2024 április 23

IC+ kocsik mindenütt

A tájékoztatás szerint az utasok elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-Start Zrt. szolnoki vasútjármű javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésűek.

A járművek légkondicionáltak, elektromos csatlakozókkal és wifivel, kamerákkal, GPS alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszereltek. A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás – hangsúlyozza a közlemény.

ic+_02

A forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára elmondta, hogy a két elkészült IC+ kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A vasúti járműgyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet – tette hozzá.

A kocsikkal október 22-től találkozhatnak az utasok, a járművek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat.

ic+_gemesi_zarand_fonagy

Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba áll, és – ahogy az ilyenkor előírás – 250 000 kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság.

Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.