2024 április 18

Cseppfolyósított gáz töltőállomás építésébe fogtak

További 4 állomás épül

A társaság ismertette, hogy a gáztöltő-infrastruktúra kiépítését célzó PAN-LNG projekt keretében további 4 gáztöltő állomást építenek Magyarországon. A sűrített és cseppfolyósított gáz töltésére is alkalmas berendezések telepítése 1,2 millió euróba kerül, a beruházás 85 százalékát uniós forrásból fedezik.

A projekt koordinátora arra számít, hogy a régióban néhány éven belül több tucat új gáztöltő épülhet az LNG üzemű teherautók töltésére – írták. Az MGKKE hangsúlyozta, hogy a gázolajat kiváltó gáz hajtóanyag rákkeltő anyagoktól mentesíti a közlekedést, a kőolajalapú üzemanyagoknál kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, ráadásul a földgáz megújuló vagy szintetikus eredetű metánnal is helyettesíthető.

Amit tudni érdemes

A cseppfolyósított földgáz térfogata is kicsi – az eredeti gáznak mindössze néhány százaléka -, így nagy távolságokra is gazdaságosan szállítható, egy tankolással 1500 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz – áll a közleményben. Az MGKKE-t 2011-ben a tagok azért hozták életre, hogy elősegítsék Magyarországon is a gázüzemű járművek elterjedését.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Az egyesület tagjai között szakmailag elismert, nagy cégek szerepelnek, amelyek együttesen a gázüzem elterjedéséhez minden elemet felölelnek; a biogáz kondicionálás technológiáját szolgáltató, töltőállomás infrastruktúrakészítő, járműgyártó és -forgalmazó, továbbá gázszolgáltató is megtalálható a tagok sorában.

Támogatások

Az egyesület korábban azt közölte, hogy csaknem 30 millió euró támogatást kapnak az MGKKE és a kormány támogatásával benyújtott közlekedésfejlesztési projektek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből, a forrásokból gáztöltőállomások épülnek.

Felidézték, hogy a 2014-2020 közötti támogatási időszakban a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére 22 milliárd euró jut, ebből az első két évben 300 millió euró támogatást kaptak az új technológiák pályázatai: a pénz több mint 60 százaléka a gázalapú közlekedést, közel 20 százaléka pedig az elektromos töltőpontok kiépítését szolgálja. A támogatás csaknem harmadából a közúti közlekedők számára épülnek gáztöltők, de jelentős a tengeri és a belföldi hajózás részesedése is.