2024 április 19

Vezető nélküli autópálya épülhet még az idén

Amint a bemutatókon is kiderült, a technológia kidolgozása rohamléptekkel halad. Épülnek a tesztautók, s hamarosan készülnek a teszt autópályák is.

A jövő a Mercedes szerint már réges-régen elkezdődött

A Mercedes-gyár legutóbb a detroiti autóshow-n mutatta be vezető nélküli autóját. A Mercedes F 015 kísérleti típusa már régen nem kizárólag a technikáról szól. Az autó nem csupán személyek szállítására szolgál, sokkal inkább egyfajta új típusú élettér az emberek számára. A Mercedes szakemberei nem kis büszkeséggel állították a kiállításon is, hogy számukra a jövő már réges-régen megkezdődött.

A vezető nélküli autók a modern közlekedés főszereplői. Ahhoz, hogy egykor biztonságosan járjanak keljenek a világban, ahhoz speciális utak is szükségesek. Talán nem véletlen az sem, hogy éppen Németországban akarnak létrehozni ilyen pályákat. Alexander Dobrindt közlekedési miniszter Bajorországban, az A9-es autóúton hozna létre egy olyan szakaszt, amelyen a vezető nélküli autókat tesztelhetnék.

Bajorországban indulna az első német projekt

A miniszter bejelentette azt is, hogy a Digitális Teszt Autópálya projekt még az idén elindul. Az utat úgy alakítják majd ki, hogy a vezető nélküli autók magával az úttal és az azon közlekedő járművekkel is kommunikálni tudjanak. Ezen a pályán közlekedhetnek autók irányító és ellenőrző rendszer segítségével, a későbbiekben teljesen automatizálva, vezető nélkül. A német közlekedés miniszter szerint ez is egy lépés ahhoz, hogy hazájának autóipara a digitális autózás éllovasa legyen.

Ehhez azonban igyekezni kell a német autóiparnak. A Google nemrég bejelentette, hogy öt esztendő múlva piacképes technológiával fog rendelkezni a digitális autózáshoz. A németek azonban a saját útjukat járnák szívesebben. Úgy gondolkoznak, hogy előnyösebb lenne a számukra önálló – Ázsiától és Amerikától – független technológia létrehozása.

Jelentkezett Baden-Württemberg minisztere is

Németországban esztendők óta dolgoznak a gyártók az úgynevezett autonóm autózás megteremtésén. Egyelőre számos jogi és engedélyeztetési probléma nehezíti a munkájukat. A közlekedési miniszter elképzelése ebből a szempontból is javíthat a helyzeten.

A bajor tesztpálya építését más tartományok is szívesen követnék. Baden-Württemberg gazdasági minisztere, Nils Schmid úgy vélekedik, ami lehetséges Bajorországban, az náluk is megvalósítható lenne. Erről persze egymagukban nyilván nem dönthetnek. Szerintük egy ilyen tesztpálya kialakítására az A81-es autópálya lenne alkalmas.