2024 április 24

Rekord árbevétel az Euronicsnál 


Az előrelátó készletgazdálkodásának, az ezt elősegítő új raktár létesítésének, továbbá a gondos tervezésnek köszönhetően az Euronics Műszaki Áruházláncnak sikerült kiküszöbölni a tavalyi év kihívásait.

Mint korábban hírt adtunk róla cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát, így lehetőség nyílt arra, hogy akár
hosszabb távra is készletezzen és felkészüljön az árfolyamingadozásból eredő áremelkedésekre,
illetve az inflációs nyomásra.

A raktárberuházás emellett számos egyéb eredményt is hozott. Az Euronics fontosnak tartotta a
kiszállítási idő lerövidítését, hogy ezáltal is a vásárlói elégedettséget tudja emelni. A raktárban
működő árumozgató robotok, eddig közel 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek,
hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát, illetve
a gyorsabb rakodási időnek és a folyamatos, magas szinten tartott árukészletnek köszönhetően a cég
gyorsabb kiszállítást tudott elérni az áruházakba, és az otthoni kézbesítés terén egyaránt.

2022 februárjában a webshop új webmotort kapott, aminek egyik nem titkolt célja az ügyfélélmény
magasabb szintre emelése volt. Gördülékenyebbé vált a regisztráció és kosárfolyamat is. Az
omnichannel értékesítési struktúra révén nem csak az online, de az offline értékesítési folyamatok is
sokat fejlődtek.

A tavalyi évben az Euronics több áruházát is korszerűsítette, külön figyelmet fordítva a
fenntarthatóságra, a környezettudatos szemléletmódra. Lecseréltük az üzletek polcaira kihelyezett
árcímkéket digitális árkártyákra, így 3 252 kg Co2 kibocsátást előztünk meg, csökkentve a
nyomtatással járó felesleges papír- és festékhasználatot és nem utolsó sorban segítve a vásárlóknak
az árak és termékek könnyebb és pontosabb beazonosítását – közölte Stummer Attila a vállalat
hálózatfejlesztési és oktatási osztályvezetője.


Újabb rekordévet zárt az Euronics

Az elképzelések megvalósítása és a fejlesztések növelték a cég eladási számait, így a megelőző év
szintén rekorderedményét is felülmúlta 2022-ben. Az árbevétele 20 százalékkal, a megvásárolt
termékek száma 5 százalékkal emelkedett, míg vásárlások átlagos kosárértéke 13 százalékkal nőtt az
év során. Ezzel együtt a Euronics jelentős piacrész emelkedést is elért az év végére.
A legerősebb árbevételű hónapok az ünnepi szezonra tehetők, november és december voltak. Az év
utolsó hónapjaiban a darabszám szempontjából a három legnépszerűbb termékkör az okostelefon, a
kéziporszívó és az olajsütők voltak. Az utóbbiak esetén egyre népszerűbbek a forrólevegős, ún. Air
Fryer készülékek.

Az eladásokat árbevétel szempontjából vizsgálva elmondható, hogy az időszak során a legtöbbet az
okostelefonok, nagy képátmérőjű (55”-nél nagyobb) televíziók, kombinált alulfagyasztós
hűtőszekrények, szárítógépek és mosógépek hozták.
Az Euronicsnál 2021-ben újonnan bevezetett termékkörök jól szerepeltek 2022-ben is. A kínálat új
termékkörökkel való bővítését 2022-ben is folytatta a cég, így tavaly kerültek bevezetésre a sport, az
állateledel és kisállattartás termékkategóriák, valamint a LEGO termékek is. Az utóbbi bevezetése
különösen sikeres volt, fél év alatt 9000 játékkészletet adott el az áruházlánc.

Ez várhtó 2023-ban

„Óvatosan optimisták vagyunk a 2023-as évvel kapcsolatban. Mi most azt látjuk, hogy az év első
felében még biztosan velünk marad az általános nemzetközi bizonytalanság és az inflációs nyomás –
nyilatkozta Fazekas Bálint. „Ugyanakkor azt is reálisnak látjuk, hogy a fenti tényezők részben, vagy
egészben normalizálódnak idén, így az év második felétől a kereslet is erősödni fog. Ezektől
függetlenül mi továbbra is azon dolgozunk, hogy a korábbi évek nagy beruházásai és folyamatos

hálózati és technikai fejlesztéseinek köszönhetően az előttünk álló időszakot eredményesen kezeljük.
A szervezetünkben lévő fejlődési potenciálokat kihasználva, továbbra is a megkezdett és jól bevált
úton haladunk tovább.”