2024 április 25

Dohányáruk nélkül is szárnyal a Coop

Jelentős eredmény

Tóth Géza elmondta: a bevétel-növekedés tavaly csoportszinten és a Coop boltokat tekintve is mintegy 4-5 százalékot tett ki az előző évhez képest. Így a Coop Csoport 2013-ban 550 milliárd forint, míg a Coop boltok hálózata – 2850-3000 üzlet – 335 milliárd forint árbevételt ért el.

A vezérigazgató elmondta, ez jelentős eredmény, mert korábban a dohányáruk és a cigaretta a Coop üzletek forgalmának mintegy 12 százalékát adta. Az ebből származó árbevétel-kiesést egyrészt több mint 300 új dohánybolt nyitásával, valamint a Profi-Match boltok átvételével, és két új tag üzleteinek csatlakoztatásával sikerült pótolni.

Országszerte

Tóth Géza közölte: a Coop üzletek mintegy 1650 magyarországi településen találhatók meg. A boltok a forgalmukat tekintve a második helyen állnak a magyarországi kiskereskedelmi hálózatok rangsorában, piaci részarányukat tekintve – amely 12-13 százalék – pedig a harmadik helyen.

Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke a Coop Rallyról elmondta, a verseny az élelmiszerterelők, -feldolgozók és -kereskedők ünnepi találkozójává vált. A csütörtökön kezdődő eseményen a versenyzők több Coop-partner munkáját ismerhetik meg.

Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc felügyeletért felelős államtitkára elmondta: a magyar élelmiszeripar megerősítése közös ügy, s a verseny lehetőséget teremt a partnerek közötti személyes találkozásra.

És még nincs vége…

Az államtitkár a következő évek fontos feladatának mondta, a magyar élelmiszeripar talpra állítását, versenyképességének növelését. Reményét fejezte ki, hogy a kormány hamarosan elfogadja az élelmiszeripar fejlesztési stratégiáját, ezt követően pedig kiírhatják azokat a pályázatokat, amelyek lehetővé teszik a fejlesztéseket szolgáló forrásokhoz való hozzájutást.