Digitalizációs kihívás előtt a kkv-k

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Noha a 90-es években a magyarországi telekommunikációs fejlődés a kis- és középvállalkozásoktól (kkv) indult el, a digitális technológiák integrációja csak lassan haladt a szektorban, a folyamat azonban a következő években jelentősen felgyorsulhat - mondta Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az első lépés a legnehezebb

Annak ellenére, hogy a kkv-szektor számára a digitális technológiák jelenthetnék a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozásnál pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást - jegyezte meg Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Király István hozzátette, a teljes digitális átalakulás több egymásra épülő mozzanatból álló folyamat, amely minden szervezetnél eltérő lépésekből áll, és az eddigi felmérések alapján az első lépés megtétele a legnehezebb a kkv-k számára.

A Vodafone Magyarország ezért elindította a Ready Business Index online kérdőívét, amely a digitális fejlesztés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak nyújthat segítséget - mondta. A kérdőív kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz - mondta.

Bukás a hiánya?

Sere Péter a digitalizációt olyan lehetőségnek nevezte, amelyet a vállalkozások értékteremtésre használhatnak, ugyanakkor figyelmeztetett rá, hogy a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. A kkv-k számára különösen nehéz, hogy a szükséges szakképzett munkaerőt és pénzügyi forrásokat előteremtsék.

Ahhoz, hogy elinduljanak a digitálizációban, első lépésként digitális érettségüket és hiányosságaikat kell felmérniük, hogy meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat - mondta. A vállalatvezetők 91 százaléka szerint az a cég, amelyik nem fektet digitális fejlesztésbe, nagy eséllyel elbukik - mondta.

Európai átlag alatt

A KPMG kutatásából az is kiderült, hogy a magyar kkv-k fele aktív digitálisan, több mint felének azonban honlapja sincs. Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a magyarországi vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak.

Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója elmondta, a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe.

Ennek megfelelően sok magyar kkv a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van - tette hozzá.

Ezt olvasta már?

Vodafone: elindult az 5G Siófokon is »

4IG 613 (0,49 ) AKKO Invest 446 (0,11 ) ALTEO 740 (-0,27 ) ANY 1200 (-1,23 ) APPENINN 340 (0,44 ) AutoWallis 85 (-1,39 ) BIF 298 (3,83 ) CIGPANNONIA 310 (-3,12 ) CyBERG 760 (-20,00 ) DELTA 93 (-0,11 ) DM-KER 44 (-0,11 ) EHEP 1950 (-3,94 ) ENEFI 305 (1,67 ) FUTURAQUA 75 (-1,32 ) GSPARK 3210 (0,94 ) Gloster 2300 (4,31 ) KULCSSOFT 1690 (1,20 ) MASTERPLAST 640 (2,56 ) MOL 1793 (-0,06 ) MTELEKOM 378 (1,75 ) Megakran 4100 (1,49 ) NUTEX 28 (3,92 ) OPUS 232 (-1,28 ) ORMESTER 11400 (0,88 ) OTP 10340 (1,37 ) OTT1 172 (-1,15 ) PANNERGY 608 (-0,98 ) RABA 810 (-1,70 ) RICHTER 7055 (1,22 ) SET Group 71 (-0,56 ) TAKAREK 490 (-0,61 ) WABERERS 1035 (-1,43 ) ZWACK 16300 (-1,21 )