Az OTP közel húszmilliót visszafizet ügyfeleinek

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta az OTP Bank Nyrt. vállalását, amely fogyasztói kompenzációt, valamint oktatási célú kommunikációs kampányt foglal magában. A GVH jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.

A GVH azt vizsgálta, hogy a vállalkozás – 2012. január 1-jétől 2013. december 18-ig – megfelelő tájékoztatásokat tett-e közzé a hitelkártyája használatához kapcsolódó kamatmentes visszafizetés lehetőségeiről, figyelemmel a türelmi időszakon túli visszafizetések esetén szükségessé váló kamatfizetésre a következő elszámolási időszakban történő vásárlások után is a 2016. június 20-ig érvényesülő kamatszámítás alapján.

A társaság ugyan nem értett egyet a GVH álláspontjával, ám komplex, több elemből álló kötelezettségvállalást nyújtott be. A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának részletes vizsgálata után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával.

Amit az OTP-nek tennie kell

A GVH a vállalkozás számára kötelezettségként írta elő, hogy vállalásai alapján térítsen vissza az érintett mintegy 11 ezer fogyasztónak – a kamatszámítási gyakorlat miatt felszámított – összesen több mint 19 millió forintot, ám a visszatérítés ne járjon költséggel vagy egyéb kötelezettséggel, elköteleződéssel, és egyúttal tájékoztassa a fogyasztókat a visszatérítés okáról és körülményeiről.

A banknak ezentúl indítania kell egy elsősorban televíziós és online megjelenésekre (tv-s miniprogramra, online hirdetésekre, YouTube videókra és honlapra) épülő, minimálisan négy hétig tartó oktatási célú (edukációs) kampányt, amelynek célja a pénzügyi kultúra, a fogyasztói tudatosság és a felelős döntéshozatal fejlesztése, valamint a különböző fogyasztói csoportok figyelmének felhívása a hitelkártyákkal kapcsolatos főbb tudnivalókra (például az elszámolási időszakra, a türelmi időszakra, valamint a visszafizetési lehetőségekre).

A fenti tájékoztatásokban népszerűsítenek majd egy minimálisan két évig elérhető, oktatási célú honlapot különböző fogyasztói célcsoportok (diákok, fiatalok, idősebb személyek) számára a hitelkártya-használat témakörében, lehetővé téve a bank-semleges informálódást is.

Megúszni a bírságot

A kötelezettségvállalás elfogadása mellett szóló körülményként értékelte a GVH, hogy az OTP már a versenyfelügyeleti eljárás vizsgálati szakában benyújtotta kötelezettségvállalási nyilatkozatát, amely jelentősebb idő és erőforrás megtakarítását tette lehetővé, valamint a cég az alapeljárás befejezése előtt módosította kereskedelmi gyakorlatát, majd a fogyasztók számára kedvező módon változtatta meg kamatszámítása módszertanát.

A bírság megúszásban segített az is, hogy az OTP vállalása kompenzációs és edukációs elemet is tartalmazott, illetve hogy a GVH nem állapított meg a versenyfelügyeleti eljárás szempontjából releváns jogsértést a vállalkozással szemben e döntését megelőző öt évben.

Ezt olvasta már?

Csökkenő trendje állította meg az OTP-t »

4IG 631 (-2,77 ) ANY 1380 (-0,72 ) APPENINN 354 (-0,42 ) AutoWallis 100 (-1,96 ) BIF 313 (-0,32 ) CIGPANNONIA 177 (-1,01 ) CyBERG 1700 (-2,86 ) EHEP 8000 (-5,88 ) ESTMEDIA 130 (-2,26 ) FUTURAQUA 104 (-1,89 ) GSPARK 5020 (0,40 ) KULCSSOFT 2900 (-2,03 ) MOL 2660 (-0,08 ) MTELEKOM 454 (-0,55 ) NORDTELEKOM 50 (-3,47 ) NUTEX 41 (-5,09 ) OPUS 285 (-1,92 ) ORMESTER 10900 (-3,54 ) OTP 14310 (-1,11 ) PANNERGY 730 (-0,27 ) RICHTER 6545 (-0,23 ) SET Group 91 (-0,87 ) TAKAREK 500 (-1,19 ) WABERERS 1100 (2,33 ) ZWACK 17550 (0,29 )