2024 április 26

Elektronikus aláírás könnyíti az ügyintézést

A Deloitte Legal jogi tanácsadó cég korábbi közleményében emlékeztettek, az elektronikus aláírás szabályait júliustól egy uniós rendelet határozza meg, amely az egész EU területére kiterjedően szabályozza az elektronikus tranzakciókat.

A gyakorlatban az új rendelkezésnek megfelelő aláírás során az ügyfelek számára egy elektronikus eszközre, úgynevezett aláíró padra telepített szoftver jeleníti meg a szolgáltató rendszerében keletkezett dokumentumokat, amelyet ezen az eszközön az ügyfelek áttekinthetnek, majd ugyanezen az eszközön elektronikusan rögzített aláírással szignálhatnak.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”96″]

Az ilyen aláírás során az aláíró sajátkezű aláírásának biometrikus információival (sebesség, nyomóerő) együtt tárolják az elektronikus dokumentumot, így lehetőség nyílik arra, hogy egy adott embernek előzetesen kiadott tanúsítvány és kulcs, úgynevezett aláíró kártya nélkül is lehessen olyan elektronikus dokumentumot létrehozni, amelyet harmadik személyek, bíróságok és hatóságok bizonyító erejű okiratként kötelesek elfogadni.

A gyakorlatban már számos esetben lehet találkozni az elektronikus aláírásnak ezzel a formájával, például csomagküldő szolgáltatók vagy telekommunikációs cégeknél.

Olvastad már? Lejárt a régimódi ügyvédek ideje
A „Jövőbeli tendenciák a jogi szolgáltatásokban” című új globális tanulmány szerint a jogi szolgáltatások piaca komoly változásokon megy keresztül. A felmérésből kiderül, hogy az összetett szabályozói környezet, a sok területen növekvő kockázat, a digitális gazdaság térnyerése és a költségcsökkentés folyamatos igénye miatt a jogi szolgáltatások vevőinek igénye jelentősen változik, és a résztvevők többsége jogi szolgáltatóinak komoly felülvizsgálatát tervezi.