2024 április 19

Honda CR-V 2012

1995-ös bemutatása óta több mint ötmillió CR-V talált gazdára világszerte. Az új, negyedik modell generáció bízvást építhet erre a sikerre, miközben még magasabb szintű minőséget, praktikumot és kifinomultságot kínál. A kompakt SUV-k világát alapjaiban meghatározó modellt a vállalat teljesen áttervezte az európai piac számára, most már inkább személyautó stílusjegyei dominálnak. Az új modell forgalmazása 2012 októberében kezdődik Európában, s az előző generációkhoz hasonlóan az új CR-V is a Honda swindoni gyárában, az Egyesült Királyságban készül majd.

Bár a negyedik generációs modellről első pillantásra megállapítható, hogy a CR-V család tagja, az autó mégis saját egyéniséggel bír. A karosszéria határozottabb formái és a látványosabb orrkialakítás agresszívebb és áramvonalasabb megjelenéssel ruházzák fel az új modellt. Az első lökhárító lágy vonalai szervesen kapcsolódnak a három vízszintes léccel tagolt hűtőrács és a mélyen ülő fényszórók formavilágához. Az első lökhárító alsó részének kialakítása tekintélyes terepszöget és komoly SUV-képességeket sugall.  A CR-V nagyméretű kerekei és tágas kerékjárati ívei kihangsúlyozzák az autó dinamikus megjelenését.

A szélvédő az autó teljes hosszához képest 60 mm-rel előrébb került (a szélvédő aljától mérve), így a motortér rövidebb lett. Ezzel az autó orr-része most jobban belátható a vezetőülésből, ami jelentősen megkönnyíti a manőverezést a CR-V-vel.

A CR-V globális modellnek készült, ám az európai változaton – a helyi piac igényeinek megfelelően – számos külső finomítás fedezhető fel. Az átrajzolt első lökhárító határozott dinamizmust sugall, s az autó egyedi stílusát tovább erősíti a LED-es nappali világítás és a LED-es hátsó világítás alkalmazása.

A szamurájpengék szépen illenek a hűtőrácsba.

 A kormánykerék és a vezetőülés magassága 10 mm-rel tágabb tartományban állítható, aminek révén sokkal több autós találhatja meg a számára ideális vezetői üléspozíciót. A tér komfort érzet nagyon jó, a közel 200 cm-es magasságom egyáltalán nem okozott semmilyen nehézséget: a térd számára és a pedálok kezelésére elegendő hely van, a fej és a tető között is volt annyi hely, hogy mindenféle feszélyezettség nélkül lehessen vezetni az autót.

A CR-V minden generációját jellemző, függőleges kialakítású féklámpákat a negyedik modellgeneráció is megőrizte, ám háromdimenziós hatásuk jóval erőteljesebb lett.

A teljes autó hossza 5 mm-rel, magassága pedig 30 mm-rel kevesebb, mint elődjéé, ám az utastér térkínálata semmit sem csökkent, hiszen a vezető mögött is teljes értékű ülés tér található.

Az új CR-V fejlesztésénél alapvető szempont volt a fogyasztás csökkentése így a négy kerék meghajtású modellek mellett -most első ízben- rendelhető két-kerék hajtású modell is, mivel nem minden vásárlónak alapvető követelménye a négy kerék meghajtás. A benzin- és dízelmotorok fejlesztései következtében az autó CO2-kibocsátása is jelentősen csökkent. Vezethetősége, úttartása kiváló, a dízel modellek esetében bámulatba ejtő a gyors gázreagálási képesség. A

A CR-V lenagyobb motorral rendelkező 2.2 i-DTEC Executive modellje  kézi kapcsolású sebességváltóval és 4WD összkerékhajtással az üzemanyag-fogyasztása (l/100km): városban 6,7, országúton 5,3, vegyes ciklus szerint 5,8, CO2 154 g/km. (forrás: Honda.hu)