2024 március 29

Vodafone – Gigaüzlet, 10 éves partnerség a Microsofttal

A Vodafone (VOD.L) 10 éves partnerségről állapodott meg a Microsofttal (MSFT.O). Az üzlet keretein belül generatív AI, digitális, vállalati és felhőszolgáltatásokat nyújtanak több mint 300 millió vállalkozásnak és fogyasztónak az európai és afrikai piacon.

Afrikai digitalizálások

A brit vállalat 1,5 milliárd dollárt fektet a Microsoft Azure OpenAI és Copilot technológiáival kifejlesztett, ügyfélközpontú mesterséges intelligenciába. A fizikai adatközpontokat olcsóbb és skálázható Azure felhőszolgáltatásokkal váltják fel. A Microsoft cserébe tőkebefektető lesz a Vodafone által menedzselt IoT (Internet of Things) platformjában, amikor az áprilisra önálló üzletágként kiválik. Továbbá segítenek a Vodafone mobil pénzügyi platformjának skálázásában Afrikában.

A Vodafone vezérigazgatója, Margherita Della Valle óriási lehetőséget látott a vállalkozások digitalizálásában. Májusban megjegyezte, hogy a megcélozható piac értéke körülbelül 140 milliárd euró. Elmondta, hogy az üzlet, amelyet a Microsoft elnök-vezérigazgatójával, Satya Nadellával írt alá, „felgyorsítja ügyfeleink digitális átalakítását, különösen a kis- és középvállalkozásokét”.

Luka Mucic, a Vodafone pénzügyi igazgatója szerint a Microsoft AI-dominanciája átalakítja a távközlési vállalat ügyfélszolgáltatásait. „Ez a fölény az, amely valóban minden egyes ügyfelünket megfogja majd” – mondta. Hozzátéve, hogy a Microsoft AI-alapú TOBi chatbotja következetesebb és intelligensebb válaszokat ad majd az ügyfelek kérdéseire. A technológia segíteni fog a Vodafone ügyfélszolgálati személyzetének a termelékenység javításában és beszélgetéseik minőségében. Judson Althoff, a Microsoft kereskedelmi igazgatója szerint a Vodafone erőssége az IoT és a pénzügyi szolgáltatások terén stratégiai fontosságú. A Microsoft „digitális ikreket” alkalmaz a gyártási környezetek modellezésére, hogy a folyamatjavításokat a felhőben tesztelhessék – szögezi a Reuters hírügynökség.

Mindenki nyertesként jöhet ki ebből

A Vodafone IoT rendszere lehetővé teszi számunkra, hogy beléphessünk ezekbe a környezetekbe és modellezzük azokat. Továbbá nagyméretű adattárakat hozzunk létre, és mesterséges intelligenciával segítsük az ügyfeleket fenntarthatósági céljaik elérésében” – mondta Althoff. A Vodafone M-PESA online fizetési platformja – amely Kenyában, Tanzániában, Dél-Afrikában és más afrikai országokban működik – ugyanazokat a célokat tűzte ki maga elé, mint a Microsoft, például a digitális írástudás fejlesztését. „Izgatottan várjuk, hogy a generatív AI képességeivel segítsük az ügyfeleket abban, hogy intelligensebb pénzügyi döntéseket hozzanak”.

Borítókép: Shutterstock