Strapabíróak a családi vállalkozások

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A családi tulajdonú vállalatok jóval ellenállóbbak a változó gazdasági környezetnek, ezért jellemzően jobban teljesítenek, mint nem-családi versenytársaik. Ugyanakkor a cégek értékének megőrzéséhez és gyarapításához hosszú távon elengedhetetlen a növekedés, mely fontos, hogy megfelelő árbevétel-bővülés és megtérülés mellett valósuljon meg - hangzott el a K&H családi vállalatok számára rendezett eseményén.

Stabilitás

A családi cégek gazdasági jelentősége a nemzetközi és a magyar gazdaság szempontjából is egyre meghatározóbb, amit jól mutat, hogy egyre több tanulmány és szervezet foglalkozik eredményes működésükkel.

„A családi tulajdonú vállalatok ereje nem csak közel 50 százalékos GDP hozzájárulásukban rejlik, hanem abban is, hogy hosszú távú értékrendjüknek, szemléletmódjuknak köszönhetően jóval ellenállóbbak a gazdasági ciklusoknak. Lényegesen kevésbé hatnak rájuk a külső környezeti tényezők, ezáltal igen stabil, erős magját képezik a gazdaságnak, miközben példát mutathatnak más cégek számára is a sikeres fejlődéshez, növekedéshez” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője a Bank családi vállalatok számára rendezett szakmai találkozóján.

„Az elmúlt években világszerte a nagy családi vállalatok folyamatosan jobban teljesítettek nem-családi versenytársaiknál. Ennek fő oka, hogy teljesítményük kiegyensúlyozottabb: bár gazdasági fellendülés esetén valamelyest kevésbé meredek növekedés jellemző rájuk, recesszió idején azonban jóval ellenállóbbak. Ugyanakkor, hogy a cégben lévő érték hosszú távon is fennmaradjon és gyarapodjon elengedhetetlen a növekedés” – mondta el Újlaki Ákos, a The Boston Consulting Group projektvezetője.

Értéknövelés okosan

„Míg 1-3 éves időtávon elsősorban a költségek csökkentésével lehet hatékonyan javítani egy vállalat eredményét, addig hosszabb távon a növekedés az egyetlen, ami értéket teremthet. Nem mindegy azonban, hogy mindez miként valósul meg. Csak akkor beszélhetünk értékteremtő növekedésről, ha az éves bevétel-növekedés mellett legalább 10 százalékos a megtérülés (TSR – total shareholder return, teljes részvényesi megtérülés)” – hangsúlyozta ki Újlaki Ákos.

A sikeres, azaz értékteremtő növekedésnek négy alapfeltétele van. Egyrészt ahhoz, hogy a cég növekedési ambíciói reálisan megvalósíthatók legyenek, a BCG szerint mindenképpen figyelembe kell venni az adott iparág fejlődési dinamikáját.

Másrészt ahhoz, hogy középtávon is finanszírozni lehessen a növekedést, pozitív ROI-vel kell rendelkezni. Harmadsorban a vezetőség részéről stratégiai szintű egyetértés szükséges. Végül pedig ki kell dolgozni a cég hosszú távú vízióját, illetve azt a struktúrát és eszközöket, amelyek megteremtik az egyensúlyt a rövid és hosszú távú célok között.

Hirdetés
Szavazz!

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Lakáshitel-kalkulátor
Brexit

Soros György szerint tragikus hiba Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból.

A Brexit-tárgyalásokért felelős brit miniszter szerint "meglepő",...

Hirdetés
Csok

Mégsem olyan szuper ötlet a CSOK, mint gondoltuk?

2015 júliusától bevezették a CSOK-ot, majd 2016 januárjától a lakáspiaci áfát...

Már szórják a kedvezményes hitelt a felújításhoz

Kedvezőbb feltételekkel és egyszerűbben igényelhető január 8-tól a...

Határokon át

A horvát kormányfővel vitáztak az unió jövőjéről

A horvát kormányfő volt a második uniós vezető, aki az Európa jövőjét...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Egyre jobban belemásznak a hétköznapjainkba a vállalatok »