-->

Eljött a gasztro startupok ideje

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Gasztro & Lifestyle startups címen szervezett workshopot a Startup Safary Budapest keretében a coworking terek hazai pionírjaként számon tartott Loffice és a startupok üzleti inkubációjával és nemzetközi piacokra juttatásával foglalkozó OXO Labs, olvasható a Loffice közleményében.

Gasztro startupok

Az előadásokat és moderált beszélgetést Klementz Kata, a Loffice irodák egyik alapítója vezette, rákérdezve sikerekre, buktatókra, innovációs képességre és növekedési potenciálra, piaci és befektetési igényre, személyes motivációra, törvényi keretekre és a piszkos anyagiakra.

A Gasztro & Lifestyle startups workshop elsősorban a gasztronómiai startupok, azaz az étkezéssel, étellel, élelmiszer alapanyagokkal kapcsolatos induló vállalkozások működési modelljének bemutatásáról szólt, ami azért is érdekes mert a legtöbb esetben sokkal intenzívebb a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolat, számos rejtett, kiszámíthatatlan igénynek, változó trendeknek vannak kitéve.

Mitől válik működőképessé, sikeressé, növekedésre képessé, majd még sikeresebbé, végül stabil bevételt termelő céggé egy gasztronómiai vállalkozás? Álmok és valóság, hol kell tudni megállni. A kevesebb több? Vagy csak a sok számít?

Az előadók közül néhányan építettek igazán sikeres gasztro vállalkozásokat, de voltak, akik nemrég indultak el a startup lét rögös útján és a befektetők felé vállalt kötelezettség diktálja legfőképpen számukra a tempót. Elmondható, hogy valamennyi esetében – ahogy az lenni szokott – a személyes érdeklődés, a szenvedély, ami hajtja előre az ötlet megvalósításáig.

A „shared kitchen”

A Taste Loffice nevéhez kapcsolódik a „shared kitchen”, azaz „megosztott konyha” megoldás meghonosítása, ami egy újdonság a hazai piacon. A Loffice irodákat alapító Klementz lányok közül, Panni nagy álma volt egy olyan tér létrehozása, ahol a gasztronómiai startupok kipróbálhatják magukat. A lányok lehetőséget biztosítanak a melegkonyhával nem rendelkező catering cégeknek, valamint a magukat a gasztronómia terén kipróbálni vágyóknak, hogy náluk teljesítsék be ízes álmaikat. Az országban újdonságnak számító kezdeményezésük lényege, hogy egy olyan közösségi konyhamodellt valósítsanak meg, ahol az engedélyeket és infrastruktúrát a Loffice csapata biztosítja.

A Gasztro & Lifestyle startups esemény lefőbb célja a már második éve megrendezett, a régió egyik legnagyobb startup versenyeként számon tartott, CEE Lift Off!-ra való figyelemfelkeltés volt. A versenyre április 29-ig lehete még leadni a jelentkezéseket. A győztes, az OXO Labs által biztosított fél éves akcelerátor program mellett a hazai befektetők szupercsapataként aposztrofált Power Angels-től kap 150.000 eurós befektetési ajánlatot, és a Loffice-ban tölthet el 6 hónapot. Emellett Magyarország egyik piacvezető ügyvédi irodájának, az Oppenheim csapatának támogatását élvezheti.

Akik előadtak

1. HATÁR PÉTER // POLA-POLA

Az újdonság ereje, innováció, egyszerűség és egy ütőképes csapat. Ezen tényezők szerencsés együttállásának tulajdonítja Határ Péter a „balkáni burger” sikerét. A Pola-Pola megálmodója francia pékséget, szerb éttermet, cukrászdát is húzott fel már a nulláról, teljes koncepció és infrastruktúra lebonyolításban bőven rendelkezik tapasztalatokkal. A bosnyák-szerb-horvát konyha remekeit a Klauzál téren kínáló Pola-Pola idén elnyerte az év street food díját.

2. VIRÁGH BARBARA // KITCHENBOX, DIETBOX

Rohanó életmód, fitness, dietetika, divat, nemi szerepek, a főzés élménye és piaci éleslátás. A cél főzni konkrét receptből, bevásárlás nélkül, pontosan kimért jó minőségű vagy akár diétás alapanyagokból, nincs pazarlás, nincs ügyetlenkedés. A KitchenBox és DietBox szolgáltatása azoknak szól, akik akarnak és mernek kísérletezni, de szívesen veszik, ha fogják közben a kezüket.

3. KALMÁR PÉTER // YUMMBER

A Yummber közösségi vendéglátó alkalmazás az Uberhez hasonló sikerekre törő és rejtett fogyasztói igényekre építő startup. Igyekeznek összekötni a keresletet a kínálattal, megvalósítani a lehetetlent, idegenek lakásába más idegeneket eljuttatni egy alkalmazás közvetítésével. Közben nemcsak azzal kell megküzdeniük, hogy kimozdítsák a közönséget komfort zónájukból, de, hogy eltalálják, ki milyen ételt enne szívesen, és mindez, hogyan valósítható meg legálisan, mind adóellenőrzési, mind élelmiszerbiztonsági szempontból.

4. BART DÁNIEL // ÉLESZTŐHÁZ

Bart Dániel felfedte az „eltakart valóságot”, amely ez idáig a nagyüzemi söripar árnyékában sínylődött. A magyar gasztro-forradalom elhozta a magyar sör felemelkedését.

„Eddig a sör támogatta a kultúrát, ma már a sör a mi kultúránk!”

Az Élesztőház koncepciójának megalkotója kézműves söröző, sörkoktélbár, lakásétterem, teázó, csokizó medvemenhely, házi és gerilla sörfőző, grillkonyha, sörhotel koncepciót élesztget a 9. kerületi gasztro-inkubátorban.

5. BOROS REGINA // MACARON NAP

Macaron mánia és macaron jelenség. Van egy termék, egy kis francia édesség, ami négy éve pusztán egy rendezvény által óriási népszerűségre tett szert. Azóta többszázezres, ha nem milliós mennyiségben adnak el itthon belőle.

6. FAJGERNÉ DUDÁS ANDREA // COMMON JAM – EAT-ART PERFORMER

Lehet egy művész startup? A befektetők a mai kor mecénásai? Provokáció és gasztro sztriptíz! Az étel út a művészethez. Fajgerné Dudás Andrea nőművészként definiálja magát, aki a nők társadalomban betöltött szerepét saját személyes tapasztalatain és testén keresztül vizsgálja.

Ezt olvasta már?

Megélénkült a vállalati hitelezés a nyáron »