2024 március 29

Google Glass az autódnak – Itt az újabb nagy dobás?

navdy_hudA Navdy egy San Francisco-i székhelyű vállalat, amely 2012 októberében jött létre. Alapítói és vezérigazgatói Doug Simpson vállalkozó, és Karl Guttag feltaláló. A cég Head-Up Display (HUD) néven ismert termék fejlesztésével foglalkozik. Ez egy olyan eszköz, ami a fontos információkat közvetlenül a gépkocsivezető látóterébe vetíti, s ezzel egyben lehetővé teszi számára, hogy teljes egészében a vezetésre koncentráljon.

A termék főbb jellemzői

o a készülék a Google Glass okosszemüveg elvén működik

o egy áttetsző lapra kivetíti a navigációs adatokat, a sebességet, de média lejátszásra is képes

o felosztható a képernyő: egy időben alkalmas navigálásra és hívás lebonyolítására

o irányítás: hangvezérléssel és kézmozdulatokkal

o a rendszer Android és iOS okostelefonokkal is kompatibilis

o legnagyobb pozitívumok:

– sokoldalúság

– könnyű kezelhetőség

– utólagosan aplikálható

– a piacon nincs kiemelkedő versenytárs

o ára 499 dollár, előrendelhető 299 dollárért (részletes termékismertető megtalálható a legnépszerűbb videómegosztó weboldalán)

Nem hivatalos adatok szerint a termékre, egy hét alatt, 1 millió dollár értékben érkezett előrendelés. Ez azt jelenti, hogy több mint 3300 ember gondolta úgy, hogy bizalmat szavaz egy új vállalatnak, és több száz dollárt előre kifizet egy olyan készülékért, aminek a végleges felhasználói specifikációja csak részben ismert. A cég közleménye szerint az előrendelések várhatóan 2015 elején kerülnek kézbesítésre.

Marketing és értékesítés szempontjából mindenképp előnyösebb lett volna, ha beleférnek a karácsonyi vásárlási „rallyba”, de nagy valószínűséggel nem szeretne a vállalat abba a hibába esni, mint a GPS termékeket gyártó Garmin, aki 2013-ban piacra dobott egy HUD terméket, de nem ért el vele kimagasló sikereket, mivel az funkcionalitásban, kezelhetőségben, használhatóságban nem elégítette ki a felhasználói igényeket.

Egy hasonló történet

„Nem is olyan rég volt, amikor téli síelésünk közben először megpillantottuk a bukósisak közepén figyelő kis kamerát. Akkor még értetlenül álltunk előtte, de ma már szinte mindenki ismeri a GoPro kamerákat” – emlékezett vissza a szakember, aki szerint összefüggés vonható a ma már jól ismert GoPro ütésálló és nagylátószögű kamerákat gyártó vállalat és a Navdy között. Mindkét vállalat egy olyan termék fejlesztésével foglalkozik, amellyel eddig a fogyasztók még nem találkozhattak, ezzel új piacot teremtve termékeiknek.

Ennek alátámasztására elég egy pillantást vetni a GoPro részvényárfolyamára.

A GoPro 2014 június végén lépett tőzsdére, 30 dolláros részvényenkénti áron. „Kijelenthetjük, hogy nem egy mindennapi teljesítmény produkált a papír: a napokban az árfolyam 90 környékén tartózkodott, ami 300%-os emelkedést jelent 3 hónap alatt!” – mutatott rá Legnár Péter.

A Navdy valószínűleg egy nagy jövő előtt álló vállalat. A kérdés az, hogy ebből mikor profitálhatnak a befektetők? Egyelőre még nem hallani híreszteléseket afelől, hogy a cég a tőzsdére lépne, viszont ha a vállalattal kapcsolatban beigazolódnak a pozitív várakozások, akkor a vezetőség előtt mindenképp pozitív példa lehet a már említett GoPro.

A Solar Capital elemzője szerint egy másik alternatíva lehet, hogy még a tőzsdére lépés előtt egy nagyvállalat felvásárolja a céget. Ha belegondolunk a Google arculatába beleillene egy ilyen készülék. Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy a Navdy a „Google Glass az autódnak” szlogennel hirdeti a termékét, ami kezdetekben nem mással, mint a Google saját térképével fog együttműködni – emelte ki a szakember.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra”]