2024 április 26

Elektromos meghajtású modell a TT sportautó helyett

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke beszédében kiemelte, hogy a társaság „az élre tör” az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában. Ezt jelzi, hogy egyedül 2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.

Az is meglehet, hogy az A8-as következő nemzedéke is elektromos meghajtású lesz. Erről még nincs végleges döntés, de „nagyon is el tudom képzelni” – mondta Bram Schot. Aláhúzta, hogy a társaság a következetességre és az összpontosításra törekszik, ami azt jelenti, hogy az erőforrásokat a „kulcsprojektekre” koncentrálják, és csökkentik az új modellek és a kínálat egészének „komplexitását”. A hagyományos hajtásrendszerű modellek csaknem egyharmadát „töröltük, és továbbra is átfésüljük portfóliónkat” – mondta az Audi vezetője.

Az összpontosításhoz az is hozzátartozik, hogy bizonyos dolgokat „elenged” az ember, „például az Audi TT-t” – fogalmazott Bram Schot. Elmondta, hogy a sportautót „néhány éven belül” felváltja egy új, elektromos meghajtású modell, amely ugyanabba az árkategóriába tartozik majd, mint a TT.

A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű – e-tron elnevezésű – modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze, 2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, „a világ legnagyobb motorgyárát”.