2024 március 29

Gyorsforgalmi út Székesfehérvár és Herend között

Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy a fejlesztéseket az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program részeként valósítják meg, uniós források segítségével. A beruházást több szakaszra bontva valósítják meg, és a közbeszerzési eljárásokat is ennek megfelelően írják ki. A NIF célja, hogy Székesfehérvártól Herendig kétszer kétsávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni, fizikai elválasztó sávval és különszintű csomópontokkal. A 42 kilométer hosszú fejlesztés eredményeképpen 110 kilométeres óránkénti sebességgel lehet majd közlekedni ezen a szakaszon. A kommunikációs vezető megjegyezte, hogy a 8-as főút ezen szakaszán 2016-ig szinte mindenhol megszűnnek a szintbeni csomópontok, kizárólag Csórnál és Inotánál maradnak meg. Loppert Dániel jelezte, hogy Székesfehérvár nyugati elkerülője harmadik szakaszának megépítésére már kiírták a közbeszerzési eljárást, eredményhirdetés és szerződéskötés még az idén várható. A hét kilométer hosszú útszakasz kivitelezése 2014-ben indulhat, és 2016 nyaráig befejeződik.

A kommunikációs vezető szerint a „8-as út legproblémásabb része” Várpalota déli elkerülőjének megépítése. A hét kilométeres útszakasz kivitelezésére a közbeszerzés eljárást várhatóan szeptemberben hirdetik meg. A munkálatokat a tervek szerint 2014 elején kezdik, és 2016-ban fejezik be. A Várpalota-Veszprém közötti rész fejlesztése a Pétfürdő-Hajmáskér, a Hajmáskér-72-es főút csomópont, valamint a 72-es főút csomópont-Veszprém Csatári úti csomópont közötti szakaszból áll. A Pétfürdő és Hajmáskér közötti 6,5 kilométeres szakaszon 11,5 tonnás teherbírásúra erősítik az útburkolatot, középső elválasztósávot építenek, illetve Öskünél külön szintű csomópont épül. A közbeszerzési eljárást már kiírták. A beruházás 2014 elején indulhat, és 2015 őszére fejeződik be.

A hajmáskéri csomópontnál a külön szintű gyalogos és közúti felüljárót már építik. A 3,2 milliárd forintos fejlesztés keretein belül a hajmáskéri kereszteződés és a litéri csomópont közötti négy kilométeres szakaszon burkolatot erősítenek, és fizikai elválasztó sáv is épül. A 12,5 kilométeres veszprémi elkerülő úton burkolat-megerősítést végeznek, fizikai elválasztósávot és összesen öt különszintű csomópontot létesítenek. A közbeszerzési eljárás jövő év elején indul, a munkálatokat 2014-ben elkezdik, és 2016-ra befejezik.

A Márkó és Herend között 5,3 kilométeres utat négysávosra szélesítik fizikai elválasztással, valamint két külön szintű csomópontot építenek. Épül kétoldali műszaki leállóhely a tengelysúlymérés biztosítására, valamint autóbuszmegállók és gyalogos aluljáró is készül majd. A kivitelezési ajánlatok már beérkeztek a NIF-hez, így az ősszel megkezdődhet az építkezés, amellyel 2015 nyarára végeznie kell a kivitelezőnek – mondta a NIF kommunikációs vezetője.