Az OTP közel húszmilliót visszafizet ügyfeleinek

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta az OTP Bank Nyrt. vállalását, amely fogyasztói kompenzációt, valamint oktatási célú kommunikációs kampányt foglal magában. A GVH jogsértést nem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki.

A GVH azt vizsgálta, hogy a vállalkozás – 2012. január 1-jétől 2013. december 18-ig – megfelelő tájékoztatásokat tett-e közzé a hitelkártyája használatához kapcsolódó kamatmentes visszafizetés lehetőségeiről, figyelemmel a türelmi időszakon túli visszafizetések esetén szükségessé váló kamatfizetésre a következő elszámolási időszakban történő vásárlások után is a 2016. június 20-ig érvényesülő kamatszámítás alapján.

A társaság ugyan nem értett egyet a GVH álláspontjával, ám komplex, több elemből álló kötelezettségvállalást nyújtott be. A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának részletes vizsgálata után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával.

Amit az OTP-nek tennie kell

A GVH a vállalkozás számára kötelezettségként írta elő, hogy vállalásai alapján térítsen vissza az érintett mintegy 11 ezer fogyasztónak – a kamatszámítási gyakorlat miatt felszámított – összesen több mint 19 millió forintot, ám a visszatérítés ne járjon költséggel vagy egyéb kötelezettséggel, elköteleződéssel, és egyúttal tájékoztassa a fogyasztókat a visszatérítés okáról és körülményeiről.

A banknak ezentúl indítania kell egy elsősorban televíziós és online megjelenésekre (tv-s miniprogramra, online hirdetésekre, YouTube videókra és honlapra) épülő, minimálisan négy hétig tartó oktatási célú (edukációs) kampányt, amelynek célja a pénzügyi kultúra, a fogyasztói tudatosság és a felelős döntéshozatal fejlesztése, valamint a különböző fogyasztói csoportok figyelmének felhívása a hitelkártyákkal kapcsolatos főbb tudnivalókra (például az elszámolási időszakra, a türelmi időszakra, valamint a visszafizetési lehetőségekre).

A fenti tájékoztatásokban népszerűsítenek majd egy minimálisan két évig elérhető, oktatási célú honlapot különböző fogyasztói célcsoportok (diákok, fiatalok, idősebb személyek) számára a hitelkártya-használat témakörében, lehetővé téve a bank-semleges informálódást is.

Megúszni a bírságot

A kötelezettségvállalás elfogadása mellett szóló körülményként értékelte a GVH, hogy az OTP már a versenyfelügyeleti eljárás vizsgálati szakában benyújtotta kötelezettségvállalási nyilatkozatát, amely jelentősebb idő és erőforrás megtakarítását tette lehetővé, valamint a cég az alapeljárás befejezése előtt módosította kereskedelmi gyakorlatát, majd a fogyasztók számára kedvező módon változtatta meg kamatszámítása módszertanát.

A bírság megúszásban segített az is, hogy az OTP vállalása kompenzációs és edukációs elemet is tartalmazott, illetve hogy a GVH nem állapított meg a versenyfelügyeleti eljárás szempontjából releváns jogsértést a vállalkozással szemben e döntését megelőző öt évben.

Ezt olvasta már?

Deficitbe fordult a fizetési mérleg »

4IG 574 (-6,51 ) AKKO Invest 410 (-3,53 ) ALTEO 776 (-3,00 ) ANY 1155 (-0,86 ) APPENINN 315 (-2,48 ) AutoWallis 80 (-6,87 ) BIF 240 (-0,41 ) CIGPANNONIA 271 (-8,75 ) CyBERG 1350 (-6,90 ) DELTA 79 (-8,99 ) Duna House 318 (-2,45 ) EHEP 1550 (-3,12 ) ENEFI 265 (-8,93 ) FORRAS/OE 1100 (-8,33 ) FUTURAQUA 57 (-8,64 ) GSPARK 3160 (-3,36 ) Gloster 2560 (-1,54 ) KULCSSOFT 1520 (-4,10 ) MASTERPLAST 680 (-2,86 ) MOL 1603 (-1,66 ) MTELEKOM 368 (-0,68 ) NORDTELEKOM 25 (-6,77 ) NUTEX 25 (-5,73 ) OPUS 227 (-6,20 ) OTP 9270 (-7,39 ) OTT1 157 (-6,56 ) PANNERGY 666 (-4,31 ) RABA 790 (-0,75 ) RICHTER 6470 (-2,12 ) SET Group 55 (-3,68 ) TAKAREK 424 (-2,53 ) WABERERS 1120 (-7,05 ) ZWACK 16100 (-1,23 )