-->

Digitalizációs kihívás előtt a kkv-k

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Noha a 90-es években a magyarországi telekommunikációs fejlődés a kis- és középvállalkozásoktól (kkv) indult el, a digitális technológiák integrációja csak lassan haladt a szektorban, a folyamat azonban a következő években jelentősen felgyorsulhat - mondta Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az első lépés a legnehezebb

Annak ellenére, hogy a kkv-szektor számára a digitális technológiák jelenthetnék a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozásnál pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást - jegyezte meg Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Király István hozzátette, a teljes digitális átalakulás több egymásra épülő mozzanatból álló folyamat, amely minden szervezetnél eltérő lépésekből áll, és az eddigi felmérések alapján az első lépés megtétele a legnehezebb a kkv-k számára.

A Vodafone Magyarország ezért elindította a Ready Business Index online kérdőívét, amely a digitális fejlesztés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak nyújthat segítséget - mondta. A kérdőív kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz - mondta.

Bukás a hiánya?

Sere Péter a digitalizációt olyan lehetőségnek nevezte, amelyet a vállalkozások értékteremtésre használhatnak, ugyanakkor figyelmeztetett rá, hogy a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. A kkv-k számára különösen nehéz, hogy a szükséges szakképzett munkaerőt és pénzügyi forrásokat előteremtsék.

Ahhoz, hogy elinduljanak a digitálizációban, első lépésként digitális érettségüket és hiányosságaikat kell felmérniük, hogy meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat - mondta. A vállalatvezetők 91 százaléka szerint az a cég, amelyik nem fektet digitális fejlesztésbe, nagy eséllyel elbukik - mondta.

Európai átlag alatt

A KPMG kutatásából az is kiderült, hogy a magyar kkv-k fele aktív digitálisan, több mint felének azonban honlapja sincs. Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a magyarországi vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak.

Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója elmondta, a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe.

Ennek megfelelően sok magyar kkv a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van - tette hozzá.

Ezt olvasta már?

Gyorsan terjednek a szolgáltató robotok »

4IG 550 (-1,43 ) AKKO Invest 413 (-0,48 ) ALTEO 798 (-2,21 ) APPENINN 327 (-2,10 ) AutoWallis 81 (-0,85 ) DELTA 72 (0,70 ) EHEP 1550 (-4,02 ) ENEFI 290 (-3,33 ) FORRAS/T 1270 (-11,81 ) GSPARK 3340 (-1,18 ) MASTERPLAST 836 (1,21 ) MOL 1623 (0,19 ) MTELEKOM 347 (-0,29 ) Megakran 4 (-7,73 ) NUTEX 21 (-2,79 ) OPUS 212 (-3,64 ) ORMESTER 12000 (12,15 ) OTP 10110 (0,40 ) OTT1 147 (-2,00 ) PANNERGY 720 (-0,83 ) RABA 900 (-1,32 ) RICHTER 6745 (-0,59 ) SET Group 54 (-0,74 ) TAKAREK 447 (0,22 ) WABERERS 1205 (-1,23 ) ZWACK 16400 (0,31 )