2024 április 24

Tesztelés alatt az új parkolási rendszer

Szentgyörgyvölgyi Péter kiemelte: mindent elkövetnek a tranzitforgalom csökkentése érdekében, a belvárosi forgalom 30 százaléka parkolóhelyet keresőkből áll. Az év végéig tesztidőszakban 135 szenzort működtetnek a parkolókban, a távlati cél, hogy egész Budapesten kifejlesszék a szenzorok hálózatát, amivel kevesebb dugó lesz.

Mintegy 6000 kérdőívet küldtek ki a beruházást megelőzően, a válaszadók 42 százaléka használná az alkalmazást, ezért kezdtek bele a fejlesztésbe – mondta. Hozzátette: az okosparkolási rendszer fontos állomás a tranzitforgalom csökkentéséhez, és jelentős lépés az okosváros felé vezető úton. A parkolási díjakból származó bevételt forgatják vissza egy olyan eszköz létrehozásába, amely hatékonyan segíti mind az itt élő, mind a belvárosban parkolni szándékozó autósokat.

Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy az alkalmazás úgynevezett NB-IoT technológiát használ. A
mobilhálózaton elérhető technológia kis adatátvitelre használható, alacsony energiafelhasználású. Az okosvárosokban ez a technológia gyorsan el fog terjedni. A parkolóba beépített eszközben egyebek között SIM-kártya chip található, öt évre garantált élettartamot biztosító elemmel.