A játék és a kreativitás alapfeltétele a jobb életnek?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Tudjuk, hogy a játék fontos szerepet tölt be az emberek életében. Hiszünk a játék erejében és abban, hogy a játék lehetővé teszi, hogy kreatívak legyünk, merjünk felfedezni, kísérletezni és álmodni. Az IKEA és a LEGO Csoport egyesült erővel dolgozik azért, hogy minél több emberhez közelebb hozza a játékot - olvasható a két vállalat közös közleményében.

A fejlődés kulcsa a játékban van, ennek felfedezése elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb életet élhessünk. A játék számtalan jelentéssel bír az emberek számára, a mindennapi életben azonban a játékot különböző akadályok gátolják.

Ezek közül néhány elsősorban a felnőttek számára jelent gondot. Az egyik ilyen például, hogy a felnőttek úgy gondolják, a játék rendetlenséggel jár. Más korlátok pedig inkább a gyerekek számára kézzelfoghatóbbak, erre példa, amikor a felnőttek megpróbálnak rendet teremteni a játékkörnyezetben, amit a gyerekek valójában élveznek. 

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Van kedvetek játszani?

"Minden egy meghívóval kezdődött a LEGO Csoporttól, ami így szólt: “Van kedvetek játszani?” Természetesen igent mondtunk, és most közösen azon dolgozunk, hogyan tudunk még több játéknak teret adni úgy, hogy azt a mindennapi élet funkcionalitásába csempésszük bele" - mesélte a svédországi IKEA Gyermekek IKEA-ja üzletág vezetője.

"Az IKEA-nál elsősorban és legfőképpen arra törekszünk, hogy feloldjuk ezt a berögzült vagy talán éppen csak érzékelhető ellentmondást, hogy a játék valóban rendetlen, de a maga kreatív, emberi és bohó módján.  Mert hiszünk abban, hogy a több játék otthonunkat és a világunkat egyaránt jobbá teszi" - emelte ki Fredrika Inger. 

Több játék, nagyobb boldogság

Az IKEA Play Riportban az IKEA gyermekeket kérdezett arról, hogy mit szeretnének, és 47 százalékuk válaszolta azt, hogy több közös játékidőt szeretne a szüleivel. Ugyanekkor a megkérdezett szülők 90 százaléka gondolja úgy – arra a meggyőződésre alapozva, hogy a játék fontos – hogy a játék elengedhetetlen a jólét és a boldogság szempontjából.

Egy ezt követő, a játékról készített LEGO tanulmány szerint a szülők 95 százaléka adta azt a választ, hogy a játék alapvető szerepet játszik gyermekük fejlődésében, és a LEGO kockák segítik a kicsik kreativitását.

Akkor hát miért nem játszunk többet? Az együttműködés célja, hogy több alkalmat teremtsen a játékra. Először úgy, hogy megpróbálják a teljes otthont egy jobban funkcionáló és mókásabb hellyé varázsolni. 

Küldetés: inspiráció és fejlesztés játékosan

"A LEGO Csoportnál a kezdetektől fogva az a küldetésünk, hogy a gyerekeket a játékon keresztül inspiráljuk és fejlesszük. Izgalmas és szórakoztató kihívásnak tekintjük megtalálni azt a megoldást, amely ösztönzi a még kreatívabb LEGO játékélményt, ezzel egy időben tekintettel van a szülők érzékenységére a háztartás kinézetére vonatkozóan, valamint lehetőséget ad a gyerekeknek és szüleiknek a közös játékra" -  mondta a LEGO Csoport senior termékfejlesztési alelnöke.

"Tudjuk, hogy a kreativitás olyan kritikus készség, amelyre a jövőben szükség van, de emellett azt is tudjuk, hogy a bütykölés, a kísérletezés, a kreativitás és az új dolgok kipróbálása bizony rendetlenséggel járhat. Az IKEA-val közös együttműködésünk során ezért szeretnénk megbirkózni azzal a fenntartással, amellyel néhány szülő megközelíti a játékot, ezt a – csodálatos – rendetlenséggel együtt járó - kikapcsolódást" - magyarázta Lena Dixen.

"Az embereket összehozni a játékon keresztül és lehetővé tenni a még több játékot, számunkra és a LEGO Csoport számára egyaránt olyan kulcsfontosságú dolog, amely alapvetően része saját vízióinknak, küldetéseinknek és értékeinknek. Ezért szeretnénk kideríteni, hogy mi történhet, ha mi együtt dolgozunk annak érdekében, hogy az emberek többsége igent mondjon a játékra" - tette hozzá Fredrika Inger.

Az együttműködés első eredményeivel a következő néhány évben az IKEA üzletekben találkozhatnak majd a vásárlók.

Ezt olvasta már?

Elmaradhatna a Renault-Nissan válóper »

4IG 1650 (-6,78 ) ALTEO 650 (-1,52 ) ALTERA 895 (-1,10 ) ANY 1300 (-0,38 ) APPENINN 444 (-0,45 ) CIGPANNONIA 410 (-0,24 ) Duna House A 3740 (-1,58 ) EHEP 650 (1,56 ) ESTMEDIA 120 (-6,98 ) FUTURAQUA 42 (-2,10 ) GSPARK 3520 (-0,28 ) KONZUM 225 (-0,88 ) MASTERPLAST 620 (-0,80 ) MOL 3040 (-1,30 ) MTELEKOM 438 (-0,68 ) NORDTELEKOM 33 (1,86 ) NUTEX 40 (13,14 ) OPUS 489 (-1,81 ) ORMESTER 1020 (-16,39 ) OTP 11530 (-1,11 ) PANNERGY 644 (-0,62 ) PLOTINUS 9100 (1,11 ) RABA 1210 (-1,63 ) RICHTER 5560 (1,74 ) SET Group 250 (-4,58 ) TAKAREK 682 (-2,57 ) WABERERS 2180 (-6,03 )