Esztétikus és élhető irodára vágynak a dolgozók

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 3 perc

A munkaerőpiac átalakulásával a munkahely jelentése és szerepe egészen más, mint néhány évvel ezelőtt. Egyre több munkáltató ismeri fel a munkakörnyezet jelentőségét a dolgozók bevonzásában és megtartásában, és használják az irodát munkáltatói márkájuknak egyfajta lenyomataként. Göröcs Lili, a Profession.hu HR vezetője szerint a munkakörnyezet tudatos kialakítása és fejlesztése a cégek employer brandig tevékenyégének hiteles és meggyőző eszköze lehet, és versenyelőnyt is jelenthet.  

A munkaerőhiány napjainkban már nemcsak a korábban ismert mérnök és IT szakmákat érinti, hanem gyakorlatilag minden, szaktudást igénylő kék- és fehérgalléros területet.

"Az álláskeresők ma nagyon sok lehetőség közül választhatnak, éppen ezért a versenyképes fizetés már alapvetőnek számít, és az egyéb juttatások, valamint a munkakörnyezet kapnak egyre nagyobb hangsúlyt a döntésekben" - emeli ki a HR vezető.

"Az állásinterjún tízből kilenc jelölt említi meg a csapat és az iroda fontosságát, vagyis olyan tényezők váltak lényegessé, hogy mennyire világos, kényelmes, fiatalos, modern a munkahely, van-e parkolási lehetőség, kerékpártároló, zöldség, gyümölcs, ingyen kávé, illetve a leendő munkavállaló tud-e valahol pihenni két feladat között. Abszolút elvárás, hogy a munkahely otthonos legyen" - vázolja az aktuális Göröcs Lili. 

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

Hangulatos és praktikus

"Nem feltétlenül a drága berendezésen múlik, hogy motiváló-e a munkakörnyezet, sokkal inkább az iroda hangulata, személyre szabottsága a mérce e tekintetben. Olyan munkakörnyezetre van szükség, ahol a dolgozók valóban jól érzik magukat, ezért érdemes bevonni őket az iroda kialakításába" - Varga Balázs, aki a 2016-os év irodájaként értékelt Profession iroda megvalósításának felelőse volt.   

"Számunkra jó gyakorlatnak bizonyult, hogy az alapok megteremtése után megkértük a kollégákat, hogy töltsék meg tartalommal a teret, így például a csocsóasztal vagy a masszázsfotel kiválasztására jelentkezhettek, akik számára ez valóban fontos volt, ahogy a dekorációra is kaptunk javaslatokat. A beköltözést követően is vártuk a visszajelzéseket, és változtattunk, ahol szükséges volt, így a végeredmény nemcsak otthonos lett, de maximálisan a dolgozói igényeket szolgálja” - avat be marketingvezető. 

A kulcsszó az esztétikum mellett az élhetőség

"Az izgalmas elemek nagyon jót tesznek a térnek, de nem szabad, hogy ezek javára a funkcionalitás sérüljön, ezért működnek jól az érdekes faldekorációk vagy egyéb vizuális megoldások. A nagy üvegfelületek által fényessé válik az iroda, a fa használatával pedig nagyon természetes lesz az összhatás" - mondja.

'A letisztult képet, ami a mi esetünkben a fekete, fehér, szürke hármasára épül, néhány nem hétköznapi, de nem is hivalkodó szín, például okker és türkiz teszi barátságossá, emellett pedig igyekeztünk az iparág jellemzőit is behozni a képbe, ami igazán motiválóan hat" - teszi hozzá a fentiekhez Balázs.  

Mutasd az irodád, megmondom ki vagy

A szakember szerint egy modern, barátságos iroda kiválóan működik az álláshirdetésekben.

„Ha motiváló a munkakörnyezet, érdemes bepillantást engedni a munkavállalóknak a közösségi oldalakon, vagy épp egy megüresedett munkakör kapcsán. Volt olyan hirdetésünk, ahol 360 fokos videóban mutattuk be, hogy az új kollégánk mit látna, ha a helyén ülne, de néhány fotó is beszédes lehet" - mondja Göröcs Lili.

