Digitalizációs kihívás előtt a kkv-k

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Noha a 90-es években a magyarországi telekommunikációs fejlődés a kis- és középvállalkozásoktól (kkv) indult el, a digitális technológiák integrációja csak lassan haladt a szektorban, a folyamat azonban a következő években jelentősen felgyorsulhat - mondta Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az első lépés a legnehezebb

Annak ellenére, hogy a kkv-szektor számára a digitális technológiák jelenthetnék a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozásnál pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást - jegyezte meg Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Király István hozzátette, a teljes digitális átalakulás több egymásra épülő mozzanatból álló folyamat, amely minden szervezetnél eltérő lépésekből áll, és az eddigi felmérések alapján az első lépés megtétele a legnehezebb a kkv-k számára.

A Vodafone Magyarország ezért elindította a Ready Business Index online kérdőívét, amely a digitális fejlesztés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak nyújthat segítséget - mondta. A kérdőív kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz - mondta.

Bukás a hiánya?

Sere Péter a digitalizációt olyan lehetőségnek nevezte, amelyet a vállalkozások értékteremtésre használhatnak, ugyanakkor figyelmeztetett rá, hogy a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. A kkv-k számára különösen nehéz, hogy a szükséges szakképzett munkaerőt és pénzügyi forrásokat előteremtsék.

Ahhoz, hogy elinduljanak a digitálizációban, első lépésként digitális érettségüket és hiányosságaikat kell felmérniük, hogy meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat - mondta. A vállalatvezetők 91 százaléka szerint az a cég, amelyik nem fektet digitális fejlesztésbe, nagy eséllyel elbukik - mondta.

Európai átlag alatt

A KPMG kutatásából az is kiderült, hogy a magyar kkv-k fele aktív digitálisan, több mint felének azonban honlapja sincs. Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a magyarországi vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak.

Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója elmondta, a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe.

Ennek megfelelően sok magyar kkv a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van - tette hozzá.

Ezt olvasta már?

Optimistább cégvezetők, erősödő beruházási szándék »

4IG 690 (-10,62 ) AKKO Invest 430 (-0,92 ) ALTEO 834 (0,97 ) ANY 1375 (0,73 ) APPENINN 393 (0,77 ) AutoWallis 103 (0,49 ) BIF 304 (-1,62 ) CIGPANNONIA 192 (-3,13 ) CSEPEL 460 (-0,65 ) Duna House A 3900 (-0,51 ) EHEP 9500 (1,06 ) ENEFI 405 (-3,34 ) ESTMEDIA 144 (2,42 ) FUTURAQUA 102 (-0,59 ) GSPARK 5040 (0,80 ) KPACK 25000 (14,68 ) MASTERPLAST 744 (-0,80 ) MOL 2880 (-0,41 ) NORDTELEKOM 50 (-2,91 ) NUTEX 64 (-7,25 ) OPUS 330 (-0,48 ) ORMESTER 10100 (3,06 ) OTP 14890 (-1,46 ) OTT1 253 (-2,88 ) RICHTER 5860 (-0,26 ) SET Group 103 (0,98 ) TAKAREK 560 (-0,71 ) WABERERS 1175 (-2,08 ) ZWACK 17650 (0,28 )