Mennyi az esély egy Mikulás Rallyra?

| olvasási idő: kb. 1 perc

Az egyik leghíresebb, mindenki által ismert fogalom a Mikulás Rally a tőzsdén a befektetők között. Természetesen nem tudhatjuk, hogy jön-e idén vagy nem, mert nincs kristálygömbünk, ami a jövőt megjósolná, de találhatunk néhány vonatkozó statisztikát a múltból ami segíthet az idei előrejelzésben.

A Mikulás Rally pontosan az óév utolsó 5 kereskedési,- és az újév első 2 kereskedési napját jelenti. A piacok ekkor jellemzően trendben mozognak és általában a bika hangulat a jellemző rájuk.

A Trader’s Almanach szerint a Mikulás Rally 1969 óta, azaz az elmúlt 44 évben 34-szer pozitív hozamot produkált. Vagyis a nyerési ráta elég magas, több mint 72%-os és az átlagos hozam 1.6%-os ebben a hét napban. De legalább egy eső nap is van ebben a periódusban. Ha visszatekintünk egy hosszabb periódusra egészen 1896-ig, akkor az évek 77 százalékában nyereséggel zárult a Mikulás Rally és 1,7%-os hozamot hozott a befektetőknek.

A kérdés talán az lehet, mi az oka az ilyen szignifikáns erősödésének a piacnak ebben a pár napban?

Őszintén szólva, igazi magyarázatot még nem találtam rá, talán két tippem lenne, az egyik az év vége közeledtével az adószempontok győzedelmeskednek és a nyereséget sok cég befekteti részvényekbe. A másik magyarázat, egy már sokkal jobban piaci lélektan lehet, ami abban nyilvánul meg, hogy az ünnepi jó hangulat és optimizmus teljesen átitatja az embereket és bátrabban, jobban bizakodva a jövőben inkább vásárolnak részvényt ezekben a napokban.

Contrarian

Hirdetés
Hirdetés
Brexit

Nem viszi el Nagy-Britanniából a Juke gyártását a Nissan.

Lassabb ütemben, de továbbra is csökken a brit gyáripar aktivitása.

A Jaguar Land Rover egy hétre leállítja a termelést három brit gyárában.

Hirdetés
Előrejelzés

Valaha a SZIGET fesztivál résztulajdonosa, valaha csődbe ment vállalkozás.

Esnek a részvényárak a világ tőzsdéin, jobbára a világkereskedelem jövője miatt.

Eldurvulni látszik a vámháború, jöhet az autóscsata.

Ezt olvasta már?

Egy jelentős ugás volt New York-ban »