding stratégiát.

Költségek

Az Employer Branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40 százaléka növeli és 44 százaléka szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.

Hirdetés
Szavazz!

Kellenek amatőrök az olimpiára?

A profi teljesítmény számít, vagy az, hogy valaki képes-e kitűnni a tömegből?...

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

Hirdetés
Csok

Mégsem olyan szuper ötlet a CSOK, mint gondoltuk?

2015 júliusától bevezették a CSOK-ot, majd 2016 januárjától a lakáspiaci áfát...

Már szórják a kedvezményes hitelt a felújításhoz

Kedvezőbb feltételekkel és egyszerűbben igényelhető január 8-tól a...

Határokon át

A horvát kormányfővel vitáztak az unió jövőjéről

A horvát kormányfő volt a második uniós vezető, aki az Európa jövőjét...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A jó startup titka »

ANY 1395 (0,36 ) APPENINN 710 (0,57 ) CIGPANNONIA 437 (0,81 ) ESTMEDIA 45 (1,12 ) FUTURAQUA 65 (0,62 ) KONZUM 3065 (-0,16 ) MOL 2840 (-0,14 ) MTELEKOM 463 (-0,11 ) OPUS 647 (0,94 ) OTP 11540 (-0,43 ) RICHTER 6005 (-1,23 ) SET Group 220 (2,80 )