Dízelcsúcs: eredményes lehet a szoftverfrissítés
Bontóba a régivel?
A szövetségi és tartományi politikai vezetők, valamint az autóipar képviselőinek a részvételével augusztus elején rendezett dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítése mellett megállapodás született a régi autók „minőségi cseréjéről” is.
Az autógyárak a legmodernebb Euro-6 normás dízelautók vásárlására adott kedvezményekkel igyekeznek rávenni a tulajdonosokat régi dízelautóik bontóba küldésére.
Szoftverfrissítéssel a nitrogén-oxid ellen
A VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a szoftverfrissítés 27,5 százalékkal csökkenti majd az érintett járművek nitrogén-oxid-kibocsátását, és a legnagyobb mértékben járul hozzá a levegő károsanyag-terhelésének csökkentéséhez.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A forgalomban lévő dízelautók állományának megújítását célzó „minőségi csere” ennél kisebb részben járul majd hozzá a levegő minőségének a javulásához.
Stefan Bratzel autóipari szakértő viszont a Handelsblatt lapnak adott nyilatkozatában „túlzottan optimistának és ambiciózusnak” nevezte a VDA adatait. Szerinte a legjobb esetben is csak a nitrogén-oxid-kibocsátás tíz százalékos csökkenését lehet elérni, de ha mégis összejönne a 14 százalék, az sem lenne elegendő a dízelautók belvárosi kitiltásának megelőzéséhez.
Nem kell már a dízel a németeknek?
Egyre inkább ódzkodnak dízelautót vásárolni a németek, viszont irreálisan magas elvárásokat támasztanak az elektromos autókkal szemben az Aral benzinkút-hálózat felmérése szerint.
A csütörtökön Frankfurtban bemutatott felmérés szerint a megkérdezett potenciális autóvásárlók 18 százaléka venne dízelautót, ez a szám két éve még 31 százalék volt. Elektromos autó vásárlását viszont mindössze öt százalékuk tervezi.
Dízelcsúcsra készül a német autóipar
Fokozódik a dízelbotrány miatt a gyártókra nehezedő politikai nyomás a német kormány és az autógyárak szerdai „dízelcsúcs” találkozója, a „Nationalen Forum Diesel” előtt.