-->

Ami nélkül semmi sem működik: így szerezz kapcsolati tőkét

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Egy vállalkozásnak folyamatosan szüksége van új munkapartnerekre és vevőkre. Több száz eseményen vehetünk részt, és számtalan névjegykártyát cserélhetünk, ami talán néhány kapcsolatot hozhat, de a tudatos networking lesz az, ami sokkal több jelentős üzleti partnerséget hoz. Bármilyen eseményen lehet kapcsolatot építeni - ehhez pedig Eric Samson, az Entrepreneur szerzője ad 4 tippet a BNI cikkében.

1. Találj rá a megfelelő eseményekre!

A személyes ajánlások itt is kulcsfontosságúak, de a közösségi média nagy segítségünkre lehet, hiszen az ismerősökön keresztül könnyen találhatunk érdekes rendezvényeket. Lépjünk be releváns Facebook- és LinkedIn-csoportokba, figyeljük a közösségszervező oldalak eseményeit (pl. Meetup)!

2. Légy felkészült!

Dr. Ivan Misner, a Business Network International (BNI) alapítója szerint elengedhetetlen, hogy kialakítsunk egy networking stratégiát. Ha elemezzük, hogyan találtunk ügyfeleket a múltban, jobban be tudjuk azonosítani, hol kell új kapcsolatokat keresnünk a jövőben. Mielőtt elmegyünk egy networking eseményre, járjunk utána, mire számíthatunk. Nyilvános vendéglista esetén keressünk kapcsolódási pontokat a résztvevőkkel, és kérjünk bemutatkozási lehetőséget!

3. Kezdeményezz!

Egy networking eseményen nem csak mi szorongunk az idegen emberek megszólítása miatt. Ha nyugodtságot mutatunk, másokban is azt az érzést keltjük, hogy velünk kényelmesen el lehet beszélgetni. Kezdeményezzünk társalgást, lépjünk oda csoportokhoz is, ahelyett, hogy másokra várnánk. Minden kapcsolatot értékelni kell, amit ilyenkor létesítünk, hiszen ki tudja, öt év múlva nem lesz-e belőle barátság vagy egyéb partnerség.

4. Maradj még!

Ha közeleg az esemény vége, nem kell rögtön elválnunk az épp megismert emberektől. El lehet menni a rendezvény utáni összejövetelre, (ha van ilyen), de folytathatjuk a beszélgetést egy ebéden vagy egy vacsorán is. Ha nincs szervezett program, akkor vegyük kézbe az irányítást, és javasoljunk közös levezetést, később pedig vegyük fel velük a kapcsolatot a társaság tagjaival akár a közösségimédia-felületeken vagy e-mailben.

„Ne úgy gondoljunk egy networking eseményre, mint a személyesen megvalósítható hideghívások helyszínére. Ne eladni akarjunk, hanem ismerkedni, megismerni másokat, hisz ez a legjobb alkalom a kapcsolati tőkénk több fővel való bővítésére – fejti ki Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója.

„Érdemes kilépni a komfortzónánkból, és meglátni a lehetőséget a networkingben és az azáltal szerezhető kapcsolatokban, amelyek később akár a vállalkozásunkra és partnerségeinkre, akár pedig a magánéletünkre is hatással lehetnek.”

Ezt olvasta már?

E-mobilitási üzletágat indít az Alteo »

4IG 541 (2,66 ) AKKO Invest 409 (0,37 ) ANY 1190 (1,28 ) APPENINN 330 (-1,35 ) AutoWallis 81 (-0,25 ) CIGPANNONIA 324 (-0,31 ) DELTA 69 (-1,57 ) Duna House 306 (-0,65 ) FUTURAQUA 55 (-0,37 ) GSPARK 3440 (2,38 ) MASTERPLAST 818 (1,49 ) MOL 1587 (1,67 ) MTELEKOM 342 (-1,44 ) Megakran 4 (-6,82 ) NORDTELEKOM 22 (2,33 ) NUTEX 21 (0,74 ) OPUS 207 (-2,36 ) OTP 9995 (0,45 ) OTT1 138 (-5,48 ) PANNERGY 720 (-0,28 ) RICHTER 6670 (-0,15 ) SET Group 54 (0,56 ) TAKAREK 442 (-0,90 ) WABERERS 1185 (1,72 )