"A vonzó körülmények egyértelműen versenyelőnyhöz juttatják a munkaadót, legyen szó a munkahelyről, a gyümölcsnapról, a sportrendezvényekről vagy belső versenyekről. És ha már a hirdetésben szerepeltettük az irodát, az állásinterjún is szeretjük megmutatni: a bemutatkozó beszélgetésnek általában az egyik hátsó tárgyaló ad helyet, így a pályázó belekóstolhat a hangulatba, és azt is megmutathatjuk neki, hol lenne az asztala, kik lennének a közvetlen kollégái" - részletezi a HR vezető.

Jövőbe mutató változások

Hogy milyenek lesznek, illetve lesznek-e a szó mai értelmében használt munkahelyek néhány év, esetleg évtized múlva, még kérdés, de számtalan változás érezteti a hatását már most is.

"A munkahely fogalma feltehetően teljesen új értelmet nyer majd. Korábban munka-magánélet egyensúlyról beszéltünk, várhatóan azonban egyre inkább elmosódnak majd a határok a két élettér között, és egy újfajta összhang jön létre – ezért olyan hangsúlyos már most is az irodák otthonossága - hangsúlyozza Lili.

"Ahogy a munkaidő hagyományos keretei is kezdenek megdőlni, így lesz ez térben is: bizonyos vélemények szerint a home office és a coworking helyek relevanciája folyamatosan nőni fog. Ezzel együtt valószínűleg a munkahely intézménye sem fog megszűnni, mivel különösen az Y és Z generáció számára fontos a csapat, a közös munka élménye, de ezek lehetnek folyamatosan változó, vagy épp a jelenleginél jóval kisebb helyek is" - fejti ki a szakember.  

Egyre jobban számítanak az igények

A munkahelyeknek minden esetben az iparág sajátosságaihoz kell igazodnia, de a munkavállalói igények jelentősége egyre inkább növekedni fog.

"A legtöbb cég open office-ként működik, amelynek nagy előnye, hogy erősíti a munkatársak közötti kapcsolatokat, támogatja az együttműködést, és az a pszichológiai hatása is igazolható, hogy egy nyitott térben sokkal inkább érezhetjük a nagy egész részének magunkat, mint elszeparált irodákban" - véli a marketingvezető.

"Ugyanakkor zavaró is lehet az állandó alapzaj, nehezíti a koncentrációt – ezért fontos megteremteni az elvonulás lehetőségét is, ha a feladat megkívánja. Míg egyes munkavállalókat a közösség inspirál, mások számára az otthoni munkavégzés motiváló, és vannak olyan munkakörök is, ahol ugyan olykor be kell menni az irodába, de nincs szükség fix munkahelyre – számukra egy közösségi munkatér a legjobb megoldás, jelenleg éppen ennek a kialakításán dolgozunk" - osztja meg Balázs. 

Bár teljesen mást kíván az állami szektor, az ügyfélszolgálat, a vendéglátás, vagy épp az online szolgáltatók, az azonban bizonyos, hogy a munkáltatóknak a változásokkal lépést kell tartani, reagálniuk kell akár a kimondatlan munkavállalói igényekre is, még azelőtt, hogy szakembereik máshol keresnék az otthonosság érzetét. 

Ezt olvasta már?

Már októberben megdőlt az éves beruházási rekord »

4IG 860 (2,99 ) AKKO Invest 448 (-0,44 ) ANY 1355 (-0,37 ) APPENINN 401 (0,12 ) BIF 310 (0,98 ) CIGPANNONIA 216 (-2,05 ) CSEPEL 540 (1,12 ) CyBERG 1640 (2,50 ) Duna House A 3780 (0,53 ) ESTMEDIA 137 (-3,52 ) FUTURAQUA 102 (-0,97 ) GSPARK 4710 (1,73 ) KPACK 17000 (-4,49 ) MOL 3078 (1,92 ) MTELEKOM 441 (0,11 ) NORDTELEKOM 43 (-0,23 ) NUTEX 31 (1,32 ) OPUS 319 (5,77 ) OTP 13830 (-0,07 ) OTT1 249 (-1,39 ) RABA 1095 (-0,90 ) RICHTER 5685 (1,88 ) SET Group 106 (3,52 ) TAKAREK 558 (-1,76 ) WABERERS 1300 (0,39 ) ZWACK 17450 (0,87 )