Nyár elején indul a 3-as metró felújítása
Kivédenék a túlárazást
Most már kiviteli tervekre írták ki a tendereket, és így „valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél” – mutatott rá a főpolgármester.
[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]
Szerinte nagyon sokat fog mondani az, hogy amikor a pályázók kérdéseket tehetnek fel a tenderekkel kapcsolatban, mennyi és milyen kérdés érkezik majd. Ha 15-30 értelmes kérdés lesz, akkor „nem kell időhúzást feltételezni” – mondta Tarlós István.
Megjegyezte, legutóbb azért nem lehetett dönteni a tenderek kérdésében, mert a kormánnyal kötött támogatási szerződésben meghatározott felső limitet a beérkezett ajánlatok 34 milliárd forinttal túllépték.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Fél évet még várnunk kell
A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy ez nem ismétlődik meg, és „május-júniusban de facto az infrastruktúrafelújítás is megkezdődhet”.
Tarlós István kitért arra is, a 3-as metró életveszélyességéről szóló állítások a szakvélemények szerint nélkülözik az igazságot. Az ezzel való riogatás több mint lelkiismeretlenség – tette hozzá.
Az ősz a küzdelem jegyében telt
A főváros nem vállal fedezet nélküli kötelezettséget a 3-as metró felújítására, mert az törvénysértő lenne, ezért jelenleg „a furcsán egyformán túlárazott” ajánlatok akadályozzák a beruházás elkezdését – mondta Tarlós István főpolgármester pénteken Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